کونیگزگ آگرا RS، رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را شکست

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ابرخودروی کونیگزگ آگرا RS با پشت سر گذاشتن رکورد ۷ ساله بوگاتی ویرون سوپراسپرت، توانست با ثبت سرعت ۴۴۴ کیلومتر بر ساعت در مسیر رفت و برگشت، لقب سریع‌ترین خودروی جهان را از آن خود کند.
تبلیغات

پس از آنکه ماه گذشته رکورد سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت بوگاتی شیرون توسط خودروی آگرا RS کونیگزگ شکسته شد؛ حالا خبر رسیده است که این خودرو مجددا رکورد جدیدی به ثبت رسانده و این بار توانسته است با ربودن گوی رقابت از دیگر محصولات شرکت بوگاتی، به عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای دنیا شناخته شود. خودروی آگرا RS از چند روز پیش در ایالت نوادای آمریکا حضور داشت و مسیر بین دو شهر لاس‌وگاس و پارومپ را به‌عنوان مسیر پیشنهادی برای ثبت رکورد جدید خود انتخاب کرده بود. به نظر می‌رسد که این خودروی سوئدی، توانسته است مجوز ویژه‌ای از مقامات ایالتی و مسئولان راه و ترابری نوادا در جهت عبور از جاده‌ی اصلی این منطقه و ثبت رکورد جدید پرسرعت‌ترین خودروی جاده‌ی جهان کسب کند.

KOENIGSEGG

در راستای تبدیل شدن به سریع‌ترین خودروی شهری جهان، آگرا RS باید به رکورد قبلی که در اختیار خودروی بوگاتی ویرون سوپراسپرت بود حمله می‌کرد. پیر هنری رافائل در سال ۲۰۱۰ با بوگاتی ویرون و در پیست آزمایشی ارا-لسن شرکت فولکس‌واگن درجنوب آلمان، توانست رکورد سرعت را با ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت به نام خود و شرکت بوگاتی ثبت کند. ذکر این نکته ضروری که تمام نسخه‌های خودروی بوگاتی ویرون سوپراسپوت که پس از ثبت رکورد سرعت، تولید و عرضه شدند، دارای سیستم الکترونیکی محدودکننده سرعت بودند و نهایت سرعت این خودروها ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شد.

شاید در جریان باشید که شرکت کونیگزگ تنها خودروسازی نیست که در طول این ۷ سال به دنبال شکست ویرون سوپراسپرت بوده است. شرکت هنسی با خودروی جدید و قدرتمند خود به نام ونوم F5، در صدد ثبت رکورد خیره‌کننده‌ی ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت است. البته شرکت بوگاتی نیز وعده داده است که رکورد پیشین خود را در سال آینده با مدل شیرون ارتقاء خواهد داد.

KOENIGSEGG

اما بازگردیم به شرکت کونیگزگ و ابر خودروی این شرکت یعنی آگرا RS. این خودرو دارای پیشرانه‌ی ۵ لیتری ۸ سیلندر توسعه‌یافته با قدرت باورنکردنی ۱۳۶۰ اسب بخار و گشتاور  ۱۳۷۱ نیوتون متر است. با توجه به وزن ۱۲۹۵ کیلوگرمی این خودرو، آگرا RS در ۳۶.۴۴ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ در صورتی که بوگاتی شیرون برای رسیدن به این سرعت حدود ۵.۵ ثانیه بیشتر زمان نیاز دارد.

در تست‌های اولیه آگرا RS توانست به سرعت ۴۰۳ کیلومتر بر ساعت برسد و مسئولان این شرکت اعتقاد داشتند که این خودرو قادر خواهد بود در تست نهایی، ۲۹ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر باشد و بدین ترتیب بتواند با ثبت رکوردی جدید و پشت سر گذاشتن رکورد ۷ ساله‌ی بوگاتی، به عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ی جهان شناخته شوند.

KOENIGSEGG

حالا خبر رسیده است که کونیگزگ آگرا RS موفق شده است در تست نهایی خود در مسیر جاده‌ای ایالت نوادا با ثبت رکورد ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت، رکورد پیشین را ۱۳ کیلومتر بر ساعت بهبود بخشد و هم اکنون به عنوان سریع‌ترین خودروی جهان شناخته شود. بنا به گزارش‌ها، با توجه به قوانین گینس، این خودرو در مسیر تعیین‌شده به‌صورت رفت و برگشت، طی دو مرحله توانسته است این رکورد را ثبت کند. این رکورد جدید توسط خودروی آگرا RS به رانندگی نیکلاس لیجا، یکی از رانندگان شرکت کونیگزگ در شهر پارومپ ایالت نوادا، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات