عدم تمایل نسل جوان به پس انداز دوران بازنشستگی

دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به گزارش مؤسسه‌ی جهانی امنیت بازنشستگی، دوسوم از نیروهای کار جوان، هیچ اقدامی در راستای پس‌انداز دوران بازنشستگی انجام نمی‌دهند.
تبلیغات

 اخیراً مؤسسه‌ی امنیت بازنشستگی، آمارهای جدیدی در خصوص جوانان و تصمیمات بازنشستگی آن‌ها منتشر کرده که بسیاری از کارشناسان را به تعجب و واکنش واداشته است.

آمار کلیدی:

  • درحالی‌که ۶۶ درصد از جوانان برای کارفرمایی کار می‌کنند که به آن‌ها طرح خاصی برای پس‌انداز دوران بازنشستگی پیشنهاد می‌دهد، تنها ۳۴ درصد از جوانان در برنامه‌های مذکور شرکت می‌کنند.
  • فقط پنج درصد از جوانان «به میزان کافی» برای دوران بازنشستگی پس‌انداز می‌کنند.
  • حدود ۴۴ درصد از جوانان می‌گویند به‌ این‌ علت در طرح‌های بازنشستگی شرکت نمی‌کنند که الزامات و شرایط خاص کارفرما را دارا نیستند. این الزامات شامل تعداد ساعات خاص کاری در هفته یا حداقل ماه‌های سابقه‌ی کاری است.
  • ۸۳ درصد از کارمندان لاتین جهان، هیچ ایده‌ای برای دوران بازنشستگی خود ندارند.
  • کمترین میزان شرکت در برنامه‌های بازنشستگی در میان جوانان آمریکای لاتین (۱۹ درصد از مردان و ۲۲ درصد از زنان) و بیشترین میزان پس‌انداز در میان جوانان هندواروپایی (۴۱ درصد از مردان و ۴۰ درصد از زنان) دیده می‌شود.

این آمار کارشناسان را بر آن داشته است که برنامه‌ها و پیشنهادات جدیدی ارائه کنند که احتمالاً به جوانان انگیزه‌ی بیشتری برای پس‌انداز دوران بازنشستگی خواهد داد. در ادامه، ساده‌ترین روش‌های بالقوه‌ی پیشنهادی را مرور می‌کنیم:

Millennials Retirement

کمک به کارمندان برای احراز شرایط شرکت در برنامه‌های بازنشستگی

اکثر طرح‌های بازنشستگی کارفرمایان، به کارمندانی ارائه می‌شود که پیش‌ازاین در شرکت مذکور ۳ تا ۱۲ ماه کار کرده باشند. کارفرمایان می‌توانند با تغییر این شرایط، به همه‌ی کارمندان تازه استخدامشده اجازه دهند به‌صورت یک طرح سهمیه‌ای (با اختصاص بخشی از حقوق شخصی خود) به عضویت برنامه‌های بازنشستگی درآیند. به‌این‌ترتیب درآمد نهایی دوران بازنشستگی کارمندان نیز افزایش پیدا می‌کند.

افزایش ثبت‌نام خودکار کارمندان در برنامه‌های بازنشستگی تحت حمایت کارفرما

به گزارش مؤسسه‌ی ونگارد، ثبت‌نام خودکار در برنامه‌های بازنشستگی تحت حمایت کارفرما، تغییر قابل‌ توجهی در تعداد جوانان شرکت‌کننده در این طرح‌ها به وجود می‌آورد. طبق آمار مؤسسه‌ی ونگارد، درحالی‌که تنها ۵۶ درصد از جوانان در برنامه‌های داوطلبانه‌ی بازنشستگی شرکت می‌کنند، ۹۲ درصد آن‌ها از ثبت‌ نام‌ خودکار اظهار نارضایتی نمی‌کنند.

Millennials Retirement

افزایش سهم کارفرما و تغییر نرخ پیش‌پرداخت

اکثر کارشناسان مالی معتقدند که جوانان باید حداقل ۱۵ درصد از حقوق خود را صرفه‌جویی کنند تا منابع مالی کافی برای دوره‌ی بازنشستگی خود را به دست آورند. بااین‌حال طبق تحقیقات مؤسسه‌ی امنیت بازنشستگی، تنها پنج درصد از جوانان حاضرند از ۱۵ درصد درآمد فعلی خود چشم‌پوشی کنند. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که کارفرمایان با پذیرفتن سهم بیشتری از پس‌اندازی که به‌ حساب بازنشستگی ریخته می‌شود و افزایش فرکانس این بودجه، به افزایش پس‌انداز کارمندان کمک کنند. قابل‌ ذکر است که این بودجه در طول زمان و از طریق سود حساب پس‌انداز، قابل جبران خواهد بود. از طرف دیگر هرچه کارمندان زودتر حساب پس‌انداز بازنشستگی خود را افتتاح کنند، در آینده از مزایای بیشتری بهره‌مند می‌شوند. به‌علاوه همکاری و مشارکت بیشتر کارفرمایان، کارمندان بیشتری را به شرکت در برنامه‌های بازنشستگی ترغیب می‌کند.

آموزش جوانان درزمینه‌ی مزایای سهمیه و هم‌بخشی کارفرما

به گفته انجمن مدیریت منابع انسانی SHRM، جوانان امروز نسبت به نسل قبل، آگاهی کمتری از مزایای کارمندی دارند. طبق گزارش SHRM، بیش از ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان در طرح‌های بازنشستگی که درآمدی کمتر از ۴۰ هزار دلار دارند، برای بهره‌گیری از مزایای سهم کارفرما تلاشی نمی‌کنند؛ درحالی‌که این آمار بین کارمندانی که حقوق و درآمد آن‌ها بالای ۱۰۰ هزار دلار است، به ۱۰ درصد می‌رسد. اگر کارفرمایان و مؤسسات مالی در خصوص مزایای طرح‌های مشترک کارمند و کارفرما به کارمندان آموزش بیشتری بدهند، به‌احتمال‌ زیاد آن‌ها به حضور مداوم در این برنامه‌های متقابل علاقه‌مند خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات