احتمال تعویق تولید آیفون ۶.۱ اینچی به‌ دلیل مشکلات ایجاد بریدگی در پنل LCD

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس شایعات، ممکن است نمایشگر LCD نسل جدید گوشی آیفون به دلیل مشکلات فنی بریدگی نداشته باشد.
تبلیغات

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که عرضه آیفون ۲۰۱۸ مجهز به صفحه نمایش ساخت شرکت ال‌جی به دلیل مشکلات نوری صفحه نمایش که ال‌جی در حال حل آن است به تأخیر می‌افتد. اگر این شایعات درست باشد و اپل بخواهد از  LCD ارزان‌قیمت استفاده کند، باید برای هماهنگی و رفع مشکل طراحی آن تا ماه نوامبر منتظر بماند.طبق گزارش‌ها، هر دو طرح‌ صفحه نمایش نوع OLED برای معرفی در سپتامبر و اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر آماده است.

در حال حاضر مشخص نیست این گزارش تا چه حد دقیق است. وب سایت Bell کشور کره هیچ تاریخی برای عرضه آیفون پیش‌بینی نکرده و به نظر می‌رسد که این گزارش بر اساس تنها یک منبع در کره ارائه شده است.

از نظر مهندسی، ماهیت صفحه نمایش OLED امکان برش صفحه نمایش و انحنای آن را فراهم می‌کند؛ اما صفحه نمایش نوع LCD این قابلیت را ندارد و به‌طور کلی باید به شکل مستطیل کامل باشد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد راه حل واضح این است که صفحه نمایش نوع LCD فاقد بریدگی  خواهد بود و به‌جای آن یک قاب کوچک، حسگرها و بلندگوها بالای صفحه نمایش را میزبانی خواهد کرد.

iPhone X

براساس گزارش‌های پیشین، اپل سفارش‌صفحه نمایش برای نسل جدید آیفون را ثبت کرده است. طبق شایعات، آیفون 2018 شامل دو نسخه نوع OLED با اندازه ۵.۸ و ۶.۵ اینچ و نسخه ارزان‌تر از نوع LCD با سایز ۶.۱ اینچ است.

در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ طیف گسترده‌ای از تولید کنندگان دستگاه‌های اندرویدی به سراغ صفحه نمایش‌ با بریدگی بالای آن رفته بودند که یک مثال بارز آن گوشی شیائومی می ۸ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات