کدام سریع‌تر است؟ بی ام و M5 یا مرسدس بنز AMG E63 S

دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سدان‌های بی‌ام‌و M5 و مرسدس‌بنز AMG E63 S در مسیر مستقیم ۴۰۰ متری وارد رقابت می‌شوند.
تبلیغات

بر خلاف تصور، هیچ کدام از سدان‌های بی‌ام‌و M5 و مرسدس‌بنز AMG E63 S در گروه خودروهای سبک‌وزن با کارایی بالا قرار نمی‌گیرند. هر دوی آن‌ها تلفیقی از مشخصه‌های کلاس لوکس با راندمان بالا هستند و با وجود ارائه قدرت چشمگیر؛ مزاحمت، سروصدای کم و در عین حال سواری راحتی برای سرنشین‌ها به ارمغان می‌آورند. این دو سدان که همواره به‌عنوان دو رقیب جدی مورد بحث بوده‌اند؛ قدرتی فراتر از ۶۰۰ اسب‌ بخار دارند و مسافت ۴۰۰ متر را در زمانی حدود ۱۱ ثانیه پشت سر می‌گذارند. 

در فیلم پیش رو، دو خودروی آلمانی در شرایطی به‌عنوان رقیب ظاهر می‌شوند که تفاوت‌هایی جزئی‌ دارند. مرسدس‌بنز  AMG E63 S از پیشرانه‌ای با قدرت ۶۰۳ اسب‌ بخار (۳ اسب‌ بخار بیشتر از AMG E63) قدرت می‌گیرد؛ درحالی‌که بی‌ام‌و M5 با قدرت ۶۰۰ اسب‌ بخار، اندکی از رقیب سرسخت خود عقب‌ است. به‌طور کلی این اعداد و ارقام تفاوت زیادی حاصل نمی‌کنند؛ اما در مورد یک مسابقه درگ، همه چیز فرق دارد و همین اختلاف اندک می‌تواند به مرسدس بنز برتری لازم را بدهد. 

مرسدس بنز AMG E63 S

بی‌ام‌و M5 به پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری بیتوربو V8 مجهز است و در مقابل، مرسدس‌بنز با ایستگاه قدرت‌رساتی بی‌توربوی ۴.۰ لیتری و ۸ سیلندر وارد رقابت می‌شود. همان‌طور که از ارقام پیدا است، سدان‌ها با تفاوتی ناچیز، قابل مقایسه هستند. البته برای جبران کمبود قدرت بی‌ام‌و M5، خودروساز آلمانی به‌زودی بسته‌ الحاقی Competition Package را عرضه خواهد کرد و این سدان را به ۶۲۵ اسب بخار تقویت می‌کند؛ به این ترتیب در میدان عمل، برتری با این خودرو خواهد بود.

در هر دو رقابت، مرسدس‌بنز پیروز می‌شود. رقابت اول با اختلاف ۰.۱ ثانیه به پایان می‌رسد و در مرحله‌ی دوم، راننده بی‌ام‌و M5 را از حالت M اسپرت با ساختار دیفرانسیل عقب خارج می‌کند و روی حالت تمام‌چرخ محرک قرار می‌دهد. نتیجه چندان جالب نیست و بی‌ام‌و در این شرایط جهش بدتری را رقم می‌زند.

مرسدس بنز AMG E63 S

البته نتیجه رقابت فعلی موقتی است و بی‌ام‌و به زودی با ارائه‌ی بسته رقابتی تقویتی خود برای سدان M5، بر مرسدس‌بنز AMG E63 S غلبه می‌کند. M5 جدید از ماه ژانویه امسال معرفی شد و طبق شنیده‌ها قرار است با اعمال تغییرات از ماه آوریل وارد خط تولید شود. اخیرا یکی از کاربران استرالیایی انجمن بیمرپست بی‌ام‌و، که ظاهرا خودروی تقویت‌شده را پیش‌خرید کرده؛ اطلاعاتی در مورد بسته رقابتی مذکور فاش کرده است. طبق ادعای این شخص، افزایش قدرت پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری بیتوربوی V8 این خودرو تأیید می‌شود؛ درحالی‌که صحبتی از رقم گشتاور نشده است. 

احتمالا نسخه‌ی جدید سدان آلمانی با سیستم تعلیق کوتاه‌تر عرضه می‌شود. بخش جلو و عقب به ترتیب ۷ و ۱۰ میلی‌متر پایین‌تر خواهند‌ آمد و تغییرات دیگری هم روی تعلیق بی‌ام‌و M5 انجام می‌شود تا فرمان‌پذیری بهتری داشته باشد. سایر تغییرات شامل اگزوز بازنگری‌شده، ترمزهای کربن سرامیکی به‌عنوان گزینه دلخواه، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز و پوشش فیبر کربنی پیشرانه می‌شوند.

بی ام و / BMW M5 2018

با این وجود، هنوز ناگفته‌های زیادی درباره‌ی بسته‌ی تقویتی بی‌ام‌و M5 وجود دارد. قیمت نسخه‌ جدید به همراه گزینه‌های اضافه‌‌شده به فضای داخلی و بدنه، احتمالا چند هزار دلار بیشتر از مدل استاندارد (با قیمت ۱۳۸,۸۲۵ دلار) خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات