اپل و فولکس واگن در حال ساخت ون الکتریکی خودران

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل قصد دارد برای کاهش هزینه‌های ناشی از حمل‌ونقل کارکنان خود، با همکاری فولکس‌واگن، ناوگانی از ون‌های الکتریکی خودران بر مبنای مدل ترنسپورتر T6 تولید کند.
تبلیغات

مدتی پیش گزارشی در مورد افزایش تعداد ناوگان آزمایشی خودروی خودران اپل بدون مشخص کردن هیچ جهت‌گیری آشکاری در برنامه آزمایش منتشر شد. در حال حاضر خبرهایی به گوش می‌رسد که شرکت اپل مستقر در شهر کوپرتینوی سیلیکون ولی، قصد دارد ایده خود را با همکاری فولکس‌واگن عملی کند.

اپل / apple

طبق گزارش نیویورک تایمز، اپل طی چند سال گذشته با بی‌ام‌و و مرسدس بنز برای تولید خودروی خودران الکتریکی مذاکره کرده است. هیچ خودروسازی قادر نبود با اپل به توافق مناسبی دست پیدا کند؛ چرا که اپل خواستار حفظ تمام داده‌ها و مسئولیت طراحی آن بود. حالا به نظر می‌رسد که اپل توانسته است شریک مورد نیاز خود را پیدا کند؛ شرکتی که پس از رسوایی معروف دیزل‌گیت، تلاش بسیاری از خود نشان می‌دهد تا چهره سابق را مورد بازسازی قرار دهد.

Volkswagen T6 Transporter van / ون فولکس‌واگن ترنسپورتر T6

طبق گزارش نیویورک تایمز، اپل قصد دارد ون الکتریکی و خودران خود را بر اساس ون فولکس‌واگن ترنسپورتر T6 تولید کند؛ نوعی خودروی مخصوص حمل‌ونقل که نسخه آمریکایی فولکس‌واگن یورو ون (Eurovan) محسوب می‌شود و در ایالات متحده با نام ترنسپورتر (Transporter) معروف است. این ناوگان ون الکتریکی به‌عنوان خودروی حمل‌ونقل برای جابجایی کارکنان اپل تولید می‌شوند؛ چیزی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری دارند و به ناچار هزینه‌های زیادی برای سوخت، رانندگان، تعمیر و نگهداری این خودروها صرف می‌کنند. به نظر می‌رسد استفاده از این خودروی الکتریکی مستقل، مشکل عمده اپل را حل خواهد کرد.

Volkswagen T6 Transporter van / ون فولکس‌واگن ترنسپورتر T6

حدود دو سال پیش، تیم خودروی خودران اپل تقریبا ۱۰۰۰ عضو فعال داشت؛‌ اما به دلایل مختلفی صدها نفر از آنان تعدیل و از پروژه کنار گذاشته شدند. شاید خبر همکاری اپل و فولکس‌واگن در زمینه توسعه ون الکتریکی خودران، بتواند بار دیگر به پروژه خودروی خودران اپل جان دوباره‌ای بخشد. 

اعلام همکاری اپل با یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان مانند فولکس‌واگن، به معنی دوام این برنامه است؛ اما هنوز طرح‌های آینده اپل پس از توسعه ون حمل‌ونقل خودران کاملا مشخص نیست. در حالت ایده‌آل امیدواریم که جریان فناوری بیش‌تری از اپل به سمت فولکس‌واگن حرکت کند تا ظهور آن را در قالب توسعه خودروی خودران ببینیم. دست‌ کم امیدواریم که از تجارب جاناتان آیو (مدیر ارشد طراحی اپل) برای توسعه کابریولت فولکس‌واگن T-Roc بهره‌ کاملی گرفته شود. در حال حاضر اپل و فولکس‌واگن نمی‌توانند بلافاصله در مورد این موضوع اظهار نظر کنند. 

افزایش تعداد خودروهای ناوگان خودران اپل، نشان از عزم جدی مقامات این شرکت جهت پیشرفت و توسعه‌ی بیشتر در فناوری خودران است. تیم کوک، مدیرعامل اپل، پیش از این گفته بود فناوری خودروی خودران، برای اپل اهمیت زیادی دارد و سرمایه‌گذاری هنگفت در جهت توسعه پروژه تایتان و تمایل به همکاری با شرکت‌های خودروسازی در این زمنیه ارزیابی می‌شود. اپل امیدوار است با به ثمر رسیدن پروژه تایتان و پایان آزمایش خودروی خودران، بتواند به‌عنوان یکی از پیشتازان در این صنعت به سودآوری برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات