اپل برای تولید پنل‌ میکرو ال‌ای‌دی با TSMC همکاری می‌کند

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اپل برای ساخت پنل‌ نمایشگر دستگاه‌های پوشیدنی و همچنین واقعیت افزوده، در حال مذاکره با شرکت تایوانی TSMC است.
تبلیغات

لوک لین، یکی از آنالیزورهای سابق وبسایت دیجی‌تایمز، در آخرین اظهار نظر خود از همکاری اپل با شرکت تایوانی TSMC خبر داد. شرکت تی‌اس‌ام‌سی (مخفف شرکت تایوانی تولید نیمه‌هادی) در همکاری با اپل،  برای دستگاه‌های کوچک و بزرگ این شرکت پنل‌ میکرو ال‌ای‌دی تولید خواهد کرد. در گزارشی که از قول لین منتشرشده، آمده است:

اپل برای تولید صفحه‌نمایش اپل واچ بعدی و یک دستگاه واقعیت افزوده، با TSMC همکاری خواهد کرد.

ساختار انتشار نور در پنل‌ میکرو ال‌ای‌دی، با پنل‌های اولد کنونی بازار متفاوت است. استفاده از این پنل‌های پیشرفته، به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌هایی باریک‌تر، کوچک‌تر با قابلیت پخش نور شفاف و همچنین مصرف انرژی کمتر تولید کنند.

لین در ادامه‌ی گزارش خود به ابعاد پنل‌های مورد سفارش اپل نیز اشاره می‌کند. او پنل با ابعاد ۱.۳ تا ۱.۴ اینچ را برای اپل واچ بعدی و پنل با ابعاد ۰.۷ تا ۰.۸ اینچ را برای دستگاه واقعیت افزوده پیش‌بینی می‌کند. به احتمال زیاد پنل‌های کوچک‌تر برای عینک واقعیت افزوده‌ی اپل سفارش داده شده‌اند. علاوه بر موارد فوق، اپل در حال مذاکره برای تولید پنل‌ میکرو‌ ال‌ای‌دی بزرگ‌تر و پنل‌ پشتی TFT نیز هست. این پنل‌‌ها ابعادی بزرگ‌تر از نمونه‌های کنونی استفاده‌شده در مک‌بوک‌ها خواهند داشت.

microled

در مورد تولید انبوه پنل‌های مورد اشاره، محصولات مربوط به اپل‌واچ تا پایان سال ۲۰۱۸ یا ابتدای ۲۰۱۹ تولید خواهند شد. پنل‌های بزرگ‌تر نیز برای تولید در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده‌اند و در نهایت، پنل‌های مربوط به دستگه واقعیت مجازی، هنوز نیاز به برنامه‌ریزی جهت تولید انبوه دارند. هزینه‌ی ساخت پنل‌های جدید ۴ تا ۶ برابر پنل‌های اولد کنونی اپل‌واچ است. به همین دلیل لین پیش‌بینی می‌کند که پنل‌های MicroLED در نسخه‌های گران‌قیمت‌تر اپل واچ استفاده شوند.

در خبرهای دیگری آمده که اپل، یک کارخانه‌ی تولیدی میکرو ال‌ای‌دی در سانتا کلارا کالیفرنیا دارد و در تلاش است تا نمونه‌های اولیه‌ی پنل‌های خود را در این مجموعه طراحی و تولید کند. هدف نهایی آن‌ها، استفاده‌ی کامل از پنل‌ جدید و جایگزینی پنل‌ اولد سامسونگ در محصولات این شرکت است.

تمایل اپل به استفاده از این نوع صفحه‌نمایش، از سال ۲۰۱۴ و پس از خرید شرکت LuxVue مشخص شد. به هر حال، کارشناسان بلومبرگ بر این عقیده هستند که هنوز یکی دو سال تا تولید اولین اپل واچ با پنل میکرو ال‌ای‌دی و سه سال تا تولید آیفون با این نوع پنل‌ فاصله داریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات