لیستر لایتنینگ جگوار F-Pace، سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا خواهد بود

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لیستر، خودروساز و تیونر اصیل بریتانیایی، قصد دارد از سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا بر مبنای جگوار F-Pace SVR با نام لایتنینگ رونمایی کند تا رقیبی برای لامبورگینی اوروس باشد.
تبلیغات

پس از رونمایی اخیر لیستر (Lister) از کوپه لوکس تاندر (Thunder) مبتنی بر جگوار اف تایپ، برند بازسازی‌شده‌ی بریتانیایی تمرکز خود را بر ارائه محصولی جدید در کلاس کراس‌اور قرار داده است. لیستر در حالی به بازار کراس‌اورهای با عملکرد بالا چشم دارد که می‌خواهد از یک نسخه تقویت‌شده بر مبنای شاسی‌بلند جگوار F-Pace با نام لایتنینگ (رعدوبرق)‌ رونمایی کند. گفته می‌شود که این مدل سفارشی، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان و رقیبی جدی برای لامبورگینی اوروس خواهد بود.

لیستر تاندر بر مبنای جگوار F تایپ

درحالی‌که لیستر از ارائه شاسی‌بلند لایتنینگ صحبت می‌کند و تنها یک عکس تیزر از آن نمایش داده است، به‌سرعت برای وضعیت پیشرفت و توسعه کوپه تاندر تلاش می‌کند. کوپه لیستر تاندر که بر مبنای خودروی جگوار اف تایپ طراحی شده است، از پیشرانه ۵.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر با ۶۶۶ اسب بخار قدرت بهره می‌برد و می‌تواند به بیشینه سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد. سایر اصلاحات در تیونینگ خودروی لسیتر تاندر شامل کاپوت و سپر جلو و عقب فیبر کربنی می‌شود که البته کاپوت به‌عنوان گزینه اختیاری برای خریداران ارائه خواهد شد.

Lister Jaguar F-Pace / لیستر جگوار F-Pace

مدل استاندارد شاسی‌بلند جگوار F-Pace SVR از پیشرانه ۵.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر سوپرشارژ بهره می‌برد و ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این مدل می‌تواند در زمان ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن به ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. 

در صورتی که خودروی لیستر لایتنینگ بخواهد به‌عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند در بازار جهانی رقابت کند، باید توانایی‌هایی در حد لامبورگینی اوروس برای سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت از خود نشان دهد. پیشرانه لامبورگینی اوروس در حال حاضر ۶۴۱ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین محصول جدید لیستر با ۶۷۰ اسب بخار جگوار F-Pace SVR می‌تواند توانایی لازم برای عبور از رقیب ایتالیایی را فراهم کند؛ البته همه چیز بستگی به هنر تیونینگ خودرو و مهندسان لیستر دارد که چطور بتوانند به این مقصود برسند. 

 هنوز لیستر هیچ جزئیات خاصی در مورد شاسی‌بلند آینده خود ارائه نمی‌دهد؛ اما در بخش کناری بدنه خودرو از خطوط راه‌راه زردرنگ بهره گرفته خواهد شد. به گزارش اتوکار، مالک شرکت خودروسازی لیستر ادعا می‌کند که این مدل سفارشی مبتنی بر شاسی‌بلند جگوار F-Pace SVR خواهد بود و قادر است ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند؛ لیستر قصد دارد تنها ۲۵۰ دستگاه از این شاسی‌بلند قدرتمند بسازد. 

لیستر استورم ۱۹۹۳ 

در نهایت لیستر به دنبال بلندپروازی‌های خود می‌خواهد طی چند سال آینده از یک خودروی سوپراسپرت جدید با نام استورم (storm) رونمایی کند که می‌تواند یادآور مدل ۱۹۹۳ این شرکت باشد. پروژه ساخت خودروی سوپراسپرت لیستر استورم ۲ به دنبال استفاده از پیشرانه ۷.۸ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر مجهز به سوپرشارژر است که می‌تواند ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. لیستر قیمت پیشنهادی این مدل سوپراسپرت را حدود ۲.۷۸ میلیون دلار اعلام کرده است و احتمالا در هر سال تنها ۶ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات