بست بای هم فروش هواوی را متوقف می‌کند

جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در پی دستور دولت آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش تجهیزات چینی در آمریکا، بست بای نیز به‌زودی فروش هواوی را متوقف می‌کند.
تبلیغات

هواوی در پی بالا گرفتن بی‌اعتمادی دولت آمریکا نسبت به شرکت‌های چینی با چالش‌های فراوانی در خصوص گسترش بازار خود در این کشور مواجه است.

اپراتور آمریکایی AT&T قرارداد خود با هواوی را در لحظه‌ی آخر فسق کرد. پیش از آن ورایزن نیز تحت فشار دولت آمریکا از همکاری با شرکت چینی سر باز زده بود. حال بر اساس گزارش‌ها، Best، بزرگترین زنجیره‌ی فروش لوازم الکترونیکی در آمریکا نیز در هفته‌های آتی فروش کلیه‌ی دستگاه‌های هواوی را متوقف خواهد کرد.

بست بای بدون اینکه اظهار نظر خاصی در مورد هواوی داشته باشد، به خبرنگار رویترز گفته است که تصمیمات این‌چنینی ممکن است به دلایل متعددی اتخاذ شوند.

در سمت مقابل، هواوی نیز اظهار نظر چندانی در این باره نداشته است؛ جز اینکه در ایمیلی رابطه با بست بای را ارزشمند دانسته و اعلام کرده است که سیاست کاری آن‌ها اجازه نمی‌دهد جزئیات بیشتری را در خصوص همکاری با این فروشنده‌ی آمریکایی عنوان کنند.

نکته‌ی جالب توجه این است که شرکت چینی ZTE همچنان فروش دستگاه‌های خود را از طریق اپراتورهای آمریکایی ادامه می‌دهد. یک دلیل محتمل آن می‌تواند این باشد که زدتی‌ای در دستگاه‌های خود از قطعات آمریکایی استفاده می‌کند؛ اما در هر صورت وجود قانونی که باعث منع فروش هواوی در آمریکا می‌شود، زدتی‌ای را نیز به عنوان یک شرکت چینی شامل می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات