هواوی استفاده از پردازنده‌های کرین را در انحصار خود نگه می‌دارد

جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در کنفرانس جهانی تحلیل‌گران اعلام کرد که بر خلاف شایعات موجود، استفاده از پردازنده‌های کرین را در انحصار خود نگه خواهد داشت.
تبلیغات

پردازنده‌های کرین هواوی منحصر به گوشی‌های این شرکت خواهند ماند. پیش‌تر گزارش شده بود که شرکت چینی قصد دارد تا بازار پردازنده‌های خود را گسترش دهد و با سایر تولیدکنندگان گوشی هوشمند همکاری داشته باشد تا از این طریق با سامسونگ به رقابت بپردازد؛ اما هواوی در صحبت‌هایی که در کنفرانس جهانی تحلیل‌گران داشت، صحت چنین گزارش‌هایی را رد کرد و گفت که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای واگذاری امتیاز استفاده از پردازنده‌های خود به سایر برندها را ندارد.

در حال حاضر، پردازنده‌های اختصاصی هواوی نقطه‌ی قوتی برای گوشی‌های این شرکت به حساب می‌آیند؛ چرا که دست چینی‌ها را در بهینه‌سازی آن‌ها باز است. به هر حال هواوی تمایل ندارد تا برتری خود را نسبت به رقبا از دست بدهد. شرکت چینی در عوض به سیاست کنونی در خصوص استفاده از پردازنده‌های کرین در گوشی‌های هوشمند خود تحت برند هواوی و آنر ادامه خواهد داد؛ گفتنی است تمام دستگاه‌های هواوی به پردازنده‌های کرین مجهز نیستند و گوشی‌های پایین‌رده‌ی این شرکت پردازنده‌های کوالکام و مدیاتک را در خود جای داده‌اند.

هواوی پی 20 پرو / Huawei P20 Pro

جدا از بحث پردازنده‌ها، هواوی در این کنفرانس در مورد رویه‌ی استفاده از نمایشگر با بریدگی بالای صفحه نیز صحبت کرد و مدعی شد که آن‌ها تقریبا چهار سال پیش به این ایده فکر کرده بودند؛ اما نهایتا از بیم آنکه مبادا کاربران چنین طرحی را پس بزنند، استفاده از نمایشگرهای معمول با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ ادامه داده‌اند. در ادامه، هواوی وعده داد که در آینده در چنین مواردی اشتباه گذشته را تکرار نکرده و شجاع‌تر عمل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات