فیسبوک بخشی جدید برای تمرکز روی بلاک چین ایجاد کرد

پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک با ایجاد تغییرات مدیریتی در ساختار کمپانی، بخشی جدید برای تمرکز هر چه بیشتر روی فناوری بلاک‌چین تاسیس کرده است.
تبلیغات

مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار فیسبوک روز سه‌شنبه اعلام کرد که فیسبوک در بخش مدیریتی دچار دگرگونی شده که از جمله‌ی بزرگ‌ترین تغییراتی است که فیسبوک از زمان تاسیس در رده‌ی مدیریتی به خود دیده است. در تغییرات جدید اعمال شده، مسئولیت‌های مدیر ارشد محصول بیشتر از گذشته شده و از سوی دیگر بخشی اختصاصی برای تمرکز روی فناوری بلاک‌چین تاسیس شده است.

براساس تغییرات جدید، کریس کاکس، مدیر ارشد محصولات در فیسبوک که مسئولیت سرویس‌های ارائه شده توسط فیسبوک را بر عهده دارد، بر سایر سرویس‌های فیسبوک از قبیل اینستاگرام، مسنجر و واتساپ نیز نظارت خواهد داشت.

از زمانی که فیسبوک، واتساپ را در سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۲۲ میلیارد دلار تصاحب کرد، این پیام‌رسان در قالبی مستقل به فعالیت خود ادامه داده، حال آنکه استعفای دو بنیان‌گذار واتساپ، راه برای ترکیب و در واقع تعامل نزدیک دو سرویس واتساپ و فیسبوک هموارتر شده است.

در کنار تغییرات در رده‌ی مدیریتی، موضوعی که بیش از همه نظرها را به خود جلب می‌کند، ایجاد بخشی اختصاصی در فیسبوک برای تمرکز روی فناوری بلاک‌چین است. همانطور که می‌دانید بلاک‌چین فناوری زیرساختی است که امروزه در تمام ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلاک چین یا زنجیره‌ی بلوکی علاوه بر اینکه می‌تواند به عنوان هسته‌ی ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد، کاربردهای دیگری نیز دارد.

کوین وِیل که پیش از این مدیر ارشد محصول در اینستاگرام بود، با ترک سمت قبلی خود، مسئولیت مدیریت بخش بلاک‌چین را بر عهده خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات