خودروی ترانسفورمر در اندازه واقعی معرفی شد

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک شرکت ژاپنی تولید اسباب‌بازی، برای اولین بار از پروتوتایپ ربات تبدیل‌شونده رونمایی کرده است که مثل شخصیت‌های فیلم ترانسفورمرز، می‌تواند از حالت خودرو به ربات انسان‌نما تغییر شکل دهد.
تبلیغات

فیلم سینمائی تبدیل‌شوندگان یا ترانسفورمرز (Transformers) که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ تولید شد، جای خود را در دنیای اسباب‌بازی‌های کودکان نیز باز کرده است. این فیلم سینمائی نسل جدیدی از کودکان را به دنیای خودرو جذب می‌کند و اکنون در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

 یک پروتوتایپ از اولین ربات تبدیل‌شونده که می‌تواند مثل خودرو حرکت کند، در دستور تولید است. البته نگران نباشید، این ربات به هیچ وجه نمی‌تواند با سرعت ربات‌های تبدیل‌شونده فیلم ترانسفورمرز حرکت کند و حتی اگر بتواند روزی با این سرعت حرکت کنند، آن روز الان نیست. تاکارا تامی شرکتی است که پشت این ایده قرار دارد و با همکاری برندهای بریو رباتیکس (Brave robotics) و اسراتک (Asratec) برای تولید یک ربات تبدیل‌شونده واقعی و کارآمد فعالیت می‌کند. بله درست خواندید، یک ربات تبدیل‌شونده واقعی که می‌تواند به خودرو یا برعکس تبدیل شود؛ خودرویی واقعی که می‌تواند حرکت کند و با نمونه‌های اسباب‌بازی تفاوت فاحشی دارد. 

J-deite Ride

این برند ژاپنی ویدئویی از نمونه اولیه ربات J-deite Ride منتشر کرده است که به‌کندی حرکت می‌کند و از حالت ربات به شکل یک خودرو تبدیل می‌شود. فیلم بسیار هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد؛ به‌خصوص وقتی که چنین صحنه‌هایی را در فیلم سینمائی و کارتون تبدیل‌شوندگان دیده باشیم. تبدیل واقعی ربات انسان‌نمای ۴ متری به خودرو با سرعتی به اندازه فیلم تبدیل‌شوندگان مایکل بی اتفاق نمی‌افتد؛ ولی در نوع خود بسیار دیدنی است. تبدیل کامل در حدود یک دقیقه طول می‌کشد؛ اما در انتها می‌بینیم که دو سرنشین وارد خودرو (شکم ربات انسان‌نما) می‌شوند. نمونه اولیه ربات J-deite Ride به همان شکلی تغییر ماهیت می‌دهد که در فیلم سینمائی تبدیل‌شوندگان مشاهده کردیم؛ سر ربات در داخل بدنه فرو می‌رود، دست‌ها به سمت بیرون جمع می‌شوند و نهایتا یک خودروی واقعی را مشاهده می‌کنیم.

J-deite Ride prototype robot / ربات انسان‌نمای تبدیل‌شونده

قسمت بعدی فیلم تبدیل‌شوندگان به احتمال زیاد به خودروهای واقعی و ربات‌های CGI بستگی دارد. با این حال اسراتک قصد دارد در ساخت و توزیع ربات انسان‌نمای J-deite Ride به شکل جهانی فعالیت کند. در حال حاضر ربات J-deite Ride شبیه هیچ‌کدام از شخصیت‌های فیلم سینمائی تبدیل‌شوندگان از جمله اتوبات (Autobot)، دیسپتیکان (Decepticon) و ... نیست؛ اما در آینده طراحان سعی دارند از شخصیت بامبل‌بی (Bumblebee) و آپتیموس پرایم (Optimus Prime) الگوبرداری کنند. 

J-deite Ride prototype robot / ربات انسان‌نمای تبدیل‌شونده

ربات J-deite Ride ثابت نیست و می‌تواند در حالت خودرو با بیشینه سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت و در حالت رباتیک با حرکت روی چرخ‌های خود تا ۲۹ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. البته در حالت ربات با برداشتن پاها می‌تواند تا سرعت لاک‌پشتی ۱۰۰ متر بر ساعت (۰.۱ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند. اگرچه سرعت بسیار کمی است؛ اما به نظر می‌رسد برای شروع خوب باشد به‌خصوص وقتی که در مرحله پروتوتایپ قرار دارد.

ربات تبدیل‌شونده J-deite Ride بسیار سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد و برای همین موضوع هم ساخته شده است. کودکان زیادی در دنیا وجود دارند که والدین خود را برای تماشای ربات‌ها در نمایشگاه‌های سالانه رباتیک می‌برند. تصور کنید که اگر روزی نمونه واقعی ربات تبدیل‌شونده J-deite Ride در یکی از نمایشگاه‌ها پرده‌برداری شود، چه استقبالی از آن می‌شود. ترانسفورمرز (تبدیل‌شوندگان) اکنون به ۳۰ سالگی خود رسیده و در این مدت حضور فعالی در دنیای اسباب‌بازی، نمایش‌های تلویزیونی، کمیک‌ها و فیلم‌های سینمائی داشته است؛ ساخت نمونه اولیه از ربات تبدیل‌شونده و انسان‌نمای J-deite Ride حدود ۴ سال طول کشید و اکنون بسیار عالی به نظر می‌رسد. با تماشای ویدئوی زیر می‌توانید از دنیای تبدیل‌شوندگان و ربات‌های انسان‌نمای هوشمند لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات