قابلیت تگ کردن به جیمیل اضافه شد

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
امکان منشن‌کردن با کاراکتر @ به جیمیل اضافه شد؛ این ویژگی به کاربر کمک می‌کند تا بتواند افراد دیگر را تگ کند.
تبلیغات

گوگل تغییرات بسیاری در جیمیل (Gmail) اعمال کرده است. علاوه‌بر ویژگی‌های جدیدی که در کنفرانس Google I/O امسال معرفی شد، مجددا شاهد تغییرات جدیدی در جیمیل هستیم. یکی از ویژگی‌های جدیدی که به جیمیل اضافه شده،‌ قابلیت منشن‌کردن افراد با کاراکتر @ درون بدنه‌ی ایمیل است، با این ویژگی، کاربران به‌راحتی می‌توانند دیگران را تگ کنند. براساس گزارش اندروید پلیس، قابلیت یادشده به‌همراه بازطراحی گسترده‌ی جیمیل پیش از کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال از راه رسیده است.

می‌توانید با استفاده از name@ یا استفاده از name+ (در گوگل پلاس)‌ دیگران را تگ کنید. با این روش می‌توانید نام فرد را به گیرندگان اضافه کنید و نام آن کاربری که وی را تگ کرده‌اید به‌صورت مشخص های‌لایت شده در فهرست گیرندگان مشخص می‌شود. با استفاده از تگ کردن نام‌ها در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود و می‌توانید به جای اینکه به قسمت دریافت کننده ایمیل بروید و ایمیل فرد دریافت کننده را تایپ کنید یا آن را در فهرست دریافت‌کنندگان پیدا کنید،‌ به‌راحتی بتوانید با استفاده از روش تگ کردن با سرعت بالاتری برای وی ایمیل ارسال کنید. این قابلیت در حال حاضر در سیستم‌عامل اندروید و iOS جیمیل قابل استفاده نیست؛ ولی نسخه وب جیمیل به آن مجهز شده است.

جیمیل به‌تازگی چندین ویژگی مفید مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار داده است که جدیدترین آن‌ها، ویژگی «Nudge» است. وقتی ایمیلی برای شما ارسال شده باشد و فراموش کرده باشید آن‌ها را چک کنید،‌ این ویژگی به شما هشدار می‌دهد. ویژگی جدید «Nudge» در جیمیل به شما اجازه می‌دهد زمان و تاریخ مشخصی را برای ایمیل‌های خاص تنظیم کنید تا مجددا در صندوق ورودی‌تان نمایش داده شود. اگر فراموش کرده باشید آن ایمیل‌ خاص را باز کنید،‌ مجددا به صندوق ورودی شما ارسال شده و نمایش داده می‌شود. لذا Nudge به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌های مهم خود را از دست ندهید. این ویژگی با کمک هوش طراحی شده است. 

این ویژگی در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه به شما نشان می‌دهد که ایمیل‌های خاصی به صندوق ورودی‌تان ارسال شده است. این ویژگی به صورت پیش فرض فعال خواهد شد،‌ ولی کاربر می‌تواند آن‌ را به صورت دستی از طریق تنظیمات جیمیل غیرفعال کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات