مدیاتک پردازنده‌ هشت هسته‌‌ای هلیو پی 22 را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک از پردازنده‌ی میان‌رده‌ای رونمایی کرده که مبتنی بر هشت هسته‌ است و هلیو پی 22 نام دارد.
تبلیغات

جدیدترین عضو خانواده‌ی هلیو پی شرکت مدیاتک به نام Helio P22، تراشه‌‌ای میان‌رده است و طبق ادعای سازنده، اولین پردازنده‌ی میان‌رده با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری به شمار می‌رود. این تراشه در کنار سایر پردازنده‌های مدیاتک از جمله P23 ،P30 و P60 قرار خواهد گرفت تا تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند گزینه‌های متنوعی برای انتخاب تراشه مورد نظر خود داشته باشند و در عین حال هزینه‌ها در بازار میان‌رده را پایین نگه دارند.

تراشه‌ی هلیو پی 22 مبتنی بر فرآیند تولید ۱۲ نانومتری FinFET شرکت TSMC توسعه یافته و به فناوری جدید CorePilot مدیاتک مجهز شده است که وظایف مختلف گوشی را با روشی هوشمندانه مدیریت می‌کند و علاوه‌ بر این منابع سخت‌افزاری را بهتر مدیریت می‌کند. هدف این است که هلیو پی ۲۲ با هشت هسته‌‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۲ گیگاهرتز، ضمن حفظ انرژی، خروجی بالایی داشته باشد. هلیو پی ۲۲، در بخش هوش مصنوعی از فناوری NeuroPilot مدیاتک بهره می‌برد و از فریم‌ورک‌های TensorFlow،‌ TF Lite ،‌Caffe و Caffe2 پشتیبانی می‌کند، این تراشه به‌صورت خودکار،‌ «بهترین منابع مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بالا بردن بهره‌وری در اختیار توسعه‌دهنده قرار می‌دهد».  

هلیو پی ۲۲ از دوربین‌ دوگانه ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی (با نرخ ۳۰ فریم‌ بر ثانیه) و بیشینه‌ی نسبت تصویر ۲۰:۹ و صفحه نمایش با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. این پردازنده،‌ اتصال به شبکه LTE را برای هر دو سیم‌کارت روی گوشی فراهم می‌کند و قادر به پشتیبانی از استانداردهای AC Wi-Fi، بلوتوث ۵.۰ و GNSS 4 ماهواره‌ای پشتیبانی است. طبق اعلام مدیاتک، تراشه‌ی پی ۲۲ هم‌اکنون در مرحله‌ی تولید قرار دارد و در فصل دوم ۲۰۱۸ در اختیار تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات