دورخیز لامبورگینی اونتادور SVJ، برای رکوردشکنی در نوربرگ رینگ

پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
نسخه‌ی جدیدی از سوپراسپرت لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه در یک زمان‌گیری آزمایشی و در شرایط نامطلوب، رکوردی نزدیک به پورشه 911 GT2 RS ثبت کرد. این مسئله رکورد پورشه را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.
تبلیغات

شهریورماه سال گذشته، پورشه موفق شد رکورد زمانی پیست نوربرگ رینگ را به عنوان سریع‌ترین مدل استاندارد دنیا با خودروی 911 GT2 RS و زمان چالش‌برانگیز ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه به نام خود ثبت کند. اما به نظر می‌رسد که این رکورد در حال حاضر در معرض خطر قرار گرفته است، چرا که لامبورگینی با معرفی خودروی سوپراسپرت اونتادور سوپرولوچه جوتا (SVJ) قصد دارد رکورد جدیدی در جهنم سبز داشته باشد.

Lamborghini Aventador Superveloce Jota / خودروی سوپراسپرت لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه جوتا

چند عکس جاسوسی از  پرچم‌دار آینده در سبد سوپراسپرت‌ساز سنت آگاتا بولونزه هنگام آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ منتشر شده است، که بسیار جذاب هستند. به نظر می‌رسد که لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه جوتا به دلیلی فراتر از آزمایشات عادی در این پیست حاضر شده باشد. اعتقاد بر این است که سوپراسپرت لامبورگینی مجهز به پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی، توانسته رکورد زمانی پیست را ۶ دقیقه و ۵۴ ثانیه یعنی ۶.۷ ثانیه کندتر از پورشه 911GT2 RS طی کند؛ هر چند که گفته می‌شود هنگام برگزاری این تست، شرایط مسیر پیست، حالت ایده‌آل نبوده است.

در هنگام انجام این آزمایش، محصولاتی از چند خودروساز دیگر نیز در پیست حضور داشتند؛ بنابراین قطعا ترافیک ایجاده شده، مانعی بزرگ برای ثبت رکورد جدید شده است. علاوه بر این، در بخشی از پیست چند مخروط وجود داشت که باعث ترمزهای ناگهانی و افت سرعت خودرو می‌شد. تمام این مسائل دست به دست هم دادند تا لامبورگینی اونتادور SVJ بتواند در شرایط نامناسب به زمان ۶ دقیقه و ۵۴ ثانیه بسنده کند. احتمالا این بدان معناست که در شرایط ایده‌آل، لامبورگینی اونتادور می‌تواند مسیر پیست نوربرگ‌رینگ را در زمانی کمتر از ۶ دقیقه و ۵۰ ثانیه طی کند؛ بنابراین رکورد فعلی پورشه در معرض خطر قرار می‌گیرد.

Lamborghini Aventador Superveloce Jota / خودروی سوپراسپرت لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه جوتا

لامبورگینی همچنین رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند پیست نوربرگ رینگ را با اوروس و زمان ۷ دقیقه و ۴۷ ثانیه در اختیار دارد، که برای محصولات دیگر خودروسازان مطرح دنیا خط و نشان می‌کشد. اگرچه این رکوردهای زمانی جنبه تبلیغاتی دارند، اما با توجه به رکورد آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو که ۷ دقیقه و ۵۱.۷ ثانیه را ثبت کرده است، جای تعجب نیست که این رکورد هم در معرض خطر خواهد بود. با این حال، لامبورگینی ادعا می‌کند که نگرانی از بابت رکورد شاسی‌بلند اوروس ندارد؛ احتمالا ذهنیت لامبورگینی در مورد حساسیت به ثبت رکورد تغییر کرده است یا این‌که از توانایی اوروس اطمینان کافی دارد. 

ثبت رکورد زمانی پیست نوربرگ‌رینگ آلمان اهمیت زیادی برای خودروسازان پیدا کرده است، چرا که از این طریق می‌توانند روی محصولات خود مانور تبلیغاتی بیش‌تری برای افزایش فروش بدهند. به همین علت مشاهده می‌کنیم که با هر بار ثبت رکورد توسط یک خودروساز،‌ دیگر رقیبان تلاش بیش‌تری برای بهبود رکورد انجام می‌دهند. در این میان خودروسازان اروپایی بیش از دیگر برندهای مطرح آمریکایی و آسیایی روی این مسئله حساسیت نشان می‌دهند؛ لامبورگینی و پورشه نیز در میان خودروسازان اروپایی رقابت تنگاتنگی برای بهبود رکورد در جهنم سبز اروپا دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات