رکورد فروش و سودآوری تاریخی پژو سیتروئن در سال ۲۰۱۷

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
بر اساس آمار رسمی که گروه خودروسازی PSA در اختیار زومیت قرار داده است، برند‌های پژو، سیتروئن، اوپل، DS و واکسهال، طرح تحول تولید و فروش خود در سال ۲۰۱۷ را با موفقیت اجرا کرده و به رکوردی تاریخی در فروش جهانی رسیده‌اند.
تبلیغات

گروه PSA با نوآوری‌های منحصربه‌فرد در صنعت خودروسازی و راهکارهای حمل و نقل برای برآورده کردن انتظارات همه مشتریان، فعالیت می‌کند. این گروه از پنج برند خودرو شامل پژو، سیتروئن، اوپل، DS و واکسهال، همراه با طیف گسترده‌ای از خدمات هوشمند حمل و نقل تحت برند Free2Move تشکیل شده و هدف آن تبدیل شدن به خودروسازی بزرگ و ارائه‌دهنده محبوب خدمات حمل و نقل در سطح جهانی است. PSA یکی از مبتکران پیشگام در حوزه خودروهای دارای فناوری اتصال هوشمند است و همچنین در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری از طریق بانک فاینانس PSA و در زمینه تجهیزات اضافه‌ی خودرو از طریق Faurecia مشارکت دارد.

در جدیدترین آماری که هلدینگ خودروسازی PSA در اختیار زومیت قرار داده است، شاهد رشد فروش ۱۵.۴ درصد نسبت به سال قبل و عرضه‌ی ۳.۶۳ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۷، به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد برندهای زیرمجموعه‌ی این شرکت هستیم. درآمد این گروه هم ۲۰.۷ درصد بیشتر شده و به ۶۵.۳ میلیارد یورو رسیده است. حاشیه سود مستمر، برای برندهای پژو، سیتروئن و DS موسوم به (PCD)، برای اولین بار در دهه‌های گذشته به ۷.۳ درصد رسیده است؛ درحالی‌که این مقدار برای کل گروه، ۷.۱ درصد بوده و عدد ۹۹۱.۳ میلیون دلار را نشان می‌دهد.

Carlos tavares

کارلوس تاوارس، رئیس هیئت مدیره‌ی گروه PSA، می‌گوید:

نتایج عالی فروش در برندهای پژو، سیتروئن و DS، همراه رشد چشمگیر برای چهارمین سال متوالی، گواه توانایی ما برای افزایش سودآوری پایدار است. رویکرد سریع، مشتری‌مدار و جامعه‌محور ما نتیجه‌بخش بوده است. اضافه شدن برندهای واکسهال و اوپل، فرصتی فوق‌العاده برای تقویت ارزش‌آفرینی PSA محسوب می‌شود.

درآمد گروه در سال ۲۰۱۷، ۶۵.۲۱۰ میلیون یورو بیشتر از سال گذشته است و با توجه به عدد ۳۰.۵۴ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶، رشد ۲۰.۷ درصد دارد. بر اساس نرخ تبادل ثابت سال ۲۰۱۵، درآمد انباشته گروه در سال ۲۰۱۷ با ۱۲.۹ درصد افزایش همراه بود. درآمد بخش PCD با افزایش ۹.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶، برابر با ۴۰.۷۳۵ میلیون یورو بوده است. این افزایش عمدتاً با بهبود آمیخته محصول (رشد ۴.۵ درصد) و آمیخته حجم و کشور (افزایش ۴.۹ درصد) مرتبط با موفقیت جهانی مدل‌های جدید گروه محاسبه می‌شود که تأثیر منفی نرخ‌های تبادل (۱.۶- درصد) را جبران می‌کند. با این حساب، درآمد بخش PCD در سال ۲۰۱۷ برابر با ۷.۲۳۸ میلیون یورو بوده است.

درآمد عملیاتی مستمر گروه معادل ۳.۹۹۱ میلیون یورو است که در مقایسه با سال ۲۰۱۶، ۲۳.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. درآمد عملیاتی مستمر PCD با رشد ۳۳.۳ درصدی، نسبت به سال ۲۰۱۶، معادل ۲.۹۶۵ میلیون یورو بود. این سطح سودآوری بی‌سابقه‌ی ۷.۳ درصدی به لطف آمیخته مثبت محصول و کاهش بیشتر هزینه‌ها و در حالی حاصل شد که هزینه مواد خام افزایش و نرخ برابری کاهش داشت. درآمد عملیاتی مستمر برندهای واکسهال و اوپل برابر با ۱۷۹ میلیون یورو زیان در سال ۲۰۱۷ است.

وانت پژو پیکاپ

حاشیه سود عملیاتی مستمر گروه بدون احتساب واکسهال و اوپل، معادل ۷.۱ درصد در مقایسه با ۶ درصد در سال ۲۰۱۶ بود و حاشیه سود عملیاتی مستمر گروه با احتساب واکسهال و اوپل برابر با ۶.۱ درصد بود. درآمد خالص تلفیقی به ۲.۳۵۸ میلیون یورو رسید که نسبت به سال ۲۰۱۶، ۲۰۹ میلیون یورو افزایش داشت. درآمد خالص سهم گروه، در مقایسه با میزان ۱.۷۳۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶، به ۱.۹۲۹ میلیون یورو افزایش یافت.

رشد سودآوری بیش از حد انتظار در خاورمیانه و آفریقا

فروش یکپارچه در منطقه خاورمیانه و آفریقا با جهش قابل توجه در سال ۲۰۱۷ ، با رشد ۶۱.۴ درصدی به تعداد ۶۱۸,۸۰۰ واحد همراه بود که ۲۶,۸۰۰ واحد آن به برند اوپل تعلق داشت.

C3

سهم کلی بازار گروه در این منطقه ۱۱.۶ درصد بود؛ این سهم از سال ۲۰۱۵ تا کنون رشد ثابت داشته و با اهداف تعریف‌شده در طرح Push to Pass مبنی بر فروش ۷۰۰ هزار خودرو تا سال ۲۰۲۱ هم‌راستا است.

گروهPSA همچنین طرح فروش محصول خود در منطقه را ادامه داده و طی آن سیتروئن C3 جدید، پژو 3008 جدید و پیکاپ وانت پژو را با موفقیت عرضه کرده است که از بازگشت تاریخ‌ساز این برند به جایگاه حقیقی خود در صنعت خودروسازی حکایت دارد.

DS7

اوپل در حال اجرای این طرح است و به‌تازگی مدل‌های اینسگنیا و کراس‌لند X جدید را عرضه کرده و قرار است اوایل سال ۲۰۱۸، نسخه‌ی تازه‌ای از گرندلند X نیز عرضه کند. سال ۲۰۱۷ برای برند DS با توسعه شبکه فروش در سراسر منطقه مقارن بود که پیش از عرضه‌ی سراسری DS7 کراس‌بک به بازار در ماه‌های آتی، انجام شد.

گروه PSA با مجموعه‌ای از اقدامات همچنان به گسترش تولید خود ادامه می‌دهد. از جمله پیشرفت‌های چشم‌گیر این گروه، کارخانه کنیترای مراکش، راه‌اندازی خط تولید محلی در کنیا و اتیوپی و امضای تفاهم‌نامه برای ساخت کارخانه جدید در وهران الجزیره است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات