تلاش بنیاد گیتس برای توانمندسازی زنان جهان

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنیاد خیریه‌ی ملیندا و بیل گیتس در حرکت بعدی خود، روی توانمندسازی زنان فعال اقتصادی و حمایت از جایگاه عادلانه‌ی آنان در بازار متمرکز خواهد شد.
تبلیغات

بنیاد بیل و ملیندا گیتس که تاکنون زمان و منابع بسیار زیادی را به اهداف بهداشت و سلامت جهانی اختصاص داده، حالا در دوران  #MeToo و Time’s Up (جنبش‌هایی که علیه آزار جنسی فعالیت می‌کنند)، مأموریت خود را به سمت دیگری متمرکز کرده است. ملیندا گیتس در مقاله‌ای که در کوارتز منتشر شد، اعلام کرد که این بنیاد در طول چهار سال آینده ۱۷۰ میلیون دلار روی کمک به زنانی که در عرصه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ملیندا گیتس نوشت:

هرچه زمان بیشتری را صرف بازدید از جوامع مختلف و ملاقات با مردم سراسر جهان می‌کنم، بیشتر مطمئن می‌شوم که اگر راه‌حلی سیستماتیک برای معضل نادیده انگاری زنان و دختران نیابیم، هرگز به اهدافمان دست پیدا نمی‌کنیم.

بنیاد گیتس به‌منظور آغاز این برنامه، سرمایه‌ی خود را روی «تسهیل فعالیت زنان در بازار، اطمینان از دسترسی آن‌ها به خدمات مالی و همچنین قدرت بخشیدن به آن‌ها برای کمک به خودشان» متمرکز کرده است. به‌عنوان‌مثال این طرح به زنان کشاورز کمک می‌کند که محصولات خود را منصفانه قیمت‌گذاری کنند و صنفی سازمان‌دهی شده داشته باشند که از طریق آن، قدرت قیمت‌گذاری خود را تقویت ‌کنند. به‌علاوه به زنان هند و تانزانیا کمک می‌کند حساب‌های دیجیتالی افتتاح کنند که خودشان (و نه شوهرانشان) کنترل این حساب‌ها را در دست خواهند داشت. یکی دیگر از اهداف برنامه‌ی فوق حمایت از گروه‌های زنانی است که زنان دیگر را آموزش می‌دهند.

تحقیقات متعددی نشان می‌دهد که یکی از بهترین و امیدبخش‌ترین روش‌های دستیابی به برابری جنسیتی، تأمین سرمایه‌ی زنان کارآفرین از طریق میکروکردیت‌ها و توانمندسازی اقتصادی دختران است. همان‌طور که گیتس در این مقاله می‌نویسد:

وقتی‌که پول در دست زنانی باشد که قدرت و دانش استفاده از آن را دارند، همه‌چیز تغییر می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات