macOS از این پس از کارت گرافیک اکسترنال پشتیبانی می‌کند

شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از مدت‌ها، اپل پشتیبانی از کارت‌ گرافیک اکسترنال را با به‌روزرسانی High Sierra 10.13.4 به مک او‌‌ اس افزود.
تبلیغات

در آخرین به‌روزرسانی macOS، پشتیبانی از کارت‌ گرافیک اکسترنال به این سیستم‌عامل اضافه شد، این به‌روزرسانی به کاربران اجازه می‌دهد کارت‌ گرافیک اکسترنال را از طریق درگاه تاندربولت ۳ به رایانه‌ی خود وصل کنند و از قدرت افزوده‌شده‌ی این پردازنده‌ی گرافیکی بهره ببرند.

پیش از این، کاربران مجبور به خریداری کیت توسعه‌ی کارت‌ گرافیک اکسترنال از اپل بودند. کاربران همچنین می‌توانستند از ابزارهای غیر رسمی برای استفاده از کارت‌ گرافیک اکسترنال استفاده کنند؛ هرچند که این کار به معنی عدم برخورداری از پشتیبانی اپل بود.

قدرت افزوده‌شده به لطف کارت‌ گرافیک اکسترنال برای انجام امور روزانه مورد نیاز نیست؛ اما برای مواردی همچون پردازش‌های واقعیت مجازی و انجام بازی می‌تواند کاربردی باشد. در حال حاضر تعداد محدودی از پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال با مک او‌‌اس سازگاری دارند و به همین دلیل کاربران باید در زمان انتخاب کارت گرافیک اکسترنال، دقت لازم را به خرج دهند.

ویژگی یادشده از نسخه‌ی 10.13.4 High Sierra به مک او‌اس اضافه شده است. در کنار این ویژگی، ویژگی‌های دیگری مانند Business Chat در اپلیکیشن پیام‌ها (Messages) و نسخه‌ی جدیدی از آی‌تونز به مک او‌اس اضافه شده‌اند. علاوه‌ بر این، یکی از ویژگی‌های بسیار مفیدی که در این نسخه از مک او‌اس به مرورگر سافاری افزوده شده، امکان رفتن به آخرین زبانه (Tab) فعال در سمت راست صفحه به‌وسیله‌ی فشردن کلید ترکیبی 9+Command است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات