گوگل Theming را برای یکپارچه سازی متریال دیزاین ارائه می‌کند

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل طراحی منحصربه‌فرد خود یعنی متریال دیزاین را با ارائه‌ی ابزارهای جدیدی همچون تمینگ یکپارچه‌تر از همیشه خواهد کرد.
تبلیغات

روزگذشته، گوگل در جریان کنفرانس سالانه‌ی  خود، Google IO 2018، چند به‌روزرسانی را در خصوص طراحی اختصاصی خود موسوم به متریال دیزاین اعلام کرد.

با وجود این‌که شایعات از دگرگونی کامل این طراحی خبر می‌دادند، امسال تمرکز بر تم، اشتراک‌گذاری آن و تسهیل فرآیند ساخت آن‌ها برای توسعه‌دهندگان بوده است.

ویژگی‌های جدید، تماما در مورد ساخت تم با ویژگی‌های متریال هستند که گوگل آن را این‌گونه شرح می‌دهد:

وقتی شروع به تغییر محیط کاربری و شاخصه‌هایی مانند رنگ تایپوگرافی خود می‌کنید، ابزار Material Theming طراحی شما را به تمام تجربه‌ی کاربری شما تعمیم می‌دهد.

در واقع تم ادیتور جدید به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که طراحی منسجمی در تمام اپلیکیشن‌ها داشته باشند. این امکان رابط کاربری ویژه‌ای را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که تم‌های مخصوص خود را خلق کنند و کاربران از این تم‌ها در سرتاسر محیط کاربری دستگاه خود بهره‌مند شوند.

در حال حاضر این ابزار تنها در Sketch کار می‌کند؛ اما احتمالا رفته‌رفته به نرم‌افزارهای دیگر نیز اضافه خواهد شد. افزونه‌ی این ابزار برای اسکچ هم‌اکنون آماده و قابل دانلود است.

گوگل یک گالری جدید نیز برای متریال دیزاین در نظر گرفته است. این ابزار امکان ارائه‌ی سریع و راحت بازخورد را به توسعه‌دهندگان می‌دهد و آن‌ها می‌توانند از این طریق بازنگری‌ها را در خصوص طراحی‌های بارگذاری شده دنبال کنند. همان‌طور که از نام این ابزار بر می‌آید، Gallery در واقع یک نمایشگاه برای به اشتراک‌گذاری طراحی‌های برنامه‌نویسان است.

خدمت دیگری که گوگل از آن رونمایی کرد Icons نام دارد که متشکل شده از آیکون‌های متن‌بازی که در گروه‌های سبکی مختلف با شاخصه‌های متریال دیزاین ارائه می‌شوند. این آیکون‌ها هم اکنون قابل دانلود و fه‌کارگیری هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات