نحوه‌ افزودن پیش‌ نمایش آیکون فایل‌های PSD به فایل اکسپلورر ویندوز 10

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فایل اکسپلورر ویندوز همواره در نشان دادن پیش‌نمایش فایل‌های فوتوشاپ و اتوکد ضعف داشته است. در این مطلب به آموزش پوشش این ضعف می‌پردازیم.
تبلیغات

وقتی با فایل اکسپلورر ویندوز ۱۰ دنبال فایل‌های خود در فولدرهای مختلف می‌گردید و موفق به یافتن فایل مورد نظر خود نمی‌شوید، می‌توانید وضعیت نمایش فایل‌ها را به حالت آیکون در بیاورید. در این حالت علاوه بر نام فایل‌ها، تصویری به‌عنوان پیش‌نمایش آن‌ها قابل مشاهده خواهد بود. این امکان باعث می‌شود مجبور نباشید اسم فایل‌ را حفظ کنید؛ همین که تصویر فایلی را در ذهن داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی آن را پیدا کنید.

مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که بسیاری فرمت‌های رایج با این حالت سازگاری ندارند. فایل اکسپلورر پیش‌نمایش‌های خوبی برای فایل‌های JPG و MP4 ارائه می‌کند؛ اما در مورد فرمت‌های مهمی نظیر فایل‌های فوتوشاپ و اتوکد تنها یک آیکون بزرگ نمایش می‌دهد که کاربردی ندارد.

فایل اکسپلورر

دلیل این موضوع عدم پشتیبانی پیش‌فرض ویندوز از کدک‌های مربوط به این نوع فایل‌ها است.

احتمالا به دلیل مسائل مربوط به حق امتیاز، مایکروسافت هنوز از این نوع فایل‌ها پشتیبانی نمی‌کند؛ اما توسعه‌دهندگان متفرقه موفق شده‌اند این ضعف را با راهکارهای خود پوشش دهند.

یکی از این راهکارها SageThumbs است؛ ابزار رایگانی که پشتیبانی از کدک صدها نوع فایل را به فایل اکسپلورر ویندوز اضافه می‌کند. برای استفاده از این ابزار، جدیدترین نسخه‌ی آن را که لینک آن در انتهای همین مطلب آمده است، دانلود و نصب کنید. در به‌روزرسانی پاییزه‌ی کریتورز نسخه‌ی ۲.۰.۰.۲۳ ویندوز ۱۰، این ابزار به خوبی کار می‌کند؛ اما اگر از نسخه‌های جدیدتر ویندوز استفاده می‌کنید، سعی کنید برنامه را به‌روز نگه دارید تا مشکل ناسازگاری نداشته باشید.

فایل اکسپلورر

پس از اتمام نصب SageTgumbs، نیاز به هیچ‌گونه راه‌اندازی مجدد سیستم نیست و برنامه سریعا تأثیر خود را می‌گذارد. بنابراین، یک پنجره‌ی فایل اکسپلورر باز کنید و حالت نمایش را به یکی از حالت‌های نمایش آیکون تغییر دهید. متوجه خواهید شد که تمام آیکون‌هایی که قبلا پیش‌نمایشی نداشتند، به‌زیبایی صاحب پیش‌نمایش شده‌اند.

فایل اکسپلورر

در نظر داشته باشید که سیج‌تامز از پیش‌نمایش صدها نوع فایل پشتیبانی می‌کند؛ اما ممکن است فایل‌هایی وجود داشته باشند که پس از نصب برنامه همچنان به شکل قبل به نمایش دربیایند. دلیل این اتفاق می‌تواند ناسازگاری نسخه‌های ویندوز و سیج‌تامز باشد. سعی کنید همیشه از آخرین نسخه‌ی سیج‌تامز استفاده کنید تا احتمال مواجه شدن با این مسئله به حداقل برسد.

برنامه‌ای سیج‌تامز برای اضافه کردن پیش‌نمایش به انواع فایل در اکسپلورر ویندوز بسیار مفید و کارآمد است؛ اما این تنها کارایی نرم‌افزار یادشده نیست. تبدیل فرمت تصاویر با استفاده از منوی راست کلیک، تنظیم تصویر به‌عنوان پس‌زمینه، ضمیمه کردن مستقیم تصاویر در ایمیل و کپی کردن تصاویر در کلیپ‌بورد بدون نیاز به باز کردن آن‌ها از سایر قابلیت‌های سیج‌تامز به شمار می‌آید.

SageThumbs

برای دریافت رایگان این نرم‌افزار کاربردی می‌توانید به وبسایت سیج‌تامز مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات