افزایش تولید آیفون‌ با نمایشگر LCD، خبر از عرضه‌ی آیفون‌های ارزان‌قیمت‌تر در سال ۲۰۱۸ می‌دهد

سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
باتوجه‌به افزایش تولید گوشی‌های آیفون مجهز به نمایشگر LCD، سال ۲۰۱۸ باید منتظر معرفی آیفون‌های ارزان‌‌قیمت‌تر اپل باشیم.
تبلیغات

هنگامی که اپل آخرین پرچم‌دار خود یعنی آیفون ۱۰ را معرفی کرد، حرف و حدیث‌ بسیاری در مورد آن مطرح شد. از یک طرف برخی کاربران آیفون ۱۰ را گوشی شگفت انگیز و محبوب می‌دانستند و از سوی دیگر، برخی معتقد بودند که برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلاری برای این گوشی واقعا بالا است.

با وجود همه‌ی حاشیه‌های بازار و قیمت بالا، گوشی اپل آیفون ۱۰ در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ فروش خوبی داشت؛ ولی به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته‌اند در سال جاری میلادی، آیفون‌های ارزان‌قیمت‌تری به بازار عرضه ‌کنند. به گزارش نشریه‌ی وال استریت‌ ژورنال، حجم سفارش نمایشگر LCD از سوی شرکت اپل بیشتر شده است؛ تعداد بیشتر نمایشگر LCD به‌معنی تولید بیشتر آیفون مجهز به نمایشگر ارزان‌قیمت‌تر و درنهایت عرضه‌ی آیفون ارزا‌ن‌تر به بازار است. قیمت تمام‌شده‌ی گوشی‌های آیفون با نمایشگر LCD به‌مراتب کمتر از آیفون با نمایشگر اولد است. پیش از این نیز در خبر دیگری گفته شد که آیفون‌های ۲۰۱۸ با قیمتی ارزان‌تر معرفی می‌شوند.

آیفون 10

البته کوپرتینونشین‌ها به‌صورت مستقیم درباره‌ی طرح‌ها و برنامه‌های خود صحبتی نکرده‌اند. اپل تنها اعلام کرد که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸، آیفون ۱۰ پرفروش‌ترین گوشی این برند بوده است. با این وجود تحلیلگران بازار معتقدند که بیشتر فروش اپل مربوط‌به آیفون‌ با نمایشگر LCD است. افزایش تولید آیفون مجهز به نمایشگر LCD به‌معنی عدم توجه اپل به تولید آیفون با نمایشگر اولد نیست و این شرکت چشم‌اندازهای آتی خود را تغییری نداده است. پیش از این گفته شده بود که آیفون‌های ۲۰۱۹ اپل با نمایشگر اولد عرضه می‌شوند. از بین سه گوشی هوشمندی که کوپرتینویی‌ها امسال رونمایی می‌کنند، دو گوشی آیفون با نمایشگر اولد همراه خواهند بود و تنها یکی از سه محصول جدید اپل، با نمایشگر LCD معرفی خواهد شد. با این وجود، طبق آخرین اخبار منتشرشده، حجم تولید آیفون با نمایشگر LCD بیشتر از تولید آن با نمایشگر اولد خواهد بود.

آیفون 10

دلیل این تصمیم تا حدی روشن است؛ نمایشگر LCD قیمت پایین‌تری نسبت به اولد دارد و در نتیجه قیمت تمام‌شده آیفون با LCD کمتر از نمایشگر اولد می‌شود. براساس بررسی‌های اپل، کاربران گرایش بیشتری به خرید آیفون‌های ارزان‌قیمت‌تر دارند و بالطبع اپل سعی می‌کند تا حد امکان نیاز کاربر را در نظر بگیرد. بی‌شک یکی از دلایل قیمت بالای آیفون ۱۰، نمایشگر اولد آن است. براساس بررسی برخی تحلیلگران، قیمت نمایشگر اولد آیفون ۸، حدود ۱۰۰ دلار و قیمت نمایشگر LCD آیفون ۸ حدود ۴۰ دلار است که تفاوت قیمت‌ها به‌خوبی علت گران بودن آیفون‌های مجهز به نمایشگر اولد را نشان می‌دهد. 

اکثر کاربران، بیشتر از آنکه بخواهند به جنس نمایشگر توجه کنند، به طراحی ظاهری آیفون دقت می‌کنند. کوپرتینویی‌ها معتقدند که بیشتر خریداران، تمایل دارند گوشی با طراحی نزدیک به آیفون ۱۰ داشته باشند. به همین دلیل، اپل تصمیم گرفته است گوشی‌های جدید امسال خود را با طراحی پایه‌ی شبیه به آیفون ۱۰ به بازار معرفی کند.

اگر این گفته واقعا صحت داشته باشد، باید شاهد پایانی بر تولید آیفون با طراحی مشابه آیفون ۸ باشیم. از زمان معرفی آیفون ۶، شاهد  طراحی جدیدی در گوشی‌های آیفون بودیم که با رونمایی از آیفون ۱۰ تغییر کرد. هنوز تغییر استراتژی طراحی آیفون‌های جدید به‌صورت قطعی مشخص نشده است؛ ولی ظاهرا شاهد تغییراتی در طراحی آیفون‌های آتی نسبت به مدل‌های قبل از آیفون ۱۰ خواهیم بود. طراحی پایه‌ی آیفون ۸، آیفون ۷ و آیفون ۶ تقریبا شبیه به یکدیگر است؛ ولی آیفون ۱۰ طراحی متفاوتی دارد. صرف‌نظر از مقایسه‌ی گوشی‌های اندروید با iOS، آیفون ۱۰ یکی از زیباترین گوشی‌های بازار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات