گوگل به‌زودی طراحی نسخه وب جیمیل را به‌روز خواهد کرد

شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از گوگل، این شرکت قصد دارد پس از مدت‌ها، طراحی نسخه‌ی وب سرویس جیمیل را بازطراحی و به‌روزرسانی کند.
تبلیغات

گوگل قصد دارد طراحی جدیدی برای محیط کاربری نسخه‌ی وب جیمیل ارائه کند. این شرکت در ایمیلی که به مدیران جی سوییت ارسال کرده است، از وجود چند ویژگی جدید در این طراحی خبر داده که قرار است برای کاربران جیمیل معمولی نیز در دسترس قرار بگیرد. گوگل یک ظاهر جدید، به همراه ویژگی‌هایی همچون پاسخ هوشمند، امکان به خواب فرو بردن ایمیل‌ها و پشتیبانی از حالت آفلاین را برای نسخه‌ی وب جیمیل وعده داده است.

گوگل دقیقا مشخص نکرده است که طراحی جیمیل جدید به چه شکل خواهد بود؛ اما این شرکت به تازگی طراحی جدیدی برای گوگل کلندر ارائه داده است. در این طراحی، آیکون‌های تقویم و رنگ‌ها متحول شده‌اند و باکس رویدادها مرتب‌تر به نظر می‌آید. در مجموع می‌توان گفت طراحی نسخه‌ی وب تقویم گوگل تا حد زیادی مشابه نسخه‌ی موبایل آن شده است. بنابراین می‌توان احتمال داد که جیمیل نیز به همین شکل به‌روزرسانی شود. گوگل در سال ۲۰۱۴ طراحی جیمیل را در قالب اپلیکیشنی مجزا به نام اینباکس متحول کرد؛ اما در مورد طراحی نسخه‌ی وب این سرویس تاکنون اقدامی صورت نداده است.

بازطراحی جیمیل در هفته‌های آتی برای کاربران جی سوییت و جیمیل در دسترس قرار خواهد گرفت. گوگل در حال حاضر در حال تست افزونه‌های مهم کروم است تا قبل از ارائه‌ی گسترده‌ی جیمیل جدید از سازگاری آن مطمئن شود.

ایمیل گوگل

یکی از سخن‌گوهای گوگل طی ایمیلی صحت موضوع مورد بحث را تأیید کرده و نوشته است:

ما در تلاش هستیم تا به‌روزرسانی‌های عمده‌ای را برای جیمیل ارائه دهیم؛ هرچند این تغییرات هنوز در مراحل ابتدایی انجام کار هستند. کمی زمان نیاز است تا به مرحله‌ی اعلام این تغییرات برسیم؛ پس فعلا این موضوع را نشنیده بگیرید تا زمان آن فرا برسد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات