چراغ سبز چین به خودروسازان دنیا

بر اساس تصمیم دولت چین، شرکت‌های خودروسازی جهانی بدون نیاز به عقد قرارداد با شرکت‌های چینی، می‌توانند به بازار این کشور وارد شوند. این قانون تا سال ۲۰۲۰ اجرایی می‌شود.

مقامات دولت چین اعلام کردند که به‌زودی قانون منع ورود مستقل شرکت‌های خودروسازی به بازار این کشور لغو خواهد شد. بازار خودروی چین تا سال ۲۰۲۰ بدون محدودیت‌های دست‌وپا گیر، میزبان برندهای خودروساز جهان خواهد بود.

خودرو چین

بر اساس قانون فعلی در چین، شرکت‌های خودروسازی برای مواجه نشدن با مالیات‌های سنگین در فروش محصولات، باید قرار رسمی با شرکت‌های داخلی امضا کنند و سهم آن‌ها نباید فراتر از ۵۰ درصد باشد. این قانون در سال ۱۹۹۴ به‌منظور ایجاد محدودیت برای شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان در بازار چین و فرصت رشد صنعت خودروسازی این کشور تصویب شد. هنوز جزئیات قانون جدید اعلام نشده است؛ اما اولین مرحله‌ی لغو قانون سال ۱۹۹۴ در سال جاری میلادی، برای شرکت‌های فعال در تولید خودروی برقی اجرایی می‌شود. دولت چین با توجه به آلودگی هوای کلان‌‌‎شهرهای این کشور تصمیم گرفته است مجوز ورود بی‌قیدوشرط شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودروی برقی را صادر کند تا سیستم حمل و نقل چین پاک‌تر شود.

خودرو چین

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی خودروی الکتریکی مانند تسلا موتورز، با فرصتی استثنایی روبرو هستند. مدتی است که خبرهایی مبنی بر علاقه‌ی مقامات این برند آمریکایی به فعالیت در چین منتشر می‌شود. از سوی دیگر، مدیران ارشد نیسان نیز مدت‌ها است به‌ دنبال فعالیت در این کشور به‌عنوان برند تأمین‌کننده‌ی اصلی خودروی برقی هستند. البته باتوجه به قراردادهای بلندمدت رسمی شرکت‌های خارجی و چینی، مشاهده‌ی ورود مستقل برندها در چین قدری زمان می‌برد. با این‌حال باز شدن کامل درهای یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودروهای جهان به‌روی غول‌های خودروسازی دنیا،  با وجود جنگ تجاری اخیر مقامات این کشور با هم‌رده‌های آمریکایی خود، نشان از تغییر تفکر بنیادی چینی‌ها دارد.

خودرو چین

در پایان این خبر، برخی شرکت‌های چینی شناخته‌شده و برنامه‌ی همکاری آن‌ها با دیگر برندهای خودروسازی معرفی می‌شوند تا درک بهتری از صنعت خودروسازی چین پیدا کنیم.

  • گروه خودروسازی گوآنژو (ششمین خودروساز بزرگ چین): قرارداد همکاری با شرکت‌های تویوتا، هوندا و فیات
  • هولدینگ ژیجیانگ جیلی (سیزدهمین خودروساز بزرگ دنیا): مالک برندهای ولوو، پروتون، لوتوس، لینک اند کو، شرکت تاکسی لندن، پول‌استار، صاحب ۹.۷ درصد سهام دایملر – قرارداد همکاری با شرکت‌های کیا، هوندا، پژو، سیتروئن، نیسان و رنو
  • گروه خودروسازی بیجینگ، BAIC (مالک پلتفرم‌های 3-9 و 5-9 ساب):‌ قرارداد همکاری با شرکت‌های هیوندای و مرسدس‌بنز
  • شرکت خودروسازی برلیانس (ورود ناموفق به بازار اروپا در سال ۲۰۰۷): قرارداد همکاری با شرکت‌های بی‌ام‌و و تویوتا
  • گروه خودروسازی چری (فروش بیش از ۳۰ خودروی متنوع): مالک برند چینی Qoros – قرارداد همکاری با شرکت‌ جگوارلندرور
  • گروه خودروسازی شانگهای، SAIC (چهاردهمین خودروساز بزرگ دنیا): مالک برندهای ام‌جی و رووی – قرارداد همکاری با شرکت‌های فولکس‌واگن و جنرال موتورز
  • شرکت خودروسازی بی‌ وای دی (بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی خودروی برقی در سال ۲۰۱۶): قرارداد همکاری با دایملر
  • گروه خودروسازی چانگان (جزو چهار شرکت بزرگ چین): قرارداد همکاری با شرکت‌های فورد، دی‌اس، مزدا و سوزوکی
  • گروه خودروسازی فاو، FAW (اولین برند خودروساز چین، ساخت اولین خودرو در سال ۱۹۵۸): قرارداد همکاری با شرکت‌های تویوتا، فولکس واگن، جنرال موتورز و آئودی

 

منبع motor1

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید