هواوی پی 20 پرو با دوربین ۴۰ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پرچم‌دار جدید هواوی که پی ۲۰ پرو نام دارد، به دوربین ۴۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که با الهام از دوربین‌های PureView نوکیا طراحی می‌شود.
تبلیغات

همان‌گونه که احتمالا در گزارش‌های اخیر خوانده‌اید، پرچم‌دار جدید هواوی، پی ۲۰ پرو نام دارد و شاهد استفاده از سه دوربین در قسمت پشت گوشی خواهیم بود. جالب این است که یکی از این سه دوربین به سنسور ۴۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که قطعا نظر هر شخصی را به خود جلب خواهد کرد.

به‌جز تعدادی دوربین‌ اختصاصی که برخی وظایف گوشی‌های هوشمند را نیز انجام می‌دهند، در دوران حکمرانی گوشی‌های زیبا و مدرن امروزی که در دنیای دوقطبی اندروید و آی‌او‌اس تولید شده‌اند؛ شاهد تولید گوشی هوشمندی که به چنین سنسوری مجهز باشد نبوده‌ایم. اما اگر به گذشته بازگردیم، می‌توانیم دو گوشی نوکیا ۸۰۸ Pureview و لومیا ۱۰۲۰ را به یاد بیاوریم که توسط شرکت فنلاندی نوکیا تولید شده بودند. این دو گوشی به سنسورهای بزرگی مجهز بودند؛ اما چیزی که موجب شگفتی می‌شود، این است که هواوی موفق شده این سنسور ۴۰ مگاپیکسلی را در بدنه‌ای باریک و ظاهرا سبک جای دهد.

برای پاسخ به این سؤال که هواوی چگونه موفق به انجام این کار شده است، باید به دفتر تحقیق و توسعه‌ی هواوی در فنلاند، زادگاه نوکیا بازگردیم. با بررسی پروفایل متخصصان سابق بخش موبایل نوکیا در لینکدین، به نظر می‌رسد چینی‌ها در این مرکز تعداد زیادی از آن‌ها را به استخدام خود درآورده‌اند. به علاوه، غول چینی چندین آگهی استخدام جهت جذب متخصصان در این مرکز تحقیقاتی منتشر کرده و بر اساس این آگهی‌ها، تولیدکننده‌ی چینی به دنبال متخصصان «دستگاه‌های همراه» و «تصویربرداری» است؛ این مسئله می‌تواند نشانگر شدت گرفتن کار روی دوربین‌های تلفن همراه در این مرکز تحقیق و توسعه باشد.

در هر حال، دیدن پرچم‌دار جدید هواوی با دوربینی که از دوربین‌های PureView نوکیا نشأت گرفته است، قطعا می‌تواند جذاب باشد. بی‌صبرانه منتظر هستیم تا این گوشی را با رقبایی همچون کهکشانی‌های سامسونگ، پیکسل‌های گوگل و آیفون مقایسه کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات