سوبارو WRX STI مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل ۲۰۱۹ سدان سوبارو WRX STI با بهره‌گیری از پیشرانه ۳۱۰ اسب بخار و سیستم چهار چرخ محرک، به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

شایعه‌ای که پیش از این در مورد سوبارو WRX STI منتشر شده بود، اکنون به حقیقت پیوسته‌ است و به نظر می‌رسد برند ژاپنی قصد دارد مدل ۲۰۱۹ این خودرو را با پیشرانه ۲.۵ لیتری باکسر مجهز به توربوشارژر به قدرت ۳۱۰ اسب بخار عرضه کند. این میزان قدرت خروجی، ۵ اسب بخار بیش‌تر از پیشرانه مورد استفاده در مدل کنونی و مطابق با خروجی نسخه ویژه سوبارو WRX STI تایپ RA است که با تیراژ محدود به ۵۰۰ دستگاه تولید شده بود.

2019 Subaru WRX STI / سوبارو WRX STI مدل 2019

 افزایش جزئی در قدرت خروجی پیشرانه سدان سوبارو WRX STI به لطف استفاده از ورودی جدید هوا و همچنین اگزوز عملکردی جریان بالا محقق شده است. علاوه بر این، سوبارو از پیستون‌های قوی‌تری در مدل ۲۰۱۹ این خودرو بهره می‌برد و واحد کنترل الکترونیکی (ECU) خودرو نیز با تغییراتی روبه‌رو شده است. یکی دیگر از اصلاحات سخت‌افزاری مدل جدید سوبارو WRX STI در جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته دیده می‌شود که با نسبت دنده سوم برای دست‌یابی به شتاب بیش‌تر به‌روزرسانی شده است. استفاده از این ویژگی باعث می‌شود خریداران قبل از اضافه کردن هر گزینه اختیاری دیگری، مبلغ ۳۶,۵۹۵ دلار فقط به خاطر نصب جعبه‌دنده‌ی جدید برای مدل پایه بپردازند. 

اگر خریداران تمایل به دریافت نسخه معمولی WRX باشند، سوبارو می‌تواند با دریافت ۲۷,۱۹۵ دلار برای مدل پایه از پیشرانه ۲.۰ لیتری با ۲۶۸ اسب بخار قدرت در زیر کاپوت استفاده کند. تغییرات مدل سال باعث می‌شود صفحه نمایش لمسی استاندارد ۶.۵ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی با قابلیت ادغام با اندروید اتو و اپل کارپلی در اختیار مشتریان قرار بگیرد. 

2019 Subaru WRX STI / سوبارو WRX STI مدل 2019

خودروی سدان سوبارو مدل ۲۰۱۹ با نسخه ویژه سری خاکستری (Gray) برای هر دو مدل WRX و WRX STI در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. تیراژ تولید مدل WRX تنها به ۷۵۰ دستگاه خودرو محدود خواهد شد؛ اما WRX STI با تیراژ ۲۵۰ دستگاه عرضه می‌شود. نسخه ویژه سری خاکستری سوبارو WRX با قیمت ۳۲,۵۹۵ دلار عرضه خواهد شد و از جعبه‌دنده‌ی معمولی ۶ سرعته برای انتقال قدرت به چرخ‌ها بهره می‌برد. این مدل براساس تیپ WRX پریمیوم ساخته می‌شود و رنگ خاکی خاکستری، رینگ‌های ۱۸ اینچی سیاه، آینه‌های برقی تاشو و لوگوی کریستال سیاه سیلیکا را به‌عنوان تجهیزات اختصاصی ارائه می‌دهد. 

سری خاکستری اختصاصی‌تر سوبارو WRX STI با همان اصلاحات ولی همراه با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه خواهند شد. هزینه خرید این سری ۳۹,۶۹۵ دلار برآورد می‌شود و دارای کالیپر ترمز نقره‌ای برمبو با لوگوی STI سیاه است و در داخل کابین، صندلی‌های ریکارو (Recaro) همراه با صندلی برقی ۸ جهته برای راننده، دکمه فشاری استارت و دسترسی بدون کلید وجود دارد.

Image result for wrx sti interior 2019

اگر علاقه‌مندان ترجیح بدهند که برای خرید مدل‌های نسل بعدی سدان سوبارو WRX منتظر بمانند، باید بدانند این محصولات تا انتهای دهه کنونی عرضه نخواهند شد. هنگامی که سوبارو در نهایت یک مدل جدید STI تولید کند، احتمالا از پیشرانه ۲.۵ لیتری کنونی استفاده نخواهد کرد؛ زیرا خودروساز ژاپنی اشاره کرده که برای این مدل، پیشرانه کوچک‌تری را به‍عنوان بخشی از سیستم محرکه هیبریدی در نظر گرفته است. انتظار می‌رود که از پیشرانه احتراق داخلی برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده شود؛ درحالی‌که موتور الکتریکی قدرت خود را برای بهره‌گیری از سیستم تمام چرخ محرک (AWD)‌ به محور عقب انتقال می‌دهد. در نتیجه تبدیل سوبارو به خودروی هیبریدی، شاهد کاهش مصرف سوخت محصولات آینده و انتشار آلاینده‌های مضر برای محیط زیست خواهیم بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات