مدل مفهومی سدریک فولکس‌واگن رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
فولکس‌واگن در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ از اتوبوس مفهومی سدریک رونمایی کرد که با فناوری رانندگی خودران توسعه یافته و مناسب تردد دانش‌آموزان مدرسه در آینده است.
تبلیغات

یک سال پس از نمایش جهانی اتوبوس سدریک (SEDRIC) در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷، گروه فولکس‌واگن آخرین نسخه اتوبوس مفهومی خود را برای رانندگی کاملا خودران ارائه می‌دهد. این شرکت بر اهمیت سدریک (برگرفته از Self driving Car) به‌عنوان ایده‌‌ای جدید برای حمل‌ونقل شهری تأکید می‌کند و با تولید اتوبوس مدرسه قصد دارد حمل‌و‌نقل پایدار، ایمن و آسان را برای همه‌ی افراد جامعه فراهم آورد.

گروه فولکس‌واگن در حال پی‌ریزی استراتژی خود برای سال ۲۰۲۵ است و به دنبال ایفای نقش برجسته جهانی در حوزه فناوری خودروی خودران، از آخرین نسخه اتوبوس مفهومی سدریک در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی می‌کند. توسعه سیستم رانندگی خودران (SDS) شکل خاصی از چشم‌انداز حمل‌ونقل بدون محدودیت پیش رو قرار می‌دهد؛ در این چشم‌انداز با لمس تنها یک دکمه می‌توان در هر زمان، در هر جایی و برای هر فردی امکان حمل‌ونقل آسان فراهم کرد. SDS مبنای تکنولوژیکی برای حمل‌ونقل شخصی آینده تشکیل می‌دهد که حرکت فولکس‌واگن در حیطه این فناوری نشان‌دهنده اهمیت آن است.

Volkswagen Sedric School Bus Concept

سدریک اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ ارائه شد و از آن به بعد، اولین اتوبوس مفهومی گروه خودروسازی فولکس‌واگن به‌عنوان پلت‌فرمی برای ایده‌های نوگرایانه در زمینه رانندگی کاملا خودران خدمت کرده است. طی تنها یک سال، پیشرفت‌های بزرگی در توسعه سیستم رانندگی خودران، سیستم‌های شناخت محیط اطراف و تجزیه و تحلیل داده‌های ترافیکی صورت گرفته است. به همین دلیل سدریک به‌عنوان نمادی از راه‌ حل فولکس‌واگن برای حمل‌ونقل هوشمند مطرح می‌شود. گروه فولکس‌واگن قصد دارد از این سیستم‌ها برای کمک به غلبه بر چالش‌ها شهری در ارتباط با حمل‌ونقل، کیفیت هوا و ایمنی ترافیک استفاده کند.

Volkswagen Sedric School Bus Concept

به موازات پیشرفت فناوری رانندگی خودران، توسعه‌ی راه‌حل‌ها در زمینه طراحی، تجربه کاربر و راحتی ادامه دارد. توسعه پیشرفته سدریک که در غرفه گروه‌ خودروسازی فولکس‌واگن در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمد، نشان‌دهنده امید برای دستیابی به شکل جدیدی از سیستم حمل‌ونقل شخصی است که می‌تواند در هر مکان و زمانی در دسترس باشد. جدیدترین عضو خانواده فولکس‌واگن در قالب اتوبوس مدرسه سدریک از طرح اصلی سدریک، سدریک 42 و سدریک نایت‌لایف (SEDRIC Nightlife) پیروی می‌کند. سبک طراحی به‌کاررفته در بیرون و داخل اتوبوس مدرسه سدریک، آن را به‌عنوان ابزار ایده‌آلی برای حمل‌ونقل در خدمت نسل جدید معرفی می‌کند.

خودروی مفهومی حمل‌ونقل سدریک گزینه‌ای برای استفاده از عنصر کنترل تک‌دکمه (OneButton) دارد و با فشار دادن تنها یک کلید می‌تواند به‌طور مستقل از خانه تا مدرسه را بپیماید. چنین امکانی به سرنشینان اجازه می‌دهد که پیمودن مسیر خانه تا مدرسه برای دانش‌آموزان ساده، ایمن و سرگرم‌کننده باشد. 

Volkswagen Sedric School Bus Concept

ابعاد یکنواخت، تناسب یک‌پارچه، ستون‌های قوی در شاسی اتوبوس و فضای متناسب، بر شخصیت اتوبوس تأکید دارند. تجربه رانندگی با اتوبوس خودران سدریک بدون دریافت گواهینامه رانندگی امکان‌پذیر است و پرداخت رنگ بدنه سیاه و زرد همراه با نقاشی‌های زیبا متعلق به سبک نقاشی خیابانی نشان می‌دهد که اتوبوس مفهومی سدریک جایگزین مناسبی برای اتوبوس مدرسه معمولی است. ظاهر جوان‌پسند اتوبوس در فضای داخلی نیز ادامه دارد؛ جعبه‌های آلومینیومی با برچسب‌های تزئینی پایه‌های صندلی‌ها را تشکیل می‌دهند.

Volkswagen Sedric School Bus Concept

شیشه جلوی اتوبوس، یک صفحه نمایش بزرگ اولد است و سرگرمی‌های جانبی را برای گروه مشخصی از افراد (در این‌جا مخصوص دانش‌آموزان) ارائه می‌کند. این باعث می‌شود که زمان سفر از خانه تا مدرسه و برعکس، برای دانش‌آموزان نسل جدید کوتاه‌تر به نظر برسد.

Volkswagen Sedric School Bus Concept
Volkswagen Sedric School Bus Concept
Volkswagen Sedric School Bus Concept
Volkswagen Sedric School Bus Concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات