نگاه عمیق به آپشن‌های گران‌قیمت فراری پورتوفینو

شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
فهرست تمام آپشن‌های فراری پورتوفینو از اپل کارپلی ۴ هزار دلاری تا رنگ بدنه‌ی ۱۲ هزار دلاری منتشر شد. در ادامه به بررسی آپشن‌های این مدل و قیمت آن‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

سال گذشته بود که مدل اسپرت، گرندتورر و کروک فراری پورتوفینو (Portifino) به‌عنوان جایگزین مدل کالیفرنیا T رونمایی شد. پورتوفینو با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۳.۹ لیتری فراری F154BD که به دو توربوشارژر (طرح توئین توربو) مجهز است، ۵۸۴ اسب بخار قدرت و ۷۶۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این کروک زیبای موتور میانی و محورعقب با ظرفیت ۲ + ۲ سرنشین با همراهی گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه و با نهایت سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. اما در این مطلب نه بررسی قوای فنی پورتوفینو، بلکه لیست آپشن‌های گران‌قیمت آن خواهیم پرداخت.

Ferrari Portofino / فراری پورتوفینو

در واقع پیش‌فروش این مدل زیبا هم‌اکنون شروع شده است؛ یکی از کاربران انجمن اینترنتی Ferrarichat لیست آپشن‌های پورتوفینو به همراه قیمت و جزئیات هر قلم را منتشر کرده که تعجب علاقه‌مندان دنیای خودرو را به همراه داشته است. فراری (یا لامبورگینی) پیش از این هم برای آپشن‌های مختلف در هر مدل مبالغ هنگفتی تعیین کرده است؛ اما به‌ نظر می‌رسد که پورتوفینو مقام اول گران‌ترین لیست آپشن‌های محصولات مدرن این برند ایتالیایی را در مجموع کسب می‌کند.

برخی از آپشن‌های پورتوفینو با قیمت‌های بالا، در بیشتر خودروهای دنیا به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.  پورتوفینو با قیمت پایه‌ی ۲۱۴ هزار و ۵۳۳ دلار عرضه خواهد شد که در صورت سفارش فول آپشن آن، نزدیک به ۲۷۵ هزار دلار باید پرداخت کرد.

تزئینات متفاوت جلوپنجره؛ ۱۶۸۷ دلار

Ferrari Portofino

اگر جلوپنجره‌ی استاندارد پورتوفینو برای خریدار جذاب نباشد، امکان انتخاب تزئینات مختلف و ایجاد سه جلوپنجره‌ی کاملاً متفاوت وجود دارد. برای تزئین نمای جلو فراری پورتوفینو به کروم براق یا کروم سیاه باید ۱۶۸۷ دلار پرداخت کرد.

کپسول آتش‌نشانی؛ ۱۰۹۷ دلار

Ferrari Portofino

کپسول آتش‌نشانی یکی از ابتدایی‌ترین لوازم ایمنی خودرو است که قیمت بیش از هزار دلار برای آن از طرف فراری واقعاً عجیب به نظر می‌رسد. باید درنظر داشت که قیمت این کپسول در بازار به‌مراتب کمتر است و می‌توان با ۶۰ دلار بهترین نوع کپسول آتش‌نشانی را خریداری کرد. پورشه نیز کپسول آتش‌نشانی را به‌صورت آپشن به همراه مدل 911GT2 RS ارائه می‌کند. کپسول آتش‌نشانی پورشه ۱۴۰ دلار قیمت دارد که در برابر فراری، مبلغ بالایی محسوب نمی‌شود.

دوربین‌های پارک جلو: ۶۰۷۵ دلار

Ferrari Portofino / فراری پورتوفینو

باتوجه به قوانین راهنمایی رانندگی هرکشور، برخی تجهیزات در فراری پورتوفینو استاندارد هستند. به‌عنوان مثال خودروهای بازار آمریکا باید به دوربین‌های پارک در عقب خودرو مجهز باشند که فراری این مورد را به‌صورت استاندارد در کروک خود قرار داده است. تنها توجیه برای خرید آپشن دوربین‌های پارک جلو، مهارت ناکافی راننده است که به‌ نظر می‌رسد نباید اصلاً چنین خریداری به فکر رانندگی با محصولات فراری باشد. آیا واقعاً دوربین‌های پارک جلو با قیمت بیش از ۶ هزار دلار از منظر فروشنده و خریدار منطقی است؟

فندک و زیرسیگاری؛ ۸۱۱ دلار

Ferrari Portofino / فراری پورتوفینو

اگر بخواهیم خوش‌بینانه نگاه کنیم،  شاید ۸۱۱ دلار برای یک فندک و زیرسیگاری ساده، پیام غیر مستقیم مدیران فراری جهت ترک این عادت ناسالم برخی افراد باشد.

رنگ‌آمیزی کالیپرهای ترمز؛ ۱۵۱۹ دلار

Ferrari Portofino / فراری پورتوفینو

کالیپرهای ترمز پورتوفینو به‌صورت استاندارد سیاه‌رنگ هستند. برای رنگ‌آمیزی ابن بخش از پورتوفینو به رنگ‌های آلومینیومی، سیاه براق، آبی، نقره‌ای-خاکستری، طلایی، قرمز معمولی، قرمز روسو اسکودریا یا زرد باید بیش از ۱۵۰۰ دلار پرداخت کرد.

زیرپایی‌ با نشان فراری؛ ۱۳۵۰ دلار

Ferrari Portofino / فراری پورتوفینو

نشان اسب سرکش فراری در بخش‌های مختلف پورتوفینو دیده می‌شود؛ ولی اگر خریداران به دنبال تزئین زیرپایی‌های فراری خود به نشان این برند هستند، باید ۱۳۵۰ دلار خرج کنند که برای حک کردن صرفاً یک نشان اسب مبلغ قابل توجهی است.

رنگ‌آمیزی پنل نمایش‌دهنده‌ی دور موتور؛ ۷۷۶ یا ۹۷۹ دلار

Ferrari Portofino / فراری پورتوفینو

عقربه‌های دور موتور پورتوفینو در رنگ‌های زرد و قرمز ۷۷۶ دلار و در رنگ‌های سفید و آلومینیومی ۹۷۹ دلار قیمت می‌خورند.

صندلی‌های عقب خم‌شونده؛ ۱۶۸۷ دلار

Ferrari Portofino / فراری پورتوفینو

معمولاً صندلی‌های عقب خودروها در دو نوع ثابت یا خم‌شونده به‌صورت استاندارد هستند. فراری در این مورد نیز سنت‌شکنی کرده است و برای خم کردن صندلی‌های عقب پورتوفینو، ۱۶۸۷ دلار درخواست می‌کند.

جالیوانی فیبر کربن؛ ۲۵۳۱ دلار

Ferrari Portofino / فراری پورتوفینو

تزئینات زیادی از جنس فیبر کربن در پورتوفینو قابل سفارش دادن هستند؛ اما جالیوانی فیبر کربن در بین این موارد از همه قابل توجه‌تر است. فقط باید به این نکته فکر کرد که برای نوشیدن یک لیون آب در پورتوفینو، باید بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دلار خرج کرد. البته جالب است بدانید که جالیوانی فیبر کربن پورتوفینو در برابر جالیوانی فیبر کربن مدلی چون F12 برلینتا‌ با قیمت ۳ هزار و ۵۳۳ دلار، بسیار ارزان‌قیمت است.

اتصال اپل کارپلی؛ ۴۲۱۹ دلار

Ferrari Portofino / فراری پورتوفینو

اتصال اپل کارپلی سیستم اطلاعات و سرگرمی اصلاً قابلیت پیچیده یا گران‌قیمتی نیست. در واقع با خرید مدل ۲۰۱۸ هوندا سیویک تیپ EX که ۲۱ هزار دلار قیمت دارد، این ویژگی در اختیار راننده و سرنشینان خواهد بود. اما مقامات فراری برای اپل کارپلی بیش از ۴ هزار دلار از مشتریان در مدل پورتوفینو دریافت خواهند کرد که بدون شک گران‌ترین اپل کارپلی موجود در تمام خودروهای تولید انبوه جهان است.

Ferrari Portofino / فراری پورتوفینو

در ادامه بخشی دیگر از آپشن‌های گران‌قیمت فراری پورتوفینو فهرست شده‌اند.

  • ترکیب دو رنگی کابین: ۷ هزار و ۵۹۳ دلار
  • دریچه‌های هوای جلو با جنس فیبر کربن: ۴ هزار و ۲۱۹ دلار
  • رکاب‌های فیبر کربن: ۸ هزار و ۷۷۴ دلار
  • فرمان فیبر کربن و چراغ‌های LED تعویض دنده: ۷ هزار و ۵۹۳ دلار
  • داشبورد فیبر کربن: ۴ هزار و ۳۸۷ دلار
  • نمایشگر سرنشین جلو: ۵ هزار و ۹۰۶ دلار
  • رنگ‌آمیزی کمربند ایمنی: ۱ هزار و ۳۵۰ دلار
  • دوخت نشان فراری در پشت‌سری: ۱ هزار و ۲۶۶ دلار
  • رینگ‌های ۲۰ اینچی سیاه‌رنگ: ۶ هزار و ۲۴۳ دلار
  • صندلی‌های برقی: ۶ هزار و ۴۱۲ دلار
  • مجموعه‌ای از رنگ‌های اختصاصی فراری: ۱۲ هزار و ۴۸۷ دلار
Ferrari Portofino / فراری پورتوفینو

لیست بلندبالای آپشن‌های فراری پورتوفینو به بیش از ۷۰ مورد می‌رسد که ارزان‎ترین و گران‌ترین آپشن‌های آن شامل روکش رنگی فرمان و مجموعه‌ رنگ‌های اختصاصی فراری با قیمت‌های به‌ترتیب ۷۵۹ و ۱۲ هزار و ۴۸۷ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات