نسخه‌ آزمایشی فیوژا برای اجرا در مرورگر منتشر شد

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل سیستم عامل اختصاصی فیوژا را برای تست توسط کلیه‌ی کاربران در مرورگرها آماده کرده است.
تبلیغات

گوگل سیستم عامل فیوژا را در فرمتی قابل تست در مرورگر آماده کرده است که به تمام افرادی که به اینترنت دسترسی دارند امکان تست آن را می‌دهد. ای‌نطور که در این نسخه‌ی آزمایشی دیده می‌شود، سیستم عامل فیوژا چیزی بین اندروید و کروم او‌اس است؛ اما در واقع هیچ کدام از این دو نیست و حتی بر پایه‌ی کرنل دیگری بنا شده است. اندروید و کروم هر دو بر پایه‌ی لینوکس هستند؛ درحالی‌که فیوژا یا فیوشه بر پایه‌ی مایکروکرنل ساخت گوگل به نام ماجنتا (Magenta) است. در نتیجه، فیوژا بسیار سبک و ساده است و بدون نیاز به سخت‌افزار قوی، کارهای زیادی از آن برمی‌آید.

بر اساس نسخه‌ی آزمایشی فیوژا، این سیستم عامل از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به دیگر ساخته‌های گوگل دارد؛ زیرا از همان سیستم‌کارت‌های طراحی متریال استفاده می‌کند. در نسخه‌ی تست فیوژا برای مرورگر، انیمیشن‌ها به‌خوبی کار شده‌اند؛ اما جای اپلیکیشن‌ها خالی است. دکمه‌ی دایره‌ای‌شکلی برای برگشت به عقب وجود دارد و درست مثل کروم اواس، کلیک روی زمان در گوشه‌ی پایین سمت چپ، تنظیمات و منوی کاربری سیستم را نمایش می‌دهد. همین قسمت با کلیک روی آیکون موجود در وسط صفحه‌ی اصلی نیز قابل دسترسی است که البته در آن هیچ قسمتی جز دکمه‌ی ساین اوت کار نمی‌کند. در بالای قسمت اپلیکیشن، گوگل اسیستنت نیز به چشم می‌خورد.

فیوژا

این اولین بار نیست که گوگل سیستم عامل خود را در فرمتی قابل تست به معرض نمایش می‌گذارد؛ اما دفعه‌ی قبل آن را صرفا به شکل یک برنامه‌ی قابل بوت برای کروم بوک گران‌قیمت خود یعنی پیکسل‌بوک در اختیار گذاشته بود. اکنون این نسخه که معلوم نیست به صورت عمومی منتشر خواهد شد یا خیر، توسط کلیه‌ی افراد قابل دسترسی است و در هر مرورگری اجرا می‌شود. از آن‌جایی که مشخص نیست این نسخه برای چه مدت در دسترس باشد، پیشنهاد می‌کنیم فرصت را غنیمت بشمارید و از طریق لینک زیر با پیش‌نمایش سیستم عامل فیوژا آشنا شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات