هواوی به دلیل نقض احتمالی تحریم‌ های ایران زیر تیغ تحقیق است

پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
به‌ گزارش وال استریت ژورنال، وزارت دادگستری ایالات متحده مشغول انجام تحقیقات درباره‌ی نقش احتمالی شرکت چینی هواوی در نقض تحریم‌های ایران است.
تبلیغات

تنها چند روز پس از صدور حکم منع فروش محصولات آمریکایی به زدتی‌ای از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده، خبرگزاری ورج به‌ نقل از وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که هواوی، دیگر سازنده‌ی برتر موبایل چینی نیز متهم به نقض تحریم‌های ایران شده است.

جزئیات این تحقیق از جمله اینکه هواوی دقیقا مظنون به انجام چه کاری است، هنوز مشخص نیست؛ اما این بررسی برگ جدیدی از تحقیقات گسترده‌تر ایالات متحده در مورد شرکت‌های چینی محسوب می‌شود؛ شرکت‌هایی که اکنون به‌ دنبال کسب سهم بیشتر از بازار آمریکا هستند.

از آنجایی که دولت آمریکا چگونگی همکاری احتمالی هواوی با دولت چین و تأثیر احتمالی آن بر امنیت ملی را مورد بررسی قرار می‌دهد، این شرکت برای انجام فعالیت در ایالات متحده با موانعی جدی روبه‌رو شده است. ابتدای امسال، اپراتور AT&T ظاهرا به دلیل افزایش نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی، قرارداد بزرگ خود با هواوی را لغو کرد.

نقض تحریم‌ها می‌تواند به‌شدت خسارت‌بار باشد. برای مثال، سال گذشته زدتی‌ای، شرکت چینی سازنده‌ی گوشی هوشمند، به دلیل فروش محصولات به ایران و کره‌ی شمالی مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار جریمه شد و اکنون به همان دلیل از خرید محصولات آمریکایی منع شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات