ساعت هوشمند بعدی سامسونگ احتمالا مجهز به Wear OS خواهد بود

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارشی جدید، سامسونگ و گوگل در حال همکاری برای ساخت ساعت هوشمند بر پایه‌ی سیستم‌عامل ور اواس به نام گلکسی واچ هستند.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌های اخیر درباره‌ی گیر اس ۴، جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ ، این محصول پوشیدنی با اسم رمز گالیله (Galileo) در ایالات متحده در دست توسعه است و در دو اندازه‌ی مختلف عرضه خواهد شد. همچنین اقدام اخیر سامسونگ در ثبت نشان‌های تجاری «گلکسی واچ» و «گلکسی فیت» احتمالا به این نکته اشاره دارد که این شرکت درصدد اعمال تغییرات بزرگی در اسامی تجاری ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام آتی خود است.

اکنون آیس یونیورس، افشاکننده‌ی مطرح فناوری، در گزارش جدیدی ادعا می‌کند که سامسونگ مشغول کار روی ساعت هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ور اواس یا همان اندروید ور سابق است. این خبر در صورتی که صحت داشته باشد، در تاریخ محصولات پوشیدنی سامسونگ امر بی‌سابقه‌ای محسوب نمی‌شود. محصولات پوشیدنی این شرکت به‌صورت سنتی از سیستم‌عامل تایزن بهره می‌گیرند؛ اما ساعت هوشمند گیر لایو که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، اندروید ور را اجرا می‌کرد و نسخه‌ی اولیه‌ی گلکسی گیر نیز در ابتدا مبتنی بر اندروید بود؛ اما سیستم‌عامل آن بعدا از طریق به‌روزرسانی فرم‌ور با تایزن جایگزین شد.

این گزارش که ظاهرا در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر شده، مشخص نکرده است که آیا سامسونگ قصد جداسازی این ساعت هوشمند از خانواده‌ی دستگاه‌های اصلی مبتنی بر تایزن را دارد یا به‌کلی در پی روی آوردن به سیستم‌عامل گوگل است. از لحاظ منطقی و با توجه به محبوبیت گسترده‌ای که محصولات پوشیدنی گیر سامسونگ در سال‌های گذشته به‌ دست آورده‌اند، به‌شدت بعید به‌ نظر می‌رسد که این شرکت به سیستم‌عامل تایزن پشت کند و کاملا به ور اوس روی بیاورد.

با این حال، آیس یونیورس در پست خود مدعی شده است که سامسونگ و گوگل در حال کار روی ساعت هوشمند پرچم‌دار جدیدی بر پایه‌ی Wear O و عرضه‌ی آن در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی هستند. وی در ادامه با تأیید گزارش‌های پیشین، اعلام می‌کند که گیر ۴ اس در واقع «گلکسی واچ» نام‌گذاری خواهد شد.

در مورد درستی این گزارش نمی‌توان صددرصد مطمئن بود؛ اما در غیر این صورت، این می‌تواند بدین معنی باشد که سامسونگ درصدد حفظ تایزن به‌عنوان سیستم‌عامل اصلی ساعت هوشمند جدید گلکسی واچ (گیر اس ۴) و عرضه‌ی نسخه‌ی مبتنی بر ور او اس در کنار آن است.

پانکای کدیا، سرپرست ارشد واحد پوشیدنی‌های کوالکام، به‌تازگی گفته است که گوگل و برخی از شرکا در حال همکاری برای عرضه‌ی دستگاه‌های مبتنی بر ور اواس و مجهز به تراشه‌ی پوشیدنی جدید این شرکت در کنار یک ساعت هوشمند پرچم‌دار و برخوردار از تمام ویژگی‌های برتر این تراشه و سیستم‌عامل گوگل در فصل تعطیلات هستند. آیا این ساعت هوشمند می‌تواند با همکاری سامسونگ ساخته شود؟ با توجه به سابقه‌ی همکاری‌های گوگل و سامسونگ در ساخت طیف مختلفی از محصولات سخت‌افزاری از جمله نکسوس اس، گلکسی نکسوس و نکسوس ۱۰، پیش‌بینی همکاری مجدد این دو شرکت، انتظاری غیر منطقی محسوب نمی‌شود؛ اما پاسخ دادن به آن هنوز زود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات