خودروی الکتریکی خودران e-SIV سانگ یانگ معرفی شد

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
برند کره‌ای سانگ‌یانگ شاسی‌بلند مفهومی، الکتریکی و خودران e-SIV را برای رونمایی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ معرفی کرد.
تبلیغات

سانگ‌یانگ (SsangYong) خودروی مفهومی e-SIV خود را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ معرفی کرده است که به عنوان یک مدل استراتژیک رویکرد آینده برند کره‌ای (متعلق به ماهیندرای هند) را به سمت خودروی الکتریکی، متصل و رانندگی خودران نشان می‌دهد.

SsangYong e-SIV EV Concept

سانگ‌یانگ به عنوان خودروساز متخصص در تولید شاسی‌بلند، طیف وسیعی از خودروها را برای استفاده در جاده، آف‌رود و در هر دو محیط شهری و تفریحی توسعه داده است. شاسی‌بلند مفهومی e-SIV یک خودروی الکتریکی محسوب می‌شود که از نظر اندازه در بخش متوسط جای می‌گیرد و پنجمین خودروی مفهومی الکتریکی این شرکت است که به نمایش گذاشته شد. مدل‌های قبلی شامل KEV1 در سال ۲۰۱۰، KEV2 در سال ۲۰۱۱، e-XIV در سال ۲۰۱۲ و تیوولی EV-R در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۵ نشان داده شدند، که نشان‌دهنده‌ی تعهد این برند تجاری به خودروهای الکتریکی است.

SsangYong e-SIV EV Concept

e-SIV که مخفف کلمات خودرو اتصال دهنده الکترونیکی هوشمند (electronic Smart interface Vehicle) است، برای نشان دادن رویکرد سانگ‌یانگ به ایجاد راه‌حلی جدید برای حمل‌ونقل متصل و رانندگی خودران توسعه داده شده است. این شرکت به نتیجه رسیده که تغییر در حمل‌ونقل آینده تنها از منافع مصرف‌کننده، تعامل و تجربه حاصل خواهد شد و خودروی مفهومی e-SIV به ایجاد نسل بعدی شاسی‌بلندهای الکتریکی کمک می‌کند. شاسی‌بلند e-SIV با طراحی جمع‌وجور، متعادل و پویا برای تولید یک خودروی منحصربفرد اسپرت در آینده، براساس طراحی نسل آینده شاسی‌بلند سایز متوسط سانگ‌یانگ ساخته می‌شود.

مفهوم فناوری

شاسی‌بلند e-SIV به بینش طراحی خودرویی برای افراد شاغل تحقق می‌بخشد. آرزوی سانگ‌یانگ ساخت خودرویی است که با اتصال هوشمند و آخرین فناوری، برای تبدیل شدن به فضای ارتباطی سیار ترکیب می‌شود. از طریق دستگاه تشخیص صدا مبتنی بر یادگیری ماشینی، اینترنت و پیشرفته‌ترین سیستم ناوبری خودران، سانگ‌یانگ خودرویی برای مردم و آینده ایجاد خواهد کرد.

SsangYong e-SIV EV Concept

رانندگی خودران

فناوری رانندگی خودران (مستقل) برای شاسی‌بلند e-SIV از سیستم حسگر دوربین و رادار استفاده می‌کند. فناوری خودران سطح ۲ قادر است خودرو را هنگام سفر در خط حرکت خود حفظ کرده و فاصله ایمن بین e-SIV و دیگر وسایل نقلیه موجود در جاده را رعایت کند. با اضافه کردن یک حسگر بیش‌تر برای افزایش قابلیت ردگیری اتوماتیک مسیر و عملکرد رانندگی فعال، فناوری خودران شاسی‌بلند مفهومی به سطح ۳ ارتقا می‌یابد.

قابلیت اتصال

عملکرد خودروی متصل در شاسی‌بلند e-SIV سانگ‌یانگ شامل سه بخش اصلی است؛ در مرحله‌ی اول، می‌توان باتری را با استفاده از یک برنامه کاربردی تلفن هوشمند و از راه دور شارژ کرد. با کمک پایش درصد پیشرفت شارژ از راه دور و بهره‌گیری از ارتباط LTE می‌توان از خدمات اختصاصی خودروی متصل الکتریکی بهره‌مند شد. علاوه بر این اطلاعات ایستگاه شارژ را به صورت لحظه‌ای مدیریت می‌کند، محدوده رانندگی را براساس میزان شارژ باتری پیش‌بینی کرده و مسیر رانندگی مطلوب را مطابق با آن انتخاب خواهد کرد.

SsangYong e-SIV EV Concept

در بخش دوم، خدمات مخابراتی امکان کنترل راه دور تعدادی از کارکردهای خودرو را ممکن می‌کند. این کارکردها شامل روشن و خاموش کردن خط قدرت پیشرانه، تهویه مطبوع، عیب‌یابی و مدیریت خودرو، رانندگی اضطراری در صورت حادثه و حتی پشتیبانی ایمنی راننده است.

SsangYong e-SIV EV Concept

بخش سوم مربوط به خدمات سیستم اطلاعاتی و سرگرمی است. این بخش قابلیت شخصی‌سازی خدمات رفاهی را برای افزایش راحتی سرنشین از طریق تشخیص گفتار و یادگیری ماشینی ایجاد می‌کند و از طریق مشارکت برای مدیریت موسیقی، رادیو و کنترل ارتباطات خانگی به کار می‌رود. سرویس خودروی متصل در شاسی‌بلند خودران e-SIV سانگ‌یانگ، برای بهبود ایمنی و راحتی سرنشینان در نظر گرفته شده است.

SsangYong e-SIV EV Concept,SsangYong e-SIV EV Concept,SsangYong e-SIV EV Concept,SsangYong e-SIV EV Concept,SsangYong e-SIV EV Concept,SsangYong e-SIV EV Concept,SsangYong e-SIV EV Concept,SsangYong e-SIV EV Concept
SsangYong e-SIV EV Concept
SsangYong e-SIV EV Concept
SsangYong e-SIV EV Concept
SsangYong e-SIV EV Concept
SsangYong e-SIV EV Concept
SsangYong e-SIV EV Concept
SsangYong e-SIV EV Concept
SsangYong e-SIV EV Concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات