پی 20 و پی 20 پرو هواوی در یک خرده‌‌فروشی آلمانی فهرست شدند

دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو هواوی در یک فروشگاه فهرست شده‌اند و هر دو مدل با تراشه کرین ۹۷۰ عرضه خواهند شد.
تبلیغات

از جمله مورد انتظارترین گوشی‌های نیمه اول ۲۰۱۸، پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو هواوی هستند؛ شایعات زیادی در مورد عرضه این دو گوشی با طراحی به سبک آیفون ۱۰ اپل وجود دارد و به‌ نظر می‌رسد پرچم‌داران جدید هواوی در زمینه عکاسی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

مشخصات نهایی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس، به‌تازگی توسط خرده‌فروش آلمانی Saturn فاش شده است. در لیست منتشرشده، اشاره می‌شود که پی ۲۰ به دوربین دوگانه ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود؛ احتمالاً از ترکیب لنزهای مونوکروم و RGB برای دوربین اصلی استفاده می‌شود. مدل «پرو» نیز به دوربین سه‌گانه مجهز شده است که سنسور ۴۰، ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی را شامل می‌شود؛ برای دوربین اصلی این مدل سه لنز رنگی، مونوکروم و تله‌فوتو در نظر گرفته شده است و گمان می‌رود که سنسور ۸ مگاپیکسلی، تله‌فوتو باشد. استفاده از ترکیب سه سنسور برای دوربین اصلی، باعث شده است پی ۲۰ پرو بتواند بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری و بزرگ‌نمایی معمولی پنج برابری ارائه دهد؛ هواوی این ویژگی را تحت عنوان «زوم هیبریدی» به نمایش خواهد گذاشت. سنسور مونوکروم در دوربین پرچم‌داران نیمه اول ۲۰۱۸ هواوی به‌منظور افزایش جزئیات تصاویر در شرایط نوری نامناسب و ثبت عکس‌های بوکه تعبیه شده است.

هواوی پی 20 پرو

مشخصات گوشی هواوی پی ۲۰ پرو

هواوی پی ۲۰ از یک صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی بهره خواهد برد و مشابه آیفون ۱۰، در بالای نمایشگر این گوشی بریدگی وجود دارد و البته حاشیه‌ی پایین آن به دکمه‌ی فیزیکی هوم و حسگر اثر انگشت اختصاص یافته است. باید اشاره کرد که این مدل از نمایشگر +FHD بهره می‌گیرد و مدل «پرو» به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۶.۱ اینچی مجهز شده است و طراحی مشابه برادر کوچک‌ترش خواهد داشت؛ البته پنل صفحه‌نمایش این گوشی از نوع اولد است.

پردازنده کرین ۹۷۰ با هشت هسته‌ی پردازشی، قلب تپنده‌ی اعضای جدید سری «پی» خواهد بود؛ فرکانس چهار هسته پردازشی روی ۱.۸ گیگاهرتز و چهار هسته پردازشی دیگر روی ۲.۳۴ گیگاهرتر تنظیم شده است. پی ۲۰ هواوی به ۴ گیگابایت و مدل «پرو» به ۴ گیگابایت رم مجهز خواهد بود؛ البته خرده‌فروش آلمانی ادعا می‌کند هر دو گوشی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شوند. انتظار داریم فضای ذخیره‌سازی در تمامی مدل‌ها با توجه به بازار عرضه، متفاوت باشد. در لیست مشخصات جانشین پی ۱۰، اشاره‌ای به کارت حافظه میکرو اس‌دی نمی‌شود.

گوشی پرچم‌دار پی ۲۰ هواوی از یک باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت برای تأمین انرژی پردازنده و نمایشگر استفاده می‌کند و مدل «پرو» به باتری بزرگ‌تر ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. شارژ سریع هر دو گوشی به کمک فناوری اختصاصی SuperCharge هواوی امکان‌پذیر خواهد بود.

هواوی پی 20

مشخصات گوشی هواوی پی ۲۰

رام EMUI 8.1 روی گوشی‌های جدید هواوی اجرا می‌شود؛ این رام بر مبنای سیستم‌عامل اندروید اوریو توسعه یافته است؛ اما نمی‌دانیم چه تفاوت‌هایی با نسخه قبلی یعنی EMUI 8.0 دارد. باید اشاره کرد که هواوی از رام EMUI 8 روی گوشی‌های میان‌رده جدید خود استفاده می‌کند و پرچم‌داران میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو نیز به این رام مجهز شده‌اند.

در این لیست همچنین اشاره می‌شود که مدل «پرو» پرچم‌دار ۲۰۱۸ هواوی در یک رنگ‌بندی جدید تحت عنوان «Twilight» معرفی خواهد شد و بسته به زاویه‌ای که گوشی را در دست بگیرید، رنگ آن تغییر پیدا خواهد کرد. پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه، به ترتیب ۶۴۹ یورو و ۸۹۹ یورو قیمت خواهد داشت.

پرچم‌داران ۲۰۱۸ هواوی به‌صورت رسمی در تاریخ ۷ فروردین ۹۷ در یک مراسم اختصاصی در پاریس رونمایی خواهند شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات