D1-lg

آینده بازاریابی محتوا چگونه است

چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 - 12:00
مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با تغییرات احتمالی محتوا و شناخت ابزارهای مناسب تولید محتوای جدید، بهترین راه افزایش آمادگی برای رقابت و موفقیت در بازار آینده است.
تبلیغات
D4-mcid4

حوزه‌ بازاریابی همواره در حال تغییر و تحول است. رقبای جدید، تکنولوژی جدید، استراتژی‌های جدید و چشم‌اندازهای جدید مشتری‌ها معمولا باعث تغییرات بزرگ در کمپین‌ها می‌شوند و راهی جز همراهی با آن‌ها وجود ندارد. بازاریابی محتوا نیز از این قاعده مستثنا نیست. امروزه بازاریابی محتوا به اندازه‌ای محبوب است که به‌عنوان راه حل مستقلی در بازاریابی‌های دشوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین گسترش پلت‌فرم‌های خواندن که امروزه به آسانی در دسترس هستند، تولید و توزیع محتوا را بسیار آسان‌تر کرده‌اند. بنابراین اهمیت بازاریابی محتوا بیش از پیش شده است. از طرفی مشتری‌ها مانند گذشته علاقه و اعتماد زیادی به روش‌های سنتی بازاریابی نشان نمی‌دهند. حال این سؤال پیش می‌آید که آینده‌ی بازاریابی محتوا به چه صورت خواهد بود و آیا ما آمادگی لازم برای تغییرات آن را داریم یا خیر؟

content marketing

تغییرات بازاریابی محتوا در آینده‌ چگونه است

محتوای تعاملی: استفاده از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در حال افزایش است و احتمال می‌رود انقلاب محتوا با تکنولوژی پیشرفته‌ی این ابزارها در ارتباط باشد. اما اگر این اتفاق هم رخ ندهد، آینده‌ی محتوا بدون شک به صورت تعاملی خواهد بود. مردم دوست دارند به‌جای استفاده از محتوا با آن درگیر شوند. بنابراین تولید محتوا به شکل سنتی امروزی پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.

محتوای مبتنی بر صدا: در آینده شاهد این خواهیم بود که مردم بیشتر به سمت محتوای صوتی جذب شوند. درنتیجه پادکست‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهند شد. گوش دادن به پادکست‌ها با تلفن همراه بسیار راحت است. همچنین بازاریابان متوجه شده‌اند ضبط آن‌ها هزینه‌ی چندانی ندارد. درنتیجه انتظار می‌رود محبوبیت پادکست‌ها در آینده افزایش پیدا کند. ظهور دستگاه‌های صوتی هوشمند و جستجوهای مبتنی بر صدا دلیل دیگر تغییر مسیر مردم به سمت محتوای صوتی است.

منسوخ شدن محتوای اشتباه: محبوبیت بازاریابی محتوا منجر به تولید حجم بالایی از محتوای کم‌ارزش در تمامی صنایع شده است. امروزه حجم وسیعی از محتوا در اختیار مردم قرار گرفته است و به‌زودی حساسیت آن‌ها برای انتخاب محتوای مورد نظر افزایش پیدا خواهد کرد. محتوای اشتباه یا محتوایی که ایده‌ یا تحقیق خاصی در مورد آن انجام نشده است به‌زودی منسوخ خواهد شد و بازخورد کمتری نسبت به محتواهای کم حجم اما با ارزش خواهد داشت.

شخصیت و اعتبار: اعتبار یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که انقلاب بزرگی در بازاریابی محتوا ایجاد خواهد کرد. مردم به برندها و شرکت‌ها اعتماد ندارند، آن‌ها به سایر مردم و محتوایی که به دست آن‌ها نوشته می‌شود اعتماد دارند. درنتیجه نقش محتوایی که توسط انسان‌های قابل اعتماد نوشته می‌شود بیشتر خواهد شد. هرقدر مردم اعتماد کمتری به شرکت و تبلیغات آن داشته باشند اهمیت اشتراک‌گذاری داستان‌های شخصی بیشتر می‌شود.

content marketing

تغییرات چه موقع رخ خواهند داد

این تغییرات چه موقع اعمال خواهند شد؟ تغییراتی که مورد آن‌ها صحبت کردیم در حال حاضر در حال وقوع هستند. بلندگوهای هوشمند حضور گسترده‌ای در بازار پیدا کرده‌اند و محبوبیت جستجوهای صوتی، اهمیت محتوای مبتنی بر صدا را افزایش داده است. همچنین کاهش قیمت هدست‌های واقعیت مجازی مصرف‌کنندگان بیشتری را به استفاده از این ابزار تشویق کرده است. پیش‌بینی می‌شود در چند سال یا چند دهه‌ی آینده شاهد اعمال تمام تغییرات ذکرشده در صنعت بازاریابی محتوا باشیم. البته شاید تغییرات آن دقیقا مطابق پیش‌بینی نباشد اما بدون شک اتفاق‌های بزرگی در این صنعت رخ خواهد داد.

content marketing

ارزیابی آمادگی

بعد از بررسی تغییرات احتمالی بازاریابی محتوا، بهترین کار ارزیابی آمادگی محتوای فعلی برای آینده است. شرکتی که همگام با تغییرات پیش نرود جایی در بازار رقابت نخواهد داشت. بنابراین برندی که آمادگی لازم برای تغییرات را ندارد، بدون شک کار را برای رقیبان خود راحت‌تر می‌کند. بررسی و ارزیابی عملکرد در چهار دسته‌بندی زیر دید بهتری نسبت به‌جایگاه فعلی برند می‌دهد:

۱- تنوع: یکی از بهترین راه‌های آماده شدن برای تغییرات این است که برای تولید انواع محتوا و استراتژی استفاده از آن‌ها آماده باشید. در این صورت دیگر نگران جواب ندادن یک استراتژی نیستید و با سرمایه‌گذاری روی سایر راه حل‌ها شانس موفقیت را افزایش خواهید داد.

۲- افزایش اطلاعات: آیا اخبار مرتبط با بازاریابی محتوا را دنبال می‌کنید؟ آیا نظارت دقیق و منظمی روی رقبای خود دارید؟ هرقدر اخبار مرتبط با بازاریابی محتوا را بیشتر دنبال کنید، اطلاعات بیشتری در مورد ترندهای آن پیدا خواهید کرد. درنتیجه احتمال اینکه از رقبا جا بمانید کمتر خواهد شد.

۳- چابکی تغییر مسیر: آیا شرکت شما می‌تواند در شرایط بحرانی مسیر حرکت خود را عوض کند؟ چابکی یک شرکت با ارزیابی فرآیندها اندازه‌گیری می‌شود. این فرآیندها تا چه اندازه دقیق هستند و آیا به اعضای تیم اجازه داده می‌شود خلاقیت بیشتری نشان دهند؟ هر قدر فرآیندها انعطاف‌پذیری و آمادگی بیشتری برای تغییرات داشته باشند بهتر است.

۴ –استعداد: درنهایت استعداد اعضای تیم و کارمندان خود را در نظر بگیرید. مهم نیست اعضای تیم به صورت تمام‌وقت در شرکت حضور دارند یا کارمندان دورکار هستند. افراد تیم باید با استعداد و با تجربه بوده و علاقه‌ی زیادی به یاد گرفتن مهارت‌های جدید داشته باشند. افرادی که ویژگی‌هایی غیر از این داشته باشند سرعت کل تیم را پایین می‌آورند و نقش پررنگی در پیشرفت شرکت نخواهند داشت.

آیا برای تغییراتی که در بازاریابی محتوا رخ خواهد داد آماده هستید؟ هنوز هیچ‌کس دقیق نمی‌داند این تغییرات به چه صورت هستند و چه موقع اتفاق خواهند افتاد. اما می‌دانیم که این اتفاق به‌زودی خواهد افتاد و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بهتر است از حالا آماده باشند. اگر فکر می‌کنید آمادگی و ابزار کافی برای روبه‌رو شدن با تغییرات ندارید، بهتر است از همین حالا به فکر راه حل باشید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
D5-b3IranServer
داغ‌ترین مطالب روز
بهترین گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران
بهترین گوشی های سامسونگ [خرداد ۱۴۰۴]

ارزان‌ترین گوشی سامسونگ و بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین، پردازنده و باتری کدام است؟ با راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ همراه زومیت باشید.

471
حدود 9 ساعت قبل
 بهترین تبلت گیمینگ اندروید [مرداد ۱۴۰۳] / سامسونگ گلکسی S9 اولترا و شیائومی پد 6S Pro و شیائومی پوکو پد
بهترین تبلت گیمینگ اندرویدی [بهار ۱۴۰۴]

از بین تبلت‌های اندرویدی بازار، کدام تبلت برای گیم بهتر است؟ قیمت تبلت مخصوص بازی چقدر است؟ در این راهنمای خرید بهترین تبلت‌های گیمینگ را معرفی ...

157
1 روز قبل
بهترین ماشین‌های لباسشویی خارجی در بازار ایران
بهترین ماشین لباسشویی خارجی در بازار ایران [خرداد ۱۴۰۴]

در مقاله‌ی پیش‌ رو بهترین ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار از برندهای ال‌جی، سامسونگ و بوش را با ظرفیت‌های مختلف معرفی کرده‌ایم.

61
1 روز قبل
تصویرسازی پیکر مرد نئاندرتال میانسال
امید به زندگی برای منقرض‌شده‌ها؛ نئاندرتال‌ها چقدر عمر می‌کردند؟

درحالی‌که امروزه درحال درنوردیدن محدودیت‌های زیستی خود در زمینه طول عمر هستیم، نئاندرتال‌ها و اجداد باستانی ما عمری بسیار کوتاه‌تر داشتند.

57
1 روز قبل
شاد
ورود به شاد بدون نصب؛ آموزش استفاده از شاد وب در کامپیوتر و آیفون

با ورود به شاد بدون نصب، به‌راحتی از طریق مرورگر و بدون نیاز به اپلیکیشن، وارد کلاس‌ها و محتوای آموزشی شاد تحت وب شوید.

19
1 روز قبل
نمای جلویی زامیاد EX
جانشین نیسان آبی با مصرف سوخت کمتر؛ زامیاد EX رونمایی شد

وانت جدید زامیاد با امکانات بهبودیافته و رنگ جدید در نمایشگاه خودرو شیراز به‌نمایش درآمد.

150
1 روز قبل
کاور رفع مسدودی کارت بانکی
با دلایل مسدودی و روش‌ های رفع مسدودی کارت بانکی آشنا شوید

اگر کارت بانکی مسدود شد، چه کار کنیم؟ روش‌های رفع آن کدام‌اند؟ در این مقاله سریع‌ترین روش برطرف کردن مشکل مسدودی کارت بانکی را بخوانید.

8
1 روز قبل
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات