سامسونگ جدی‌تر از قبل وارد کسب و کار تولید تراشه می‌شود

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا سامسونگ قصد دارد به‌صورت جدی وارد کسب و کار تولید تراشه شود؛ بنابراین انتظار می‌رود به‌زودی واحد تحقیق و توسعه‌ی و تولید تراشه کار خود را رسما در این شرکت آغاز کند.
تبلیغات

واحد تولید نیمه‌هادی سامسونگ در سال‌های گذشته،‌ عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. گزارش مالی سامسونگ طی چند فصل اخیر،‌ به‌خوبی عملکرد چشمگیر این بخش را تایید می‌کند. سال گذشته سامسونگ توانست در رقابت با اینتل پیروز میدان شود و سود عملیاتی بیشتری را نسبت به اینتل از آن خود کند. شرکت اینتل به مدت ۲۴ سال، یکه‌تاز میدان تولید تراشه و پردازنده‌های کامپیوتر در جهان بود؛ اما سال گذشته در رقابت با سامسونگ جا ماند. اگرچه سامسونگ به‌لطف تولید تراشه‌های حافظه، در این حوزه مقام نخست را در اختیار دارد؛ اما سهم کره‌ای‌‌ها از کسب‌وکار تولید تراشه تنها ۷.۴ درصد است. 

در حال حاضر سامسونگ،‌ چهارمین شرکت بزرگ جهان در تولید تراشه است و تلاش می‌کند تا به TSMC در جایگاه نخست نزدیک‌تر شود. در همین راستا واحد تحقیق و توسعه کسب‌وکار تراشه‌ی سامسونگ به‌زودی کار خود را با هدف افزایش توانایی‌های سامسونگ در زمینه‌ی تولید تراشه آغاز خواهد کرد. واحد کسب‌وکار تولید تراشه شامل بخش طراحی تراشه می‌شود و می‌تواند ارزش میلیارد دلاری برای سامسونگ به همراه داشته باشد. شرکت‌هایی که بخش طراحی تراشه را به عنوان بخشی مجزا در مجموعه شرکت خود ندارند،‌ در طراحی تراشه نیمه هادی با همین مساله مواجه هستند.

واحد تحقیق و توسعه تولید تراشه،‌ قرار است زیر نظر واحد راهکارهای سامسونگ و به‌صورت متمرکز روی ارتقاء توانمندی‌های شرکت در کسب و کار تولید تراشه متمرکز شود. این واحد تحقیقاتی جدید منجر به همگرایی بخش‌های حافظه، سیستم LSI، نیمه هادی، فناوری تولید، واحد صفحه نمایش و سایر واحدهای تحقیقاتی خواهد شد. 

 سامسونگ سخت در تلاش است تا در کسب‌و‌کار تولید تراشه به صورت جدی‌تری وارد میدان شود. اوایل سال ۲۰۱۸ نیز برای بررسی وضعیت مشتریان مربوط به کسب‌وکار تولید تراشه، «برنامه‌ی اکوسیستم کسب‌وکار تولید تراشه‌» خود را به جریان انداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات