قابل اعتمادترین خودروها در بازار جهانی

جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
موسسه JDP و کانسومر ریپورتس لیستی از قابل اعتمادترین خودروهای بازار آمریکا منتشر کرده‌اند که در آن محصولاتی از تویوتا، لکسوس، شورولت و بیوک به چشم می‌خورند.
تبلیغات

در حالی که صاحبان وسایل نقلیه به طور فزاینده‌ای از مسائلی مانند سیستم‌های اطلاعاتی و سرگرمی گران‌قیمت، قابلیت ارتباط گوشی با خودرو از طریق بلوتوث و رابط‌های کاربری سیستم فرمان صوتی ناراحت هستند، مفهوم قابلیت اطمینان در سال‌های اخیر گسترش زیادی یافته است. مسائل مربوط به قطعات و سیستم‌های الکترونیکی در حال حاضر ۲۰ درصد از مجموع تمام مشکلات خودروهای گزارش شده توسط مصرف‌کننده را در رتبه‌بندی قابلیت اعتماد JD Power از آن خود کرده است. همین مسائل باعث شده است تا کانسومر ریپورتس (Consumer Reports) در گزارش‌های خود، نمرات ضعیفی به برخی خودروها بدهد که ممکن است از نظر بسیاری افراد غیرمنطقی به نظر برسد.

با این حال، هنوز هم مشکلات سخت‌افزاری مکانیکی زیادی وجود دارند که می‌توانند صاحب خودرو را در کنار جاده نگه دارند یا ممکن است مالک را مجبور به انتقال خودرو به نمایندگی مجاز خودرو برای ارائه تعمیرات کنند. این مشکلات که بیش‌تر برای خریداران خودرو و کامیون اتفاق می‌افتد، به ویژه برای کسانی که قصد دارند خودروی خود را به مدت بیش‌تری نسبت به زمان گارانتی کارخانه نزد خود نگه دارند، مهم است. به این ترتیب، با توجه به نتایج جدیدترین بررسی در مورد قابلیت اطمینان خودروها در ایالات متحده که توسط JD Power انجام شد، بهترین خودروها معرفی می‌شوند. بر اساس بیش از ۳۵،۰۰۰ نظرسنجی که در میان صاحبان اصلی خودروهای سه ساله انجام شده بود، تحقیقی صورت گرفت تا مشخص شود که کدام مدل در آزمایش‌های مکانیکی بهتر از دیگران عمل می‌کند.

در حالی که مدل JDP برای قابلیت اطمینان کلی شامل جنبه‌هایی از بدنه، ترمز و مسائل مربوط به ویژگی‌ها و لوازم جانبی است، در این تحقیق امتیازات "قابلیت اطمینان سیستم محرکه" صفر لحاظ می‌شود. طبق گفته JDP این مسائل مربوط به مشکلات پیشرانه یا جعبه دنده و همچنین مشکلاتی هستند که تجربه رانندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهند (به عنوان مثال کشیدن خودرو یا ترمزها، صداهای غیرعادی و ارتعاشات).

با این رویکرد، ۱۳ خودرو بررسی می‌شوند که بر اساس عملکرد مدل ۲۰۱۴، پنج امتیاز کامل را از چرخه "قدرت" برای قابلیت اعتماد دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید که JDP بررسی‌های خود را روی مدل‌های خودروهای متداول متمرکز می‌کند و از پرداختن به خودروهای اسپرت و لوکس اجتناب شده است. به یاد داشته باشید که این بررسی بر اساس عملکرد تاریخی مدل ۲۰۱۴ خودروها انجام شده و به همین ترتیب ممکن است به مدل‌هایی که اخیرا معرفی شده یا به طور کامل بازطراحی شده‌اند نپردازد.

۱. بیوک ورانو

Buick Verano / بیوک ورانو

سدان کامپکت و تقریبا لوکس بیوک ورانو (buick Verano) بهترین نمرات را برای عملکرد سیستم محرکه و قابلیت اطمینان کلی از  JDP دریافت کرد. این خودرو همچنین در آخرین گزارش کانسومر ریپورتس نیز امتیاز بالایی کسب کرد که نشان می‌دهد وضعیت خوبی در میان سایر خودروها دارد. متاسفانه خریداران جدید نمی‌توانند این خودرو را تهیه کنند، زیرا تولید ورانو با عرضه آخرین مدل سال ۲۰۱۶ متوقف شد.

۲. شورولت کامارو

شورولت کامارو

در حالی که JDP به مدل کوپه و روباز اسپرت شورولت کامارو امتیاز کاملی هم برای قابلیت اطمینان کلی و هم برای عملکرد سیستم محرکه می‌دهد، این خودرو تنها سه امتیاز از ویژگی قابلیت دسترسی را به دست می‌آورد. کانسومر ریپورتس نیز از امتیاز کامارو به دلیل تجهیزات الکترونیکی درون خودرو می‌کاهد، اگرچه بالاترین امتیاز را در بخش عملکرد مکانیکی به دست می‌آورد. کامارو برای مدل سال ۲۰۱۶ بازطراحی شده و CR نسخه فعلی آن را به عنوان "توصیه شده" تایید می‌کند.

۳. شورلت سونیک

Chevrolet Sonic / شورولت سونیک

علاوه بر عملکرد سیستم محرکه، خودروی جمع‌وجور شورولت سونیک بالاترین امتیاز JDP را برای قابلیت اطمینان کلی و عملکرد لوازم جانبی دریافت می‌کند؛ هرچند که برای قابلیت اطمینان فضای داخلی و بدنه، چهار امتیاز از پنج امتیاز ممکن را کسب کرد. کانسومر ریپورتس به مدل ۲۰۱۴ شورولت سونیک برای تجهیزات الکترونیکی بالاترین امتیاز را می‌دهد در حالی که برای مسائل مکانیکی نمره متوسط یا بالاتر برای آن منظور می‌کند.

۴. هوندا سیویک

هوندا سیویک

طبق نظرات پاسخ‌دهندگان در تحقیق JDP، مدل‌های سدان و کوپه هوندا سیویک امتیاز بالایی برای قابلیت اطمینان دریافت می‌کند و شرکت‌کنندگان چهار امتیاز از مجموع پنج امتیاز را برای عملکرد لوازم جانبی به آن می‌دهند. در حالی که کانسومر ریپورتس به مدل ۲۰۱۷ هوندا سیویک نمرات پایینی (به علت تجهیزات الکترونیکی داخل خودرو)‌ در قابلیت اطمینان داده است (سیویک در سال ۲۰۱۶ بازطراحی شد)، نسخه ۲۰۱۴ آن براساس گزارش JDP امتیازهای بالا یا بالاتر از میانگین برای مسائل مکانیکی دریافت کرد.

۵. لکسوس ES

Lexus ES / لکسوس ES

لکسوس ES تجربه رانندگی لوکس و راحت‌تری نسبت به یک خودروی اسپرت ارائه می‌دهد؛ سدان سایز متوسط لکسوس ES که بر مبنای تویوتا کمری ساخته شده نمرات بالایی در قابلیت اطمینان کلی، عملکرد سیستم محرکه، بدنه و فضای داخلی کسب می‌کند. این در حالی است که شرکت‌کنندگان از پنج امتیاز ممکن برای قابلیت اطمینان لوازم جانبی، به آن تنها چهار امتیاز داده‌اند. به دلیل خسته‌کننده بودن سیستم اطلاعاتی و سرگرمی لکسوس ES، مورد سرزنش قرار گرفته است، اگرچه کانسومر ریپورتس برای قابلیت اطمینان کلی و تجهیزات الکترونیکی به آن بالاترین امتیاز ممکن را می‌دهد. 

۶. لکسوس GS

سدان لکسوس GS علاوه بر کسب امتیاز کامل برای سیستم محرکه، بدنه، فضای داخلی، لوازم جانبی و قابلیت اطمینان کلی، در رتبه‌بندی کانسومر ریپورتس نیز بالاترین امتیاز قابلیت اطمینان را کسب می‌کند. سدان سایز متوسط لکسوس GS به عنوان جایگزینی سریع و چابک برای لکسوس ES شناخته می‌شود. این خودرو آخرین بار در سال ۲۰۱۶ بروزرسانی شد؛ مدل ۲۰۱۴ و همچنین کنونی سدان لکسوس GS توسط کانسومر ریپورتس توصیه شده است.

۷. مزدا 3

مزدا3/ mazda3

در حالی که سدان و هاچ‌بک اسپرت مزدا3 امتیاز بالایی از قابلیت اطمینان سیستم محرکه دریافت می‌کند، اما نمرات پایینی برای عملکرد بدنه، فضای داخلی و لوازم جانبی می‌گیرد. کانسومر ریپورتس نیز به تبع آن، به دلیل تجهیزات الکترونیکی ضعیف، رنگ بدنه و طراحی داخلی، مدل ۲۰۱۴ مزدا3 را در رتبه پایینی قرار می‌دهد؛ اگرچه بالاترین امتیاز را نیز برای قابلیت اطمینان مکانیکی به آن می‌دهد.

۸. نیسان ورسا

Nissan Versa / نیسان ورسا

یکی از ارزان‌ترین خودروهایی که در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد، نیسان ورسا است؛ ساب‌کامپکت نیسان اگرچه قابلیت خوبی در حمل‌ونقل از خود نشان می‌دهد، اما برای قابلیت اطمینان سیستم محرکه بالاترین امتیاز را کسب می‌کند اگرچه در بقیه موارد مانند بدنه، فضای داخلی لوازم جانبی و قابلیت اطمینان کلی نمرات پایین‌تری به آن تعلق می‌گیرد. نسخه سال ۲۰۱۴ نیسان ورسا تاکنون توسط کانسومر ریپورتس ارزیابی نشده است، بنابراین به نظر می‌رسد که این توصیه‌ها تا حدودی محتاطانه باشند.

۹. تویوتا آوالون

Toyota Avalon / تویوتا آوالون

یکی دیگر از سدان‌هایی که بر اساس تویوتا کمری طراحی شده، خودروی بزرگ، جادار و بسیار راحت آوالون است که رفتار خوبی در جاده دارد. سدان تویوتا آوالون در عملکرد سیستم محرکه و قابلیت اطمینان کلی امتیاز بالایی از JDP دریافت می‌کند، اما در بخش بدنه، فضای داخلی و لوازم جانبی نمرات پایینی می‌گیرد. بار دیگر نیز تجهیزات الکترونیکی داشبورد به عنوان یکی از معایب این خودرو در لیست جاری مطرح می‌شود. کانسومر ریپورتس به مدل ۲۰۱۴ تویوتا آوالون امتیاز بالایی برای قابلیت اطمینان می‌دهد، اگرچه تجهیزات الکترونیکی و یکپارچگی بدنه (جیرجیر و صدای بدنه)‌ در بخش دیگری از این امتیاز می‌کاهند.

۱۰. تویوتا کمری

Toyota Camry / تویوتا کمری

البته وقتی خودروهایی که براساس تویوتا کمری طراحی و ساخته شده‌اند، بتوانند امتیازهای بالایی از JDP بگیرند چرا خود کمری نتواند چنین کاری کند. در حقیقت سدان سایز متوسط تویوتا کمری در همه بخش‌ها امتیاز کامل را دریافت می‌کند و نمره قابل قبولی نیز از کانسومر ریپورتس می‌گیرد (اگرچه کانسومر ریپورتس سیستم الکترونیکی آن را نمی‌پسندد). تویوتا کمری برای مدل سال ۲۰۱۸، کاملا بازطراحی شده است. 

۱۱. تویوتا کرولا

Toyota Corolla / تویوتا کرولا

هیچ گاه از این‌که خودروی محبوب کرولا و سدان کامپکت تویوتا در لیست باشد، شوکه نخواهیم شد. امتیاز کاملی برای قابلیت اطمینان سیستم محرکه به تویوتا کرولا می‌رسد، اما برای قابلیت اطمینان کلی، بدنه، فضای داخلی و لوازم جانبی نمرات پایین‌تری دریافت می‌کند (باز هم به دلیل اجزای الکترونیکی داشبورد تویوتا). تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۴ امتیاز بالایی برای قابلیت اطمینان از کانسومر ریپورتس می‌گیرد، هرچند که برای عملکرد اجزای الکترونیکی و بدنه ارزیابی انجام نشده است. 

۱۲. تویوتا پریوس V

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس V واگن کوچک تویوتا، کاربردی‌ترین مدل مجهز به پیشرانه هیبریدی بنزینی / الکتریکی پریوس است و برای تمامی بخش‌های عملکردی و قابلیت اطمینان امتیاز بالایی از JDP دریافت می‌کند. کانسومر ریپورتس نیز نمره بالایی برای قابلیت اطمینان آن منظور کرده است، اگرچه به دلیل نقاط ضعف در زمینه تجهیزات الکترونیکی و رنگ‌آمیزی بدنه امتیاز پایینی از آن کسب می‌کند.

۱۳. مرسدس بنز کلاس E

مرسدس بنز ای کلاس روباز ۲۰۱۷ / mercedes benz e-class convertible 2017

خودروی لوکس مرسدس بنز ای-کلاس دارای نمرات عالی از JDP برای قابلیت اطمینان سیستم محرکه، بدنه و فضای داخلی است، هرچند که برای لوازم جانبی و قابلیت اطمینان کلی نمرات پایین‌تر دریافت می‌کند. کانسومر ریپورتس در این مورد سخاوت کمتری به خرج می‌دهد و چهار امتیاز از پنج امتیاز ممکن برای قابلیت اطمینان به آن می‌دهد. در بخش تجهیزات سیستم محرکه و الکترونیکی مرسدس بنز ای-کلاس نمرات متوسطی کسب می‌کند. توجه داشته باشید که مرسدس بنز کلاس E برای مدل سال ۲۰۱۶ بازطراحی شده و هر دو نسخه فعلی و ۲۰۱۴ آن توسط CR به خریداران توصیه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات