بیوک ویلایت 6؛ خودروی الکتریکی تولید چین

پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برند آمریکایی بیوک، سهم قابل توجهی در بازار چین دارد. زیرمجموعه‌ی اصیل جنرا موتورز، قرار است با تولید نسخه‌های هیبرید و تمام برقی ویلایت 6، فروش بیشتری در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا داشته باشد.
تبلیغات

شاید باور چنین موضوعی مشکل باشد؛ اما مردم چین به برند بیوک علاقه‌ی زیادی نشان داده‌اند. تولید و فروش خودروهای این برند در چین، فراتر از انتظار است و به‌زودی با عرضه‌ی محصولات الکتریکی بیوک، افزایش خواهد یافت. موضوع کاهش آلودگی هوا، برای دولت چین و مردم این کشور دارای اهمیت است؛ ضمن اینکه برنامه‌ی مدونی برای حذف تدریجی خودروهای دیزلی و بنزینی از بازار چین تا سال ۲۰۳۵ وجود دارد. با این اوصاف، فروش عالی محصولات الکتریکی یک برند محبوب در چین مثل بیوک، تضمین‌شده به نظر می‌رسد.

buick Velite

خودروی مفهومی ویلایت در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و از نظر ظاهری، چندان باب میل سلیقه‌ی امروزی نیست. مهندسان بیوک با همکاری استودیو طراحی برتونه در ایتالیا، مدل نهایی ویلایت را در سال ۲۰۱۶ معرفی کردند تا با نام ویلایت 6، دو نوع پیشرانه‌ی هیبرید و تمام برقی را پوشش دهد. از سویی دیگر، بیوک به‌عنوان زیرمجموعه‌ی جنرال موتورز و برند برادر با شورولت، دست به اقدامی زیرکانه می‌زند. نسخه‌ی هیبریدی ویلایت 6، از تجهیزات مدل سدان بیوک ریگال هیبرید و لاکراس هیبرید استفاده خواهد کرد. مدل برقی ویلایت 6 که احتمالا ویلایت 5 نام‌گذاری می‌شود، پیشرانه و فناوری مشابه شورولت بولت خواهد داشت. در کنفرانس مطبوعاتی ادعا شده است که رانندگی با نمونه‌ی الکتریکی، راحت و دل‌پذیر خواهد بود.

رندر رسمی از کارخانه‌ی بیوک در چین، نشان می‌دهد که ویلایت 6 دارای شخصیتی متفاوت با دیگر خودروهای برند سازنده است؛ اما در بعضی جزئیات به زبان طراحی بیوک شباهت دارد. چراغ‌های درخشان با نوار باریکی از LED ارائه می‌شوند؛ ضمن اینکه در مقایسه با دیگر محصولات بیوک، جلوپنجره بسیار باریک و با خطوط عمودیِ اصطلاحا سبیل‌شکل (Mustache grille) است.

Buick factory

بیوک با برنامه‌ی مدونی برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی چین جلو می‌رود که بیوک آبی (Buick Blue) نام دارد. در کمال ناباوری، ۵ درصد از کل خودروهای بازار چین با برند بیوک عرضه می‌شوند. تنها در ۲ ماه از سال جدید میلادی، بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از مدل‌های مختلف بیوک در چین فروخته شده‌اند؛ درحالی‌که این برند در بازار آمریکا، فقط ۲۹ هزار دستگاه فروش داشته است. با تنش‌های اقتصادی بین چین و آمریکا که منجر به وضع تعرفه‌های گمرکی بر محصولات دو کشور می‌شود، می‌توان مطمئن بود که تولید خودروهای بیوک در چین برای این برند سازنده، کم‌هزینه‌تر از تولید در آمریکا و انتقال به چین است.

buick Velite 6

بر اساس شنیده‌ها، بیوک هیبریدی قادر است با شارژ کامل و یک باک بنزین، مسافتی حدود ۷۵۰ کیلومتر طی کند. پیشرانه‌ی بنزینی که در ویلایت استفاده خواهد شد، ۱.۵ لیتر ۱۰۰ اسب بخار با گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر است که به کمک موتور برقی، قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر فراهم خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات