با وجود کارشکنی‌های آمریکا، هواوی توسعه‌ی 5G را با قدرت ادامه می‌دهد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در حاشیه‌ی کنفرانس روز گذشته در همایش MWC 2018TT از روند روبه‌رشد تجاری‌سازی 5G گفت.
تبلیغات

یکی از مدیران اجرایی ارشد هواوی به نام کن هو، روز گذشته به خبرنگاران گفت روند تجاری‌سازی شبکه‌ی بی‌سیم 5G سرعت یافته و غول تجهیزات ارتباطی، توافق‌های اولیه را با بیش از ۳۰ اپراتور شبکه به انجام رسانده است.

کن هو در مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه‌ی MWC 2018، گفت از هرگونه مناظره‌ی حقیقت‌جویانه در خصوص نگرانی‌هایی که ممکن است دولت‌ها یا اپراتورها در خصوص امنیت محصولات آن‌ها داشته باشند استقبال می‌کند.

با وجود اتهام‌هایی که دولت آمریکا به Huawei وارد کرده، شرکت چینی روابط تجاری خود را اپراتورهای قدرتمند آسیا، آمریکا و اروپا قدرت بخشیده است و این موضوع باعث شده که هواوی جایگاهی در سطح جهانی پیدا کند که بتواند پیش از سایر رقبا به سمت شبکه‌های 5G گام بردارد.

به گفته‌ی هو، تولیدکننده‌ی چینی که نزدیک به نیمی از درآمدش را از کشور خود به دست می‌آورد، قبل از تجاری‌سازی تجهیزات 5G، آن‌ها را به‌طور آزمایشی در بزرگ‌ترین شهرهای جهان شامل سئول، توکیو، لندن، میلان و ونکوور کانادا راه‌اندازی می‌کند.

این کار جدا از سودآوردی‌هایی که دارد، نشان می‌دهد بسیاری از کشورهایی که با ایالات متحده هم‌پیمان هستند، نگرانی‌های امنیتی واشنگتن را قبول ندارند.

وقتی یکی از خبرنگاران نظر هو را درباره‌ی اینکه دولت آمریکا قصد دارد نقش هواوی در ساخت تجهیزات ارتباطی برای استرالیا را ناامن جلوه دهد پرسید، هو در پاسخ گفت هواوی مایل است برای رفع ابهامات با دولت‌ها مذاکره کند:

ما خیلی خوشحال می‌شویم که مباحثه‌ای باز و شفاف با دولت استرالیا و اپراتورهای این کشور داشته باشیم. ما در این رابطه بسیار خوش‌بین هستیم و از هرگونه مذاکره استقبال می‌کنیم.

دولت آمریکا و مجلس سنای این کشور چندی پیش در لایحه‌ای استفاده از تجهیزات شرکت هواوی را برای جلوگیری از آن‌چه آن‌ها جاسوسی چینی‌ها خواندند، منع کرد؛ اما هو تمامی این ادعاها را اتهاماتی بی‌اساس دانست و گفت هواوی با بیش ۴۵ کشور برای راه‌اندازی بستر 5G به توافق رسیده که ۲۵ مورد از آن‌ها رسانه‌ای شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات