از کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018 چه انتظاراتی داریم

یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
کنفرانس توسعه‌دهنگان مایکروسافت بیلد 2018 طی روزهای آینده در شهر سیاتل برگزار می‌شود و در آن مایکروسافت تعدادی از دستاوردهای جدیدش را معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

تنها چند روز به آغاز کنفرانس سالانه مایکروسافت برای توسعه‌دهنده‌ها باقی مانده است. کنفرانس بیلد 2018 روز هفتم می آغاز شده و روز 9 ام این ماه به پایان می‌رسد. مایکروسافت سخنرانی‌های آنلاین و حضوری بسیار زیادی را برای این کنفرانس برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد نقشه راه خود در سال 2018 و محصولات آینده‌اش را به کاربران نشان دهد. با توجه به تنوع سخنران‌ها می‌توان گفت خبرهای متنوعی از ویندوز، پلت‌فرم ابری آژور و همچنین هوش مصنوعی منتشر خواهد شد.

ویندوز

مایکروسافت به‌تازگی آپدیت رداستون 4 را برای ویندوز 10 منتشر کرده است. اما این موضوع باعث نمی‌شود آن‌ها درباره آینده ویندوز و ویژگی‌های آپدیت رداستون 5 صحبتی نکنند. در حال حاضر می‌دانیم، این شرکت در حال طراحی یک کنترل سنتر جدید برای ویندوز است که در سال جاری منتشر خواهد شد.

به علاوه آن‌ها احتمالا درباره کلیپ برد ابری، Windows ُSets و همچنین طراحی فلوئنت صحبت خواهد کرد. در عین حال نحوه استفاده از ویژگی‌های جدید ویندوز برای توسعه‌دهندگان نیز در این کنفرانس پوشش داده‌ می‌شود و احتمالا برای اولین بار از Windows ُSets به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. البته ممکن است جزییات بیشتری از طراحی فلوئنت مایکروسافت که سال گذشته معرفی شد، نیز روی استیج نشان داده شود. این جزییات شامل ارائه زبان طراحی فلوئنت برای چندین اپلیکیشن دیگر از جمله Win32 می‌شود.

windows

در نهایت می‌توان انتظار داشت وضعیت ویندوز 10 برای گوشی‌های هوشمند نیز مشخص شود، هرچند که انتظار معرفی هیچ سخت افزار مبتنی بر ویندوزی را از این کنفرانس نداریم.

پلت‌فرم واقعیت افزوده ویندوز

در حال حاضر مایکروسافت با شرکت‎های زیادی برای توسعه پلت‌فرم واقعیت افزوده‌اش همکاری می‌کند و امیدوار است بتواند این فناوری ‌را در دسترس عموم قرار دهد. کنفرانس بیلد فرصت خوبی برای این منظور خواهد بود. با وجود توسعه‌دهندگان بسیار در میان شرکت کنندگان در این کنفرانس، مدیران مایکروسافت ‌می‌خواهند توجه آنها را به سمت استفاده از این پلت‌فرم جلب کنند و آن‌ها را به استفاده از این فناوری در اپلیکیشن‌هایشان ترغیب کنند. به علاوه مدیران این شرکت قول داده‌اند برای دستگاه‌های واقعیت افزوده ویژگی‌های ارتباط اجتماعی بیشتری فراهم کرده و این کنفرانس فرصت خوبی برای رونمایی از این ویژگی‌ها خواهد بود. 

windows mixed reality

به‌علاوه ردموندی‌ها ممکن است برنامه‌هایشان برای آینده واقعیت افزوده و شاید تعدادی پروتوتایپ را برای توسعه‌دهنده‌ها نمایش دهند اما به نظر نمی‌رسد این کمپانی قصد معرفی نسل دوم هدست واقعیت افزوده هولولنز را داشته باشد. 

فضای ابری، پلت‌فرم آژور، هوش مصنوعی و هوش مصنوعی بیشتر

مایکروسافت در بازار محصولات ابری، سهم چشمگیری دارد و می‌خواهد در این کنفرانس، برنامه‌های آینده خود را در این‌باره اعلام کند. به‌علاوه انتظار داریم جزییات بیشتری از پروژه آژور کاسموس دی‌بی که اخیرا معرفی شد نیز مشخص شود. همچنین اولین سخنرانی کلیدی ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت احتمالا شامل رونمایی از چند پروژه ابری جدید خواهد بود.

Azure

هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این کنفرانس درباره آن زیاد خواهیم شنید. مایکروسافت مدتی است به صورت جدی وارد این حوزه شده است و آن‌ها توانستند دستیار هوش مصنوعی کورتانا را به بیشتر پلت‌فرم‌هایشان بیاورند. بنابراین تعجب نخواهیم کرد که موضوع بیشتر بخش‌های این کنفرانس هوش مصنوعی باشد.

اپلیکیشن‌های یونیورسال و اپلیکیشن‌های PWA

از زمان معرفی نسخه S ویندوز 10، مایکروسافت تمرکز زیادی روی توسعه اپلیکیشن‌های یونیورسال و اپلیکیشن‌های PWA داشته است. می‌توان گفت آن‌ها در این زمینه موفق بوده‌اند زیرا به تازگی اپل نسخه‌ی یونیورسال اپلیشکین محبوب آیتونز را در استور مایکروسافت منتشر کرده است. به‌علاوه می‌توان به توییتر اشاره کرد که با استفاده از API های ویندوز 10 توانسته ویژگی‌هایی مانند اعلان‌ها و پنجره اشتراک‌گذاری ویندوز را با اپلیکیشن‌اش هماهنگ کند. انتظار داریم اطلاعات بیشتری درباره این نوع از اپلیکیشن‌ها در اختیار توسعه‌دهندگان قرار بگیرد تا بتوانیم شاهد تنوع بیشتری در اپلیکیشن‌های استور مایکروسافت باشیم.

ituns ms store

توانایی‌های کورتانا و فریم‌ورکی برای بات‌ها 

مدتی قبل نسخه اولیه یک بسته نرم‌افزاری از توانایی‌های کورتانا به نام (Cortana skill kit) در آمریکا منتشر شد. امسال در بیلد 2018 انتظار داریم درباره آینده کورتانا بیشتر بشنویم و توسعه‌دهندگان نیز می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند ویژگی‌ها و توانایی‌های بیشتری به این دستیار دیجیتال اضافه کنند. اعلام همکاری با شرکت‌های بیشتر برای ساخت اسپیکر‌های هوشمند مبتنی بر کورتانا نیز از خبرها‌ی احتمالی است.

MS bot framework

مایکروسافت درباره یک فریم‌ورک برای بات‌ها که به زودی معرفی می‌شوند نیز مطالبی خواهد گفت و همان‌طور که در گذشته قصد داشت توسعه‌دهندگان را ترغیب کند از فریم‌ورکی که برای بات‌ها توسعه داده استفاده کنند، در این کنفرانس ویژگی‌های جدیدی را برای فریم‌ورک‌اش برای جذب بیشتر توسعه‌دهندگان ارائه خواهد کرد.   

آفیس 2019، آفیس 365 و API های رسم نمودار

سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد در آفیس 365 در سراسر جهان بیش از 100 میلیون کاربر دارد. به‌علاوه این‌شرکت اخیرا اعلام کرد آفیس 2019 را تا آخر امسال معرفی می‌کند. پس می‌توان انتظار داشت در این کنفرانس خبرهای بیشتری از آفیس 2019 و تاریخ انتشار آن به‌دست آوریم.

office 2019

مایکروسافت از API های هوشمند برای رسم نمودار نیز صحبت خواهد کرد. نرم‌افزار مایکروسافت گراف توسط شرکت‌های بسیاری در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمان آن رسیده، درباره چگونگی استفاده توسعه‌دهندگان از API های مایکروسافت برای توسعه بیشتر این نرم افزار مطالب بیشتری بیان شود. 

ویژوال استودیو

سال گذشته نسخه 2017 ویژوال استودیو برای ویندوز و لینوکس معرفی شد و انتظار نداریم نسخه جدیدی از آن در کنفرانس بیلد امسال معرفی شود. با این حال برخی ویژگی‌های جدید برای کمک به توسعه‌دهندگان و همچنین نقشه‌ راه آینده مایکروسافت برای ویژوال استودیو، بیان خواهد شد.

Visual Studio 2013

پروژه EMMA

سال گذشته مایکروسافت یک ساعت برای مبتلایان به بیماری پارکینسون معرفی کرد تا به آن‌ها کمک کند بدون مشکل بنویسند. این نامگذاری به خاطر بزرگداشت اما لاوتون که مبتلا به پارکینسون و در عین حال طراح گرافیک است انجام شده است. البته این ساعت در ابتدا توسط مدیر مرکز نوآوری و تحقیقات مایکروسافت، هایان ژانگ، فقط برای استفاده خانم لاوتون طراحی شد. پارکینسون بیماری است که باعث آسیب‌های طولانی مدت سیستم عصبی مرکزی می‌شود و مهم‌ترین اثر آن اشکال در اعصاب‌ حرکتی و لرزش اندام‌ها است. این بیماری درمانی ندارد و چیزی حدود 10 میلیون نفر در سراسر جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

Project emma

با برگزاری کنفرانس بیلد 2018، احتمال احیای این پروژه توسط مایکروسافت وجود دارد تا شاید بیماران مبتلا به این بیماری بتوانند دوباره بنویسند.

سخن آخر

مواردی که در این مقاله مطرح شد، انتظارات ما از این کنفرانس هستند و برای این‌ که بفهمیم واقعا چه اتفاقاتی در این کنفرانس می‌افتد باید تا روز آغاز آن صبر کنیم. اما شما خوانندگان زومیت از کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت چه انتظاراتی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات