توسعه زودهنگام فناوری 7 نانومتری توسط سامسونگ و احتمال رونمایی در اسنپدراگون 855

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ توانست توسعه فناوری ۷ نانومتری را ۶ ماه زودتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده به‌پایان برساند.
تبلیغات

آنچه مسلم است، فناوری ۷ نانومتری برای علاقه‌مندان به حوزه گوشی‌های هوشمند خبر بسیار خوبی خواهد بود. این فناوری در برنامه توسعه سامسونگ قرار داشت و این شرکت توانست ۶ ماه زودتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده به آن دست پیدا کند. چیپست آینده کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ نام دارد و به نظر می‌رسد با توجه به دستیابی سامسونگ به فناوری ۷ نانومتری، این چیپست گزینه خوبی برای ورود به بازار با فناوری ۷ نانومتری باشد.

با توجه به این فناوری، "بهره‌وری بیشتر" و "کاهش مصرف انرژی" دو عاملی هستند که در نسل جدید پردازنده‌های موبایلی می‌توانند بهتر از گذشته قدرت‌نمایی کنند. سامسونگ برای تولید چیپست های ۷ نانومتری از تجهیزات تابش ماورای بنفش استفاده کرده است؛ به همین دلیل، تولید انبوه چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ مربوط به سال جاری نیست و مربوط به سال ۲۰۱۹ خواهد بود اما تولید محدود آن در دستور کار قرار دارد.

عملکرد سریع‌تر سامسونگ باعث شده است که ورود اسنپدراگون ۸۵۵ به بازار گوشی‌های هوشمند هم سریع‌تر باشد و بر اساس اخبار منتشرشده کوالکام گوشی‌های نمونه خودش را برای بررسی و آزمایش به سامسونگ خواهد فرستاد. در حال حاضر بزرگ‌ترین رقیب سامسونگ درزمینه تولید چیپست‌ها کمپانی TSMC در تایوان است. نسل بعدی فناوری ۷ نانومتری، معماری ۵ نانومتری است که سامسونگ خبر توسعه آن را پخش کرده بود.

انتظار شما از نسل آینده چیپست‌های در حال توسعه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات