گوگل نصب افزونه کروم از وب‌سایت‌های شخص ثالث را غیر فعال می‌کند

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
از این پس به‌منظور محافظت کاربران گوگل کروم، نصب اپلیکیشن‌ و افزونه‌ شخص ثالث تنها از طریق وب استور کروم امکان‌پذیر است.
تبلیغات

گوگل امروز اعلام کرد که با هدف محافظت از کاربران در برابر وب‌سایت‌هایی که اقدام به فریب آن‌ها برای نصب افزونه‌های کروم می‌کنند، خط مشی وب استور کروم را تغییر می‌دهد. تا به امروز، توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن‌های خود را در وب استور منتشر می‌کردند، می‌توانستند امکان نصب اپلیکیشن و افزونه را از وب‌سایت خود فراهم کنند. اما اغلب اوقات توسعه‌دهندگان این به اصطلاح «نصب‌های خطی» را در وب‌سایت خود با اطلاعات فریبنده ترکیب می‌کردند تا کاربران را به نصب اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های خود مجاب کنند. با این حال، گوگل هنگام فعال‌سازی این قابلیت در سال ۲۰۱۱، قصد ارائه‌ی چنین تجربه‌ای نداشت؛ در نتیجه اکنون آن را از کار می‌اندازد.

از امروز، نصب خطی برای تمام افزونه‌های تازه منتشرشده غیر قابل دسترس می‌شود. توسعه‌دهندگانی که از روش استاندارد برای فراخوان نصب از روی وب‌سایت خود استفاده می‌کنند، شاهد خواهند بود که کاربران برای تکمیل عملیات نصب به وب استور کروم هدایت می‌شوند.

تا تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۱ شهریور)، تمام نصب‌های خطی افزونه‌های موجود از کار خواهد افتاد و کاربران به وب استور هدایت خواهند شد. همچنین با فرارسیدن دسامبر و انتشار نسخه‌ی ۷۱ کروم، رابط برنامه‌نویسی‌ که در حال حاضر امکان نصب افزونه‌ را بدین شکل فراهم می‌کند، از مرورگر گوگل حذف خواهد شد. جیمز واگنر، مدیر محصول پلتفرم افزونه‌ها، امروز در به‌روزرسانی سیاست جدید گوگل در قبال وب استور کروم نوشت:

ما با تلاش خود برای رفع این مشکل در طول سال‌های گذشته، آموختیم که اطلاعات نمایش‌داده‌شده در کنار افزونه‌ها نقشی مهم در متقاعد ساختن کاربران به نصب آن‌ها ایفا می‌کند. احتمال حذف افزونه‌ها به دلیل شکایات کاربران هنگام نصب از طریق وب استور کروم، در مقایسه با نصب خطی به طرز قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد.

همان طور که واگنر اشاره می‌کند، مشکل نصب‌های خطی برای مدتی طولانی مطرح بوده است. برای مثال، در سال ۲۰۱۵ وب‌سایت‌هایی که تلاش می‌کردند با متقاعد ساختن کاربران به کلیک کردن روی تبلیغات یا پیغام‌های ارور جعلی، آن‌ها را برای نصب‌ افزونه‌ فریب دهند، معضل عمده‌ای در آن زمان محسوب می‌شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات