آیفون‌های ۲۰۱۸ با قیمتی ارزان‌تر، شهریورماه معرفی می‌شوند

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین گزارش مینگ چی کو نشان از این دارد که آیفون‌های ۲۰۱۸ با قیمتی ارزان‌تر در شهریورماه راهی بازار می‌شوند.
تبلیغات

قیمت گوشی همواره از نکات مهم در خرید آن محسوب می‌شود و آیفون‌‌ها نیز همواره یکی گوشی‌های گران‌قیمت بازار محسوب می‌شوند. مینگ چی کو بعد از مدت‌ها، امروز اولین یادداشت خود را درباره آیفون ۲۰۱۸ منتشر کرد. وی اخیرا در مؤسسه‌ی جدیدی به نام TF International Securities مشغول به کار شده است. بر اساس یادداشت کو، اپل استراتژی قیمت‌گذاری ارزان را برای هر سه گوشی هوشمند خود در پیش گرفته است. عرضه‌ی آیفون‌های جدید با قیمت پایین نشأت‌گرفته از تلاش برای افزایش فروش است. به‌علاوه وی اعلام کرده که هر سه گوشی آیفون ۲۰۱۸، ماه سپتامبر (شهریورماه)‌ رونمایی می‌شوند.

از نظر مینگ چی کو، یکی از دلایل تغییر استراتژی قیمت‌گذاری کوپرتینویی‌ها و حرکت به سمت قیمت‌گذاری پایین، نگران در مورد تأثیر منفی قیمت بالای آیفون‌های ۲۰۱۸ است. سال گذشته، زمانی که آیفون ۱۰ با حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت و قیمت بالای ۹۹۹ دلار به فروش رسید، اپل بازخورد خوبی از بازار دریافت نکرد.

آیفون 2018 / iPhone

مینگ چی کو اعلام کرده است که آیفون ۱۰ پلاس ۶.۵ اینچی اولد حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار و آیفون ۱۰ مجهز به نمایشگر اولد، ۸۰۰ تا ۹۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و آیفون ال‌سی‌دی ۶.۱ اینچی با قیمتی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. کو در یادداشت خود تأکید کرده است که هر سه مدل آیفون ۲۰۱۸ از طراحی تمام صفحه و فناوری تشخیص چهره بهره خواهند برد. این تحلیلگر اطلاعات بیشتری در مورد استراتژی جدید قیمت‌گذاری اپل مطرح کرده است: 

بر اساس پیش‌بینی و تحلیل‌های صورت‌گرفته، اپل به سه دلیل رویکرد قیمت‌گذاری ارزان را در پیش گرفته است که عبارتند از:۱- نگرانی در مورد تأثیر منفی قیمت بالاتر گوشی‌های آیفون در بازار اشباع‌شده و تأثیر آن بر فروش محصولات این شرکت.۲- بهبود ساختار هزینه‌‌ کردن برای گوشی آیفون که مربوط به ارتقاء سیستم مونتاژ محصول نهایی، کاهش هزینه‌های مربوط به قطعات لمس سه‌بعدی و کاهش هزینه محصول نهایی می‌شود.۳- افزایش تعداد کاربرانی که از فناوری Face ID استفاده می‌کنند،‌ به نفع ارتقاء سرویس اپل و اکوسیستم آن می‌شود.

پیش از این در خبر غیر رسمی دیگری اعلام شده بود که گوشی آیفونِ مجهز به نمایشگر LCD، قرار است ماه نوامبر رونمایی شود؛ ولی بر اساس یادداشت اخیر کو باید منتظر باشیم هر سه گوشی آیفون ۲۰۱۸ را ماه سپتامبر (شهریورماه)‌ در رویدادی بزرگ ببینیم. 

مینگ چی کو از ماه آوریل KGI Sequrities‌ را ترک کرد و این اولین یادداشت تحلیلی وی درباره کوپرتینونشین‌ها بعد از ترک محل کار قبلی‌اش است. وقتی مینگ چی کو کار خود را ترک کرد، گمان می‌رفت دیگر شاهد خبرهای تحلیلی وی درباره اپل نباشیم؛ ولی ظاهرا وی کماکان به این کار مشغول است و باید انتظار خبرهای بیشتری از وی داشته باشیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات