تسلا مدل 3 پرفورمنس و ۴ چرخ محرک معرفی شد

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک مشخصات کامل فنی و قیمت نسخه‌ی دو موتوره و پرفورمنس از تسلا مدل 3 را منتشر کرد.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز، اگرچه با تأخیر اما سرانجام تسلا مدل 3 با دو موتور الکتریکی و مدل پرفورمنس را رسماً معرفی کرد. پس از چند توئیت، ماسک امروز مشخصات مدل 3 با دو موتور الکتریکی و تیپ پرفورمنس این سدان تمام برقی را منتشر کرد.

Tesl Model 3

ماسک ابتدا با توئیت زیر خبر از جزئیات بیشتر این دو مدل داد:

در حال آماده‌سازی مدل ۳ با دو موتور الکتریکی تمام چرخ محرک و نسخه‌ی پرفورمنس هستیم. حس رانندگی با این مدل‌ها بی‌نظیر است. مشخصات این مدل را اوخر امشب منتشر می‌کنم.

پس از انتشار این توئیت و سؤال‌های بی‌شمار طرفداران تسلا، ماسک جزئیات بیشتری منتشر کرد. مدل دو موتوره‌ی تسلا مدل 3، یک موتور برقی القایی AC در جلو (همانند طرحی که پیشتر در مدل‌های S و X استفاده شده است) و یک موتور برقی مغناطیسی در محور عقب دارد. موتور موجود در محور عقب، تفاوت زیادی با نوع فعلی نصب‌شده در مدل 3 نسخه‌ی با شعاع حرکتی بالا ندارد.

ماسک سپس توئیت جدیدی با تصویر زیر منتشر کرد و عملکرد این مدل را توضیح داد:

تسلا با دو موتور الکتریکی یعنی، یک موتور برقی در محور جلو و یکی در عقب خودرو وجود دارد. یک موتور برای قدرت و دیگری برای افزایش شعاع حرکتی بهینه شده‌ است. درصورت خرابی یک موتور، خودرو با موتور باقیمانده بدون مشکل کار می‌کند. موتور برقی دوم تضمین رسیدن شما به مقصد و عدم توقف در کنار جاده و ایجاد شرایط احتمالی خطرناک خواهد بود.
Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

پس از این توئیت جزئیات عملکرد فنی و قیمت نیز اعلام شد. مالکان تسلا مدل 3 تیپ پریمیوم با شعاع حرکتی بالا، با پرداخت ۵ هزار دلار می‌توانند موتور برقی دوم را به سدان تمام برقی خود اضافه کنند. هنوز امکان نصب دو موتور الکتریکی در تیپ‌های دیگر مدل 3 تأیید نشده است. مدل جدید پرفورمنس با قیمت پایه ۷۸ هزار دلار عرضه خواهد شد. تسلا مدل 3 پرفورمنس در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و امکان نصب سیستم خودران اتوپایلوت با قیمت ۵ هزار دلار نیز روی آن وجود دارد. مدل 3 پرفورمنس در دو آپشن کابین سفید و سیاه رنگ فروخته می‌شود. این مدل به‌صورت استاندارد به رینگ‌های ۲۰ اینچی و اسپویلر فیبرکربن در عقب مجهز شده است.

بر اساس گفته‌های ماسک، تولید مدل 3 پرفرومنس و فروش پکیج ارتقاء دو موتور الکتریکی، از تابستان سال جاری آغاز خواهد شد. مشخصات کامل منتشرشده به‌صورت زیر است.

تسلا مدل 3 Tesla

تسلا مدل 3 با دو موتور الکتریکی و سیستم تمام چرخ محرک

  • قیمت پایه بدون سیستم اتوپایلوت ۵۴ هزار دلار
  • صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۵ ثانیه
  • نهایت سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت
  • شعاع حرکتی ۴۹۹ کیلومتر

تسلا مدل 3 پرفورمنس

  • قیمت پایه بدون سیستم اتوپایلوت ۷۸ هزار دلار
  • صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳.۵ ثانیه
  • نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
  • شعاع حرکتی ۴۹۹ کیلومتر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات