طرح مفهومی eVTOL؛ تاکسی هوایی آینده

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت برزیلی امبرائر از طرح مفهومی evtol در سمینار هوایی اوبر رونمایی کرد.
تبلیغات

 گردهمایی صنایع هوایی اوبر (Uber Elevate) که در شهر لس‌آنجلس برگزار شد، میزبان بحث و تبادل نظر شرکت‌های پیشرو در صنعت حمل‌ونقل هوایی بود. در این مراسم دو شرکت به نام‌های Pipistrel از اسلوونی و Embraer از کشور برزیل، جدیدترین مدل‌های مفهومی خود را رونمایی کردند.

شرکت امبرائر با معرفی مدل مفهومی EmbraerX از تلاش‌های خود برای تولید محصولی ایمن و سازگار با طبیعت خبر داد. این شرکت شاخصه‌های مهمی از جمله کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش میزان نویز و ارائه محصولاتی با قیمت مناسب را در دستور کار خود قرار داده است. در سوی دیگر، شرکت Pipistrel با همکاری یک شرکت اسلوونیایی دیگر به نام Elan، در حال توسعه مدل مفهومی خود است.

مدل مفهومی eVTOL

هنوز اطلاعات خاصی از مدل‌های در حال توسعه منتشر نشده است؛ اما به نظر می‌رسد شرکت Pipistrel قصد دارد علاوه بر تأمین نیازهای اوبر، طراحی و تولید محصولات در زمینه حمل و نقل هوایی را در مقیاس بزرگ‌تری ادامه دهد.

علاوه‌ بر دو تولیدکننده مذکور، شرکت‌های دیگری نظیر Flight Sciences Aurora، Karem و Bell برای پیشبرد صنعت حمل و نقل تاکسی هوایی در حال فعالیت هستند. همچنین اولین مدل مفهومی اوبر در سال ۲۰۲۰، در دو شهر دالاس و لس‌آنجلس مورد بررسی و آزمایش قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است که شرکت اوبر برای دست‌یابی به نتایج بهتر، در حال تدارک دو شهر دیگر برای آزمایش مدل‌های خود است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات