رندرهای جذاب خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک با طراحی مدرن

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
یک طراح خلاق، رندرهایی تماشایی از ۸ خودروی افسانه‌ای در تاریخ مسابقات سرعت منتشر کرده که با سبک طراحی مدرن در ابرخودروهای امروزی، ترکیب شده است.
تبلیغات

از زمانی که مسابقات اتومبیلرانی آغاز شده است، مدل‌های بی‌شماری به میدان رقابت در کلاس‌های مختلف وارد شده‌اند. در این بین چند مدل مسابقه‌ای هستند که از آن‌ها به‌عنوان «افسانه» یاد می‌شود. به‌لطف پیشرفت کامپیوترها، امروز رندرهای جذابی از خودروهای به‌یاد ماندنی یا طرح‌های جذاب خیالی  خلق می‌شود. در این مطلب ۸ رندر تماشایی از ۸ خودروی مسابقه‌ای افسانه‌ای با طراحی مدرن معرفی می‌شوند. طراح این رندرها با توجه به اصالت این مدل‌ها و اضافه کردن چاشنی طراحی مدرن، خودروهای کلاسیک چند دهه پیش را در پوسته‌ای جدید احیاء کرده است.

۱- پورشه 917

پورشه / Porsche
پورشه 917
پورشه Mission E
Porsche 918 Spyder / پورشه 918 اسپایدر
Porsche 918 Spyder / پورشه 918 اسپایدر

با آغاز دهه‌ی ۱۹۷۰، پورشه با مدل 917 کولاک کرد. این مدل فوق‌العاده با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خطی ۴.۵، ۴.۹ و ۵ لیتری  برای اولین بار، قهرمانی کامل پورشه در لمانز ۲۴ ساعته را ممکن کرد. برای درک بهتر اهمیت پورشه 917 کافی است بدانید که این مدل در مسیر مستقیم پیست لمانز، توانایی رسیدن به نهایت سرعت ۳۹۵ کیلومتر بر ساعت را در سال ۱۹۷۰ داشت. رندر بازطراحی مدرن پورشه 917 با الهام از 918 اسپایدر، مدل تمام برقی میشن E و طرح مسابقه‌ای شرکت نفتی گلف انجام شده است.

۲- بی‌ام‌و M1 Procar

BMW / بی ام و
BMW M1
BMW i Vision
BMW i vision
BMW  i8 coupe / خودروی الکتریکی کوپه بی‌ام‌و  i8

مسابقات قهرمانی Procar از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۰ برگزار شد. این سری جذاب که توسط جوشن نیرپاخ، راننده‌ی مسابقه و رئیس دپارتمان M بی‌ام‌و در آن دوران ایجاد شد، میدان رقابت رانندگان دیگر سری‌های اتومبیلرانی شامل فرمول یک، رقابت‌های قهرمانی خودروهای اسپرت، تورینگ اروپا و ... بود. در این سری فقط بی‌ام‌و M1 با مشخصات فنی مشابه (پیشرانه ۶ سیلندر خطی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت) در اختیار تیم‌ها بود که همین برابری، به‌جذابیت Procar اضافه می‌کرد. در طول برگزاری دو فصل Procar، قهرمانان فرمول یک جهان نیکی لائودا و نلسون پیکه در مجموع پیروز شدند. در سال ۲۰۰۸ در حاشیه‌ی گرن‌پری آلمان، Procar دوباره با حضور رانندگان دوفصل گذشته و البته بی‌ام‌و M1 برگزار شد. رندر مدرن M1 با الهام از مدل‌های i8 و ویژن i Dynamics با طرح دپارتمان M بی‌ام‌و طراحی شده است.

۳- لانچیا استراتوس

لانچیا / Lancia
Lancia Stratos / لانچیا استراتوس
Lancia Stratos / لانچیا استراتوس
lancia stratos / لانچیا استراتوس
lancia stratos / لانچیا استراتوس

لانچیا استراتوس (Stratos) یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین خودروهای مسابقات رالی قهرمان جهان (WRC) است. استراتوس با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۲.۴ فراری سه سال پیاپی در دهه‌‌ی ۱۹۷۰ قهرمان مسابقات رالی جهان شد. استراتوس در شناخته‌شده ترین سری‌های رالی جهان شامل رالی مونت کارلو و کرس فرانسه و سانرمو ایتالیا شرکت داشته است. از آنجایی که لانچیا محصولی مانند استراتوس تولید نکرده است، رندر مدرن این خودروی رالی افسانه‌ای از  قلب مدل اصلی و ذهن خلاق طراح بیرون آمده است.

۴- استون مارتین DBR1

Aston Martin / استون مارتین
استون مارتین Aston martin DB1 1956
استون مارتین والکری / Valkyrie
مفهومی Valkyrie استون مارتین
استون کارتین ونتیج 2018 / Aston Martin Vantage

مدل مسابقه‌ای استون مارتین DBR1 که روزگاری فرمان آن در اختیار استرلینگ ماس بزرگ بود، اخیراً به‌عنوان گران‌ترین خودروی بریتانیایی تاریخ با قیمت ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در حراجی فروخته شد. استون مارتین DBR1 با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۲.۵ و ۳ لیتری بیشتر به پیروزی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سال ۱۹۵۹ شهرت دارد. طراح با حفظ طرح کلاسیک DBR1 و رنگ سبز آشنا، رندر مدرن این مدل زیبا را با الهام از ونتیج ۲۰۱۸ و هایپرکار مورد انتظار والکری طراحی کرده است.

۵- آئودی 90 Quattro IMSA GTO

آئودی / Audi
Audi 90 Quattro IMSA GTO
Audi 90 Quattro IMSA GTO
آئودی R8
Audi R8

برند آلمانی آئودی سال ۱۹۸۶ باهدف فروش بیشتر در بازار آمریکاِ از مسابقات رالی به مسابقات پیست نقل مکان کرد. تیم مهندسی آئودی با استفاده از تجربه‌ی شرکت و موفقیت در مسابقات رالی، یکی از تهاجمی‌ و وحشی‌ترین خودروهای مسابقه‌ای سدان سری مسابقات IMSA را خلق کرد. این مدل زیبا از پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۱ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کرد و از مجموع ۱۳ مسابقه IMSA دهه‌ی ۱۹۸۰، ۸ بار به مقام اول رسید. رندر مدرن 90 Quattro IMSA GTO با حفظ بدنه‌ی جعبه شکل و طرح مسابقه‌ای کواترو، از مدل R8 آئودی الهام گرفته است.

۶- فراری 330 P4

Ferrari / فراری
Ferrari 330 p4
Ferrari 330 p4
فراری FXX K
فراری FXX K Evo

در سال ۱۹۶۷ بود که مدل زیبای 330 P4 فراری با پیشرانه‌ی خوش صدای ۱۲ سیلندر V شکل برای شرکت در مسابقات استقامتی ساخته شد. سه دستگاه فراری 330 P4 تولید شد که امروز هر کدام از آن‌ها در اختیار کلکسیونرهای واقع در کانادا، آلمان و فرانسه است. رندر مدرن فراری 330 P4 با رنگ بدنه‌ی قرمز مسابقه‌ای این برند ایتالیایی و الهام از مدل قدرتمند لافراری FXXK طراحی شده است.

۷- جگوار D تایپ

Jaguar / جگوار
Jaguar
Jaguar
جگوار D-Type مدل ۱۹۵۵
Jaguar D-Type / جگوار دی تایپ

مدل مسابقه‌ای و زیبای جگوار D تایپ با الهام از طراحی هوایپماها در سال ۱۹۵۴ تولید شد. در مدت سه سال تولید، جگوار D تایپ سه مرتبه قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شد. رندر مدرن D تیپ با الهام از مدل C-X75 و XJR-12 طراحی شده است.

۸- مک‌لارن MP4/4

مکلارن / McLaren
McLaren MP4/4
McLaren MP4/4
McLaren MP4/4
McLaren MP4/4

همکاری مک‌لارن و هوندا در مسابقات چند سال اخیر فرمول یک چندان مناسب نبود که حاصل آن پایان قرار این دو برند در سال گذشته شد. اما  چند دهه پیش ،مک‌لارن و هوندا فوق‌العاده عمل می‌کردند. مکلارن MP4/4 یکی از بهترین خودروهای فرمول یک جهان و درحقیقت با درصد پیروزی ۹۳.۸، موفق‌ترین خودروی فرمول یک تاریخ در یک فصل است. رانندگان افسانه‌ای فرمول یک شامل آیرتون سنا و آلن پروست پشت فرمان مک‌لارن MP4/4 بودند تا این مدل، یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین خودروهای مسابقه‌ای تاریخ باشد. رندر مدرن مک‌لارن MP4/4 با حفظ طرح مسابقه‌ای مارلبورو به عنوان اسپانسر و اضافه کردن چاشنی خلاقیت، روزهای جذاب مسابقات فرمول یک را به طرفداران یادآوری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات