تصمیم جدی تنسنت برای فعالیت در حوزه نیمه هادی پس از تحریم ZTE

یک‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس هیئت مدیره‌ی تنسنت درصدد تقویت صنایع نیمه‌هادی در چین است. چنین نگرشی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا بر علیه ZTE ایجاد شده تا وابستگی چینی‌ها به آمریکا کاهش یابد.
تبلیغات

رئیس هیئت مدیره‌ی تنسنت اعلام کرد که در پی تقویت دانش فنی چین در حوزه‌ی نیمه هادی‌ و تولید تراشه است. این مدیر کارآفرین پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ZTE که حتی منجر به تعلیق فعالیت‌های زدتی‌ای شد، به این نتیجه رسیده است. همانطور که می‌دانید، طی هفته‌های اخیر وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که زد تی ای به اتهام همکاری با ایران شامل تحریم هفت‌ساله‌ای خواهد شد که براساس آن شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند طی هفت سال هیچ فناوری یا محصول سخت‌افزاری را به چینی‌ها بفروشند. با توجه به اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد از کامپوننت‌های مورد استفاده توسط زد‌ تی ای توسط شرکت‌های آمریکایی تأمین می‌شود، تحریم زد تی ای توسط آمریکا ضربه‌ای بزرگ برای چینی‌ها بود.

با توجه به انجام مذاکرات تجاری بین دو کشور، بحث تحریم زد تی ای نیز به‌عنوان یکی از محورهای مذاکرات مطرح شد و در نهایت چینی‌ها در قبال اعطای امتیازات تجاری و همچنین قبول شرایط طرف آمریکایی، موفق شدند زد تی ای را از لیست تحریم آمریکایی‌ها خارج کنند.

حال پس از ماجرای تحریم ZTE، پونی ما، رئیس هیئت مدیره‌ی زد تی ای، به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی نیمه هادی‌ اشاره کرده است. وی در این خصوص چنین اظهار نظر می‌کند:

اتفاقات اخیر در رابطه با ZTE این موضوع را برای همه روشن کرده است که با وجود پیشرفت‌ در حوزه‌های مختلف، اگر در زمینه‌هایی چون سیستم عامل یا تراشه‌ دستاوردی نداشته باشیم، نمی‌توانیم رقابت کنیم. مشکل زد تی ای در حال حاضر حل شده است؛ اما باید از این شرایط عبرت بگیریم و توجه بیشتری به تحقیقات بنیادی داشته باشیم.

تنسنت در نظر دارد از توانایی و پتانسیل خود برای پیشرفت فناوری‌های مرتبط با صنعت نیمه‌هادی‌ در کشور چین استفاده کند. در واقع این کمپانی در تلاش است تا زیرساخت‌های لازم را برای تولید تراشه در کشور چین فراهم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات