نسل جدید تویوتا کورولا هاچبک معرفی شد

جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یکی از پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال‌های اخیر، با بدنه‌ی هاچبک و طراحی مدرن؛وارد بازار جهانی خواهد شد. نسل جدید تویوتا کورولا، اسپرت‌تر و قدرتمندتر از گذشته خواهد بود.
تبلیغات

سری تویوتا کورولا از سال ۱۹۶۶ تاکنون تولید می‌شود و رسما پرفروش‌ترین خودروی در حال تولید دنیا است. بیش از ۴۵ دستگاه، انواع مدل‌های کورولا در سراسر جهان، عرضه شده‌اند و این محصول، همچنان محبوبیت بالایی دارد. تولید نسخه‌ی هاچبک کورولا با کد iM، در دهه‌های اخیر محدود بود و مدل آئوریس به‌عنوان محصول ۵‌ در و کامپکت تویوتا شناخته می‌شد. از سال ۲۰۱۹، قرار است نسل جدید آئوریس و کورولا، همزمان در سبد بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن حضور داشته باشند.

فراتر از مدل‌های گذشته، کورولا هاچبک با ظاهری کاملا اسپرت و جوان‌پسند ارائه می‌شود. این خودرو، نمای بی‌تفاوت و ساده‌ی قبل را کنار گذاشته است تا از رقبای مدرن خود در بازار جهانی، مثل مزدا 3 و هوندا سیویک؛ عقب نماند. نسل جدید، ۲.۵ سانتی‌متر کاهش ارتفاع کف، ۳ سانتی‌متر افزایش پهنا و حدود ۴ سانتی‌متر طول بیشتر نسبت به کورولا iM مدل ۲۰۱۶ دارد. با هدف بهبود ظاهری، ویژگی آیرودینامیک و دید سرنشینان جلو، ۵ سانتی‌متر کاهش ارتفاع سطح کاپوت نیز فراهم شده است.

Toyota Corolla Hatchback

نظیر آنچه در جدیدترین مدل آئوریس دیده‌ایم، کورولا هاچبک ۲۰۱۹ هم دارای چراغ‌های اصلی J-شکل خواهد بود. این خودرو، همچنان از مه‌شکن‌های کوچک دایره‌ای استفاده می‌کند؛ اما با کاسه چراغ‌های بزرگ و LED در بخش روشنایی اصلی همراه است. فاصله‌ی بین چرخ‌ها تا لبه‌ی سپر (Overhang :اورهنگ) نیز با کاهش قابل توجهی همراه خواهد بود. کورولا هاچبک، با رینگ‌های اسپرت متنوع در سایزهای ۱۶ تا ۱۸ اینچ ارائه خواهد شد.

Toyota Corolla Hatchback

نزدیک به ۲۰ سال است که کورولا با پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی شناخته می‌شود. این محصول، علاوه بر ظاهر در قوای محرک هم متحول خواهد شد تا با پیشرانه‌ی ۲ لیتری مجهز به فناوری تزریق مستقیم سوخت ارائه شود. این تجهیزات، وزن و حجم کمتری نسبت به نمونه‌ی ۱.۸ لیتری سابق دارند؛ ضمن اینکه قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر خواهند داشت. جزئیات بیشتری درباره‌ی عملکرد پیشرانه‌ی جدید و ۲ لیتری تویوتا منتشر نشده است، اما شایعات از قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر خبر می‌دهند که می‌تواند با سیستم‌های هیبرید و پلاگین هیبرید، هماهنگ شود. نسل فعلی کورولا با پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری، ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

Toyota Corolla Hatchback

تویوتا قرار است در نسل جدید کورولا از فناوری‌های ایمنی و رفاهی مدرن استفاده کند تا حتی در نسخه‌ی استاندارد هم جذابیت بالایی داشته باشد. هماهنگی با جدیدترین نسخه‌ رابط‌های کاربری اپل‌ کارپلی، اندرویداتو، درگاه صوتی الکسا، ناوبری ماهواره‌ای و نمایشگر لمسی ۸ اینچ، در همه‌ی مدل‌ها وجود دارد. نسخه‌ی دوم فناوری ایمنی تویوتا (TSS.2)، شامل ترمز خودکار به هنگام احتمال برخورد، کروز کنترل هوشمند، روشنایی اتوماتیک، هشدار نقطه‌ی کور و تعویض لاین در مدل‌های مختلف کورولا ۲۰۱۹ وجود خواهند داشت. نسخه‌ی فول‌آپشن با کد XSE، دارای پنل پشت فرمان با نمایشگر TFT سایز ۷ اینچ، تهویه مطبوع دوگانه، شارژر بی‌سیم، صندلی برقی راننده، گرم‌کن داخل صندلی با پوشش تمام چرم و ناوبری پیش‌رفته ماهواره‌ای خواهد بود.

جزئیات بیشتر نسل جدید کورولا، به‌زودی در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ اعلام خواهد شد. تویوتا قول داده است که برخلاف افزایش قدرت پیشرانه و تجهیزات استاندارد، آستانه‌ی قیمت کورولا هاچبک به ۲۰ هزار دلار محدود شود.

Toyota Corolla Hatchback
Toyota Corolla Hatchback
Toyota Corolla Hatchback
Toyota Corolla Hatchback
Toyota Corolla Hatchback
Toyota Corolla Hatchback
Toyota Corolla Hatchback
Toyota Corolla Hatchback
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات