بهترین شاسی بلندهای دست دوم با قیمت ۱۰ هزار دلار

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
در بسیاری از کشورها، اختلاف قیمت قابل توجهی بین مدل‌های صفر کیلومتر و دسته دوم وجود دارد. در این مطلب، به معرفی ۸ شاسی بلند بازار آمریکا با هزینه‌ای کمتر از ۱۰ هزار دلار می‌پردازیم.
تبلیغات

اگر از علاقه‌مندان صنعت خودروسازی باشید، اطلاع دارید که در کشورهای جهان اول مثل آمریکا، با پرداخت ۱۰ هزار دلار نمی‌توان صاحب یک خودروی صفر کیلومتر ساخت چین شد. حتی ارزان‌ترین نسخه‌ی میتسوبیشی میراژ حدود ۱۳ هزار دلار قیمت دارد. با توجه به اینکه میانگین هزینه‌ی مردم آمریکا برای خودروهای جدید، ۳۵ هزار دلار است، مدل‌های دست دوم با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار، جذابیت خاصی در بازار این کشور دارند؛ خصوصا اگر در کلاس شاسی‌بلند باشند و حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر (۱۰۰ هزار مایل) کارکرد داشته باشند.

۸- هوندا CR-V مدل ۲۰۰۸

HONDA CR-V

این محصول به‌عنوان یکی از قابل اعتمادترین خودروهای دنیا در کلاس خود شناخته می‌شود. مدل ۲۰۱۸ هوندا CR-V، با آستانه قیمت ۲۶ هزار دلار قابل خرید است و با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز به اینترکولر همراه قدرت ۱۹۰ اسب بخار ارائه می‌شود. این محصول در زمان ۷.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

نمونه‌ی دست دوم ساخت ۲۰۰۸، دارای پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۶۶ اسب بخار است که در زمانی حدود ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

۷- سوبارو اوت‌بک مدل ۲۰۱۱

Subaru outback

سوبارو در ساخت خودروهای دو دیفرانسیل و همه‌جارو با کاربردهای خانوادگی تخصص دارد. مدل اوت‌بک بزرگ‌تر از کراس‌ترک است؛ اما به اندازه‌ی سوبارو فارستر جادار و بلندقد نیست. با این حساب، به یک استیشن ۵ در با فنرهای بالاکشیده شباهت دارد؛ اما به هر حال در کلاس کراس‌اور قرار می‌گیرد. مدل ۲۰۱۸ با آستانه قیمت ۲۶ هزار دلار، از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۷۵ اسب بخار استفاده می‌کند تا در زمان ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه ‌کند. جالب است بدانید که مدل ۲۰۱۱، مشخصات فنی مشابه نمونه‌ی پایه از نسخه‌ی امروزی دارد و صرفا کمی کندتر است.

۶- جیپ گرند چروکی اورلند مدل ۲۰۰۸

JEEP grand chrokee

محصولات جیپ، اصولا خوش‌قیمت هستند و در نمونه‌های دست دوم، قیمت جذابی دارند. امروزه گرندچروکی به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروی ساخت چیپ شناخته می‌شود و در نسخه‌ی اورلند (Overland) دارای آپشن‌های ویژه‌، نظیر سیستم دودیفرانسیل، ناوبری ماهواره‌ای، ارتباط بلوتوث و صندلی‌های چرم با داشبورد چوب است. آستانه‌ی قیمت گرند چروکی مدل ۲۰۱۸ با پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری به قدرت ۲۹۵ اسب بخار، حدود ۳۲ هزار دلار برآورد می‌شود؛ درحالی‌که با آپشن‌های سری اورلند، ۴۷ هزار دلار قیمت دارد. این محصول در زمانی حدود ۷.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

جیپ گرند چروکی اورلند مدل ۲۰۰۸ با پیشرانه‌ی ۴.۷ لیتری به قدرت ۳۱۰ اسب بخار قابل خرید است. این شاسی‌‌بلند، در زمانی حدود ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما مصرف سوخت ۱۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

۵-  نیسان ایکس‌ترا آف‌رود مدل ۲۰۱۰

NISSAN Xterra

ایکس‌ترا بر خلاف مورانو، یک شاسی‌بلند مسلح برای نبرد با مسیرهای سخت محسوب می‌شود. این خودرو با تجهیزات نسخه‌ی آف‌رود، هیجان رانندگی در طبیعت و سفرهای ماجراجویانه‌ را فراهم می‌کند و گزینه‌ای مناسب در بازار دست دوم است. تولید ایکس‌ترا از سال ۲۰۱۵ در مجموعه‌ی نیسان متوقف شد تا فضای شرکت سازنده به محصولات پرفروش‌تر اختصاص داده شود.

ایکس‌ترا، جایگزین مدل رونیز در خط تولید نیسان شد و مثل سلف خود، از فنربندی ناخوشایند و فقدان زیبایی رنج می‌برد. در عوض به لطف پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۲۶۰ اسب بخار و آستانه قیمت ۲۵ هزار دلار در نمونه‌ی صفر کیلومتر، علاقه‌مندان خاص خود را داشت. این محصول، در زمانی حدود ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

۴-  مزدا CX-7 مدل ۲۰۱۰

MAZDA CX7

محصولات مزدا، همواره به‌عنوان گزینه‌ای مناسب و کم‌استهلاک در بازار دست دوم مطرح هستند. نسخه‌ی ۲۰۱۰ از کراس‌اور CX-7 صندوق بار کوچک و صندلی عقب متوسطی داشت؛ اما به‌عنوان یک محصول خانوادگی با جذابیت یک خودروی اسپرت مورد توجه قرار گرفت. امروزه، مدل‌های CX-5 و CX-9 به جای CX-7 در خط تولید جهانی مزدا هستند و این محصول، با کد CX-8 تنها در بازار ژاپن عرضه می‌شود.

در بازار آمریکا، مزدا CX-7 مدل ۲۰۱۰ با پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری به قدرت ۱۶۱ اسب بخار، بین ۷ تا ۹ هزار دلار قیمت دارد. این محصول در زمان حدود ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

۳- شورولت اکواینوکس مدل ۲۰۱۱

Chevrolet Equinox

برای سال‌های متمادی، اکواینوکس در فهرست پرفروش‌ترین محصولات گروه جنرال موتورز قرار دارد. این کراس‌اور همچنان با آستانه قیمت ۲۵ هزار دلار عرضه می‌شود و در مدل ۲۰۱۸ با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتر توربوشارژ و مجهز به اینترکولر، ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد. چنین محصولی در زمان ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف بنزین ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

شورولت اکواینوکس مدل ۲۰۱۱، با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتر ۱۸۵ اسب بخار قابل خرید است؛ درحالی‌که ۹ ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حدود ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف بنزین دارد.

۲- فورد اکپسدیشن مدل ۲۰۰۸

Ford Expedition

محصول پهن‌پیکر فورد که بزرگ‌ترین خودروی ساخت این برند محسوب می‌شود، امروزه با آستانه‌ی قیمت ۵۶ هزار دلار در بازار آمریکا قابل خرید است. پرچم‌دار شاسی‌بلندهای فورد در مدل ۲۰۱۸، دارای پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری مجهز به توربوی دوگانه و اینترکولر خواهد بود تا با قدرت ۴۰۰ اسب بخار، در زمانی کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.

با مبلغی در حدود ۸ تا ۱۰ هزار دلار، می‌توان از سواری با فورد اکپسدیشن مدل ۲۰۰۸ لذت برد. البته این خودروی عظیم، مصرف سوخت ۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد و در ترافیک شهری، حدود ۲۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند؛ اما در عوض با پیشرانه‌ی ۵.۴ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۳۰۰ اسب بخار، در زمانی حدود ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و فضای کافی بسیار خوبی در کابین فراهم می‌کند.

۱- لندرور LR3 مدل ۲۰۰۸

LAND ROVER LR3

سواری با لندرور، آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای اصیل است. این برند انگلیسی، اولین تولیدکننده‌ی شاسی‌بلند لوکس در دنیا محسوب می‌شود و همچنان با مدل‌های نسبتا گران‌قیمت رنجرور، برای اکثر مردم دنی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. لندرور LR3، امروزه با نام دیسکاوری شناخته می‌شود و آستانه‌ی قیمت ۵۳ هزار دلار دارد. در مدل ۲۰۰۸، پیشرانه‌ی ۳ لیتری سوپرشارژ همراه با اینترکولر استفاده شده است که قدرت ۳۴۰ اسب بخار فراهم می‌کند. نسل جدید دیسکاوری با این مشخصات، ظرف ۶.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

با توجه به هزینه‌ی نگهداری نسبتا بالا در لندرور LR3، نمونه‌ی دست دوم و ساخت ۲۰۰۸ این خودرو با هزینه‌ی ۸ تا ۱۱ هزار دلار در بازار آمریکا دیده می‌شود. چنین محصولی، دارای پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر به قدرت ۳۰۰ اسب بخار است که در زمان ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات