حراج نسخه روباز پورشه اسپیداستر 356

یک‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
به مناسبت سالگرد هفتاد سالگی پورشه، خودروی کلاسیک پورشه 356 سوپر اسپیداستر مدل ۱۹۵۶ در حراجی آر.ام ساتبی به فروش خواهد رسید.
تبلیغات

اولین محصول برای شرکت در حراجی به مناسبت هفتاد سالگی پورشه، در مرکز تجربه ویژه پورشه در آتلانتا توسط شرکت حراجی آر.ام ساتبی معرفی شد. این خودروی خاص مدل اصلاح‌شده‌ی پورشه 356 اسپیداستر مدل ۱۹۵۶ است که در ایالات متحده آمریکا آن را سوپر اسپیداستر (Super Speedster) می‌نامند. حالا پس از گذشت ۵۱ سال همراهی با مالک فعلی، خودروی روباز پورشه 356 اسپیداستر قصد دارد راهی منزل دیگری شود.

1956 Porsche 356 / خودروی کلاسیک روباز پورشه 356 مدل 1956

فروش این خودروی کلاسیک در تاریخ ۲۷ اکتبر (آبان‌ماه ۹۷) انجام خواهد شد و به گفته‌ی آر.ام ساتبی، پورشه 356 اسپیداستر کانورتیبل یکی از ۷۰ مدل محبوب و کلکسیونی پورشه محسوب می‌شود. این رویداد حراجی به مناسبت هفتادمین سالگرد شرکت پورشه برگزار می‌شود و مدل‌های لوکس پورشه از مجموعه‌های شخصی برای حضور در آن لحظه‌شماری می‌کنند.

1956 Porsche 356 / خودروی کلاسیک روباز پورشه 356 مدل 1956

خودروی روباز پورشه اسپیداستر با شیشه جلوی کوتاه، کاپوت جمع‌شونده، صندلی تک‌نفره و در کوتاه، به عنوان یکی از پرطرفدارترین مدل‌های پورشه 356 شناخته می‌شود. مدل سوپر اسپیداستر پورشه از پیشرانه‌ای با قدرت ۸۰ اسب بخار بهره می‌برد در حالی که نسخه استاندارد پورشه 356 تنها ۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

1956 Porsche 356 / خودروی کلاسیک روباز پورشه 356 مدل 1956

این خودروی کلاسیک پورشه 356 اسپیداستر مدل ۱۹۵۶ با رنگ سفید یخی و شماره شاسی ۸۲۷۸۰، در سال ۱۹۶۷ توسط قصابی به نام رابرت هاوری در شهر لنچستر پنسیلوانیا از یک فروشنده قراضه محلی خریداری شد. هاوری طی ۵۱ سال گذشته این خودروی پورشه را در گاراژی اختصاصی نگهداری می‌کرد و تنها مسافتی حدود ۵۶ هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده است. 

1956 Porsche 356 / خودروی کلاسیک روباز پورشه 356 مدل 1956

هاوری و همسرش جوآن به ندرت مدل روباز پورشه اسپیداستر را در ملأ عام به نمایش گذاشتند، اما موفق به کسب جایزه‌ی اول سال ۱۹۷۹ در نمایشگاه پورشه در رستون ویرجینیا شدند. پس از آن پورشه 356 اسپیداستر مدل ۱۹۵۶ در چند تور شرکت کرد، ولی دیگر در رویدادهای مختلف حضور نیافت. مالکان پیر به دقت از خودروی پورشه مراقبت می‌کردند و هر ساله بدنه آن را با روغن کنجد جلا می‌دادند. به همین علت بدنه خودروی پورشه اسپیداستر از نظر کیفیت همانند روز اول تولید به نظر می‌رسد و در بالاتری سطح قرار دارد. 

1956 Porsche 356 / خودروی کلاسیک روباز پورشه 356 مدل 1956

الکساندر ویور، متخصص خودرو شرکت حراجی آر.ام ساتبی می‌گوید:

این خودروی پورشه یکی از بهترین و محبوب‌ترین سوپر اسپیداسترهای دنیا است که تاکنون ظاهر می‌شود و ما افتخار می‌کنیم که آن را در حراجی خود ارائه دهیم. امروز پورشه 356 اسپیداستر مدل ۱۹۵۶ به عنوان میراثی گران‌قدر از تاریخ ۷۰ ساله پورشه و نمونه واقعی از کپسول زمان، برای حراج عرضه شده است. فرصت نادری برای تجربه رانندگی با یک مدل پورشه کلاسیک که شرایطی شبیه روزهای ابتدایی خروج از کارخانه دارد، فراهم شده است. اگرچه ۶۲ سال از آغاز تولید این خودروی پورشه می‌گذرد، اما هنوز هم نو و تمیز مانده است. به این دلیل که زن و شوهری اعتقاد داشتند پورشه همدم بسیار خوبی به شمار می‌رود و آن را بسیار تمیز و سالم نگهداری کردند. 
1956 Porsche 356 / خودروی کلاسیک روباز پورشه 356 مدل 1956

آر‌.ام ساتبی می‌گوید که خودروی روباز پورشه 356 اسپیداستر مدل ۱۹۵۶ همچنان در شرایط ایده‌آل قرار دارد و کیلومترشمار آن عدد ۵۶۸۱۳ را نشان می‌دهد؛ در حالی که کاردکس خودرو، گواهی هویت، پرده‌های جانبی، کتابچه راهنما و تعداد دیگری از قطعات اصلی آن همچنان سالم هستند. رابرت هاوری می‌گوید که اینک زمان آن فرا رسیده است که فرد دیگری بتواند از ۵۱ سالگی پورشه سوپر اسپیداستر قدردانی کند و داستان بسیار ویژه آن را ادامه دهد. قیمت اولیه این خودروی کلاسیک توسط آر.ام ساتبی حدود ۵۰۰،۰۰۰ تا ۶۰۰،۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود، اما همان‌طور که می‌دانید احتمال دارد با قیمتی بیش از این مقدار به فروش برسد.

در حال حاضر خودروی کلاسیک پورشه 356 اسپیداستر مدل ۱۹۵۶ در نمایشگاه مرکز تجربه پورشه در آتلانتا قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند. این مرکز، همان جایی است که حراجی ۲۷ اکتبر آر.ام ساتبی در آن‌جا برگزار می‌شود و یکی از محبوب‌ترین مدل‌های روباز پورشه قرار است به خانه جدید خود برود. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت RM Sotheby مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات