استیگ؛ رکورددار سریعترین تراکتور دنیا

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با حضور کارشناسان گینس در برنامه‌ی تاپ‌گیر، استیگ به کمک یک نمونه‌ی تقویت‌شده توانست رکورد سریع‌ترین تراکتور دنیا را ثبت کند.
تبلیغات

بسیاری از رکوردهای ثبت‌شده در کتاب گینس، جنبه‌ی سرگرم‌کننده و کم‌اهمیت دارند؛ اما ترین‌های مرتبط با تولیدات صنعتی و مهندسی دارای جذابیت هستند. از این جمله، می‌توان به رکوردهای خودرویی اشاره کرد که در رده‌های مختلف، توسط کارشناسان و علاقه‌مندان، با جدیت دنبال می‌شود.

چنانچه از کاربران زومیت باشید، در جریان خودروهایی که به‌تازگی وارد کتاب گینس شده‌اند، قرار گرفته‌اید. طی ماه‌های گذشته، بی‌ام‌و M5 توانست طولانی‌ترین دریفت دنیا را به مدت ۸ ساعت داشته باشد. کونیگزگ آگرا هم رکورد بالاترین سرعت توسط یک خودروی جاده‌ای و بهترین زمان‌گیری در رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، همراه با ایست کامل را ثبت کرد. ارزش تبلیغاتی زیادی در کتاب گینس وجود دارد و این موضوع، مشوق اصلی برندهای خودروساز و حتی برنامه‌های تلوزیونی در ثبت رکوردهای متنوع است.

تیم مهندسی برنامه‌ی تاپ‌گیر، که سابقه‌ای درخشان در نمایش فعالیت‌های عجیب مرتبط با خودروها دارد؛ یک تراکتور معمولی را به پیشرانه‌ی شورولت کوروت مجهز کرده‌ است. محصول نهایی، قدرت ۵۰۰ اسب بخار از موتور ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری دریافت می‌کند. در کمال تعجب، تراکتور برنامه‌ی تاپ‌گیر توانست به نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در کتاب گینس ثبت شود. رکورد قبلی مرتبط با سریع‌ترین تراکتور دنیا، حدود ۳ سال قبل با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، ثبت شده بود.

جالب است بدانید که تراکتور تاپ‌گیر، بهینه‌سازی‌هایی فراتر از تعویض پیشرانه در اختیار داشت. بال عقب برای افزایش آیرودینامیک، ۴ ترمز قدرتمند روی ۴ چرخ و سیستم تعلیق پنوماتیک (هوای فشرده) با قابلیت تنظیم ارتفاع، از امکانات جالب توجه این تراکتور هستند. محصول نهایی، با رنگ نارنجی مختص سوپراسپرت‌های لامبورگینی تزئین شده بود.

Stig Tractor

مت لوبلانک، مجری اصلی سری جدید برنامه‌ی تاپ‌گیر، علاقه‌ی زیادی به وسایل نقلیه‌ی صنعتی دارد. او شخصا مالک ۴ دستگاه تراکتور همراه با انواع ماشین‌آلات مرتبط با کشاورزی است و به نظر می‌رسد که از ایده‌پردازان اصلی ساخت سریع‌ترین تراکتور دنیا باشد. لوبلانک پس از ثبت رکورد ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت توسط استیگ، گفت:

وقتی پشت فرمان تراکتور بنشینید، نمی‌توانید به هرجا بروید. حالا ما توانسته‌ایم سرعت کشاورزی را بالا ببریم. وقتی لوئیس همیلتون بازنشسته شود، با چنین محصولی رانندگی خواهد کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات