ابراز ناخشنودی بنیان‌گذاران واتساپ از کار در مقر فیسبوک

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برطبق نقل قول افراد نزدیک به جان کوم و برایان اکتوم، بنیان‌گذاران پیام‌رسان واتساپ از کار در مقر فیسبوک نفرت داشتند.
تبلیغات

از زمانی که فیسبوک با پرداخت ۲۲ میلیارد دلار، پیام‌رسان واتساپ را به تصاحب خود درآورد، بسیاری از خبرگزاری از عدم تفاهم‌ مدیران واتساپ با مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک سخن می‌گفتند. حال بر اساس گزارش جدید نشریه‌ی وال‌استریت ژورنال، جان کوم و برایان اکتوم، هر دو بر استفاده‌ نکردن از تبلیغات در پلتفرم واتساپ باور استوار داشتند؛ با این حال، فیسبوک که به‌عنوان پادشاه تبلیغات دیجیتال شناخته می‌شود، همواره بر استفاده از تبلیغات برای افزایش درآمدها تأکید مکرر داشت.

گذشته از تفاوتی که بین مدل تجاری این دو پلتفرم وجود داشت، چالش‌های داخلی رفته‌رفته به‌ سوی مشکلات شخصی و سوءتفاهم‌ سوق پیدا کرد؛ به‌عنوان نمونه، گفته می‌شود بنیان‌گذاران واتساپ از دفتری که در مقر فیسبوک به آن‌ها داده شده بود، رضایت نداشتند.

وال‌استریت ژورنال در ادامه‌ی گزارش خود به این موضوع اشاره می‌کند که در این بین کارمندان فیسبوک نیز از امکانات بیشتری که به همکاران جدیدشان داده شده بود، رضایت نداشتند؛ زیرا کارکنان واتساپ از میزها و سرویس‌های بهداشتی بزرگ‌تری بهره می‌برند که ناخشنودی کارمندان فیسبوک را در بر داشت.

یکی دیگر از دلایل ناخشنودی مدیران واتساپ از کار در شرکت بزرگی چون فیسبوک، محدودیت‌های موجود در اینگونه شرکت‌ها بود. جان کوم در همین‌ رابطه، بارها با زاکربرگ و دیگر مدیران فیسبوک بر سر جزئیات کوچکی صحبت کرده بود؛ اما گویا نتیجه‌ی این مکالمات مورد رضایت آن‌ها نبوده است.

به نظر می‌رسد که فراتر از تقسیمات فلسفی و امکانات لوازم اداری، تفاوت‌های زیادی در فرهنگ کاری محل کار وجود دارد.

یکی از کاربران فیسبوک گفته است:

این اختلافات کوچک و تند و تیز در شرکتی اتفاق افتاده است که همواره به خود در قبال اعمال عدالت در محیط کار می‌بالد.

باتوجه به تفاوت نگرش مدیران فیسبوک و واتساپ در قبال استفاده از تبلیغات، وقوع چنین اتفاقی اجتناب‌ناپذیر بود که در نهایت باعث شد بنیان‌گذاران این پیام‌رسان، راهشان را از فیسبوک جدا سازند و میلیاردها دلار به سران این شرکت ببخشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات