اپل واچ بعدی از دکمه‌های فیزیکی ثابت استفاده خواهد کرد

یک‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسل بعدی اپل واچ از دکمه‌های ثابتی بهره خواهد برد که از طریق موتور تپتیکی، در برابر فشرده‌ شدن واکنش القایی نشان می‌دهد.
تبلیغات

طبق گزارش جدید وب‌سایت فست‌کمپانی، نسل آتی اپل واچ از دکمه‌های فیزیکی ثابت استفاده خواهد کرد که از طریق موتور تپتیک، نسبت به لمس کاربر واکنش القایی از خود نشان می‌دهد. این خبر که منبعی نزدیک به اپل در اختیار فست‌کمپانی قرار داده است، از پیکربندی و ترکیب مشابه دکمه‌های ساعت هوشمند حکایت می‌کند.

تغییر رویه‌ی اپل به استفاده از دکمه‌های ثابت در نسل آتی ساعت‌ هوشمند خود، درست مانند رویکردی است که کوپرتینویی‌ها پیش‌تر در قبال دکمه‌ی هوم آیفون ۷ اتخاذ کردند. طبق گفته‌ی این منبع، تغییر یادشده می‌تواند بخشی از ساعت هوشمند جدید این شرکت باشد که احتمالاً در پاییز امسال رونمایی خواهد شد.

مزیتی که استفاده از دکمه‌های فیزیکی ثابت با خود به ارمغان می‌آورند، مقاوت بیشتر اپل واچ در برابر نفوذ آب و گردوغبار است. این نوع دکمه‌ها فضای کمتری هم در بخش داخلی اشغال می‌کنند؛ از این‌ رو فضا برای استفاده از تجهیزات بیشتر یا باتری بزرگ‌تر فراهم می‌شود.

گمان می‌رود که بخشی از این دکمه‌ها به جمع‌آوری داده‌های سلامتی بپردازند و برای نمونه بتوان از طریق آن‌ها، ضربان قلب را بررسی کرد؛ اکنون اپل واچ از طریق سنسورهایی که در زیر دستگاه و در مجاورت پوست دست قرار دارند، ضربان قلب را بررسی می‌کند.

 محتوای این گزارش به همین‌جا ختم نمی‌شود و در آن درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی تیم طراحی صنعتی برای ساعت هوشمند اپل نیز صحبت شده است که بر اساس آن، این تیم در نظر دارد در آینده‌ی نه‌چندان دور، ساعتی به بازار عرضه کند که هیچ‌گونه دکمه‌ای روی آن نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات